پروژه تحقیقاتی مایکروسافت: تبدیل گوشی هوشمند به کینکت!

مایکروسافت در جریان کنفرانس SIGGRAPH از چندین پروژه‌ی آینده‌نگرانه و نوآورانه‌ی خود رونمایی کرده که یکی از آن‌ها می‌تواند به صورت لحظه‌ای و با استفاده از کمی دستکاری سخت‌افزاری تصاویر را دریافت کرده و به آن‌ها عمق ببخشد و آن‌ها را به صورت سه‌بعدی به نمایش در بیاورد.

0

پروژه‌ای که ردموندی‌ها روی آن کار می‌کنند می‌تواند به تصاویر معمولی دو بعدی که به‌وسیله‌ی دوربین گوشی هوشمند و یا وب‌کم گرفته می‌شود، عمق اضافه کند و آن‌ها را تبدیل به مدلی سه‌بعدی بکند. درست همانند کینکت که با استفاده از مادون قرمز این کار را می‌کند. محققان این پروژه توانستند با نصب قطعه سخت‌افزار کوچکی روی دوربین یک گوشی هوشمند و یک وب‌کم به چیزی که می‌خواستند دست پیدا کنند و روی هر دو دستگاه عملکرد خوبی داشت. در این پروژه هم دوربین گوشی هوشمند و هم وب‌کم قادر بودند مدلی سه‌بعدی از صورت و دست‌ها نشان دهند. این سخت‌افزار قیمت چندان بالایی هم ندارد و همین نکته باعث خواهد شد که استقبال زیادی از این پروژه شود.

پروه‌ی دیگر با استفاده از یک دوربین RGB که توانایی سنجش عمق را نیز داراست امکان پذیر است. با این دوربین می‌توان مدل‌هایی سه‌بعدی از چهره و اشیایی که تغییر حالت می‌دهند تهیه کرد که دقت بالایی دارد. فرض کنید بخواهید یک توپ را به صورت سه‌بعدی رندر کنید. تنها کافیست آن را مقابل دوربین قرار دهید. این دوربین به راحتی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها را نیز تشخیص می‌دهد و مزیت اصلی‌اش سرعت بالا در تهیه‌ی مدل سه‌بعدی است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.