هشدار: حسگر ژیروسکوپ گوشی شما ممکن است به عنوان میکروفون هکرها استفاده شود!

اگر یک گوشی هوشمند امروزی دارید به احتمال زیاد حسگر ژیروسکوپ هم در آن قرار دارد. اخیراً مخققان کشف کرده‌اند که هکرها قادر خواهند بود از طریق دسترسی به ژیروسکوپ و بدون استفاده از میکروفون مکالمات شما را شنود کنند!

0

خوب است بدانید که اپلیکیشن‌های اندرویدی و یا iOS بدون نیاز به اجازه گرفتن از کاربر می‌توانند به حسگر ژیروسکوپ دسترسی داشته باشند؛ شاید در نگاه اول دسترسی به یک سنسور اندازه‌گیر چندان چیز مهمی به حساب نیاید اما محققان دانشگاه استنفورد و شرکت سیستم‌های دفاعی پیشرفته رافائل اخیراً مقاله‌ای را با چنین عنوانی منتشر کرده‌اند: “ژیروفون: شناسایی صحبت‌ها با سیگنال‌های ژیروسکوپ”

بر اساس این مقاله سیستم‌های میکروالکترومکانیکی حسگر ژیروسکوپ که در گوشی‌های امروزی از آن استفاده می‌شود آن‌قدر حساس است که بتواند سیگنال‌های صوتی را دریافت کند. با وجود این‌که این سیگنال‌های خام به تنهایی برای استراق سمع کافی نیستند محققان با الگوریتم‌ها و پردازش سیگنال موفق شدند با موفقیت 50 درصد اسپیکرهایی را بیابند که بتواند سیگنال‌ها را به صدا تبدیل کند.

در این آزمایش که بر روی گوشی‌های نکسوس 4 و گلکسی اس 3 انجام شد آن‌ها موفق شدند 65 درصد اوقات با کشف اسپیکر خاص و 26 درصد اوقات بدون آن مکالمات ساده را شنود کنند. در این مقاله نوشته شده: “از آن‌جایی که اندروید و iOS هیچ اجازه خاصی برای استفاده از ژیروسکوپ نیاز ندارند نتایج ما نشان می‌دهد اپلیکیشن‌ها و محتوای فعال وب که به میکروفون دسترسی ندارند می‌توانند بر روی گوشی مکالمات را شنود کنند”

Source: DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.