تمام چیزهایی که در کنفرانس سونی در گیمزکام گذشت!

سونی به مانند هر ساله در نمایشگاه گیمزکام خوش درخشید. در سال‌های گذشته که سونی عملاً گیمزکام را به تصرف خود درآورده بود اما امسال با نمایش قابل قبول مایکروسافت کار برای سونی سخت‌تر شده بود. با این‌حال، این شرکت با خبرهای خوشی که داد و معرفی‌های زیادی که انجام شد یک گیمزکام دیگر را به خوبی پشت سر گذاشت.

2

قبل از این‌که سونی در گیمزکام حضور یابد، تبلیغات گسترده‌ای در این مورد انجام داده بود. یکی از این تبلیغات انتشار تیزر مرموزی بود که اکنون گمان می‌کنیم به یکی از دو بازی WiLD یا Silent Hills مربوط باشد. به هر حال سونی با بیش از یک سورپرایز به میدان گیمزکام آمد و می‌توان گفت که سربلند هم از این میدان خارج شد.

یکی از خبرهای مهم دیگری که سونی در کنفرانس خود در گیمزکام اعلام کرد، فروش 10 میلیونی پلی‌استیشن 4 بود. سونی علاوه بر این‌که تعداد زیادی معرفی برای پلی‌استیشن 4 به همراه آورده بود، از بازی‌های قبلا معرفی شده‌ی خودش برای این کنسول نیز اطلاعات بیشتری ارائه داد. تقریبا برای همه‌ی عناوین مهم و مورد انتظار پلی‌استیشن 4 یک تریلر جدید رونمایی شد. از جمله بازی‌هایی که اطلاعات زیادی از آن منتشر شد و تریلر جدید آن نیز پیشرفت‌های خوبی را نشان می‌داد می‌توان به Bloodborne اشاره کرد. علاوه بر این تاریخ انتشار LittleBigPlanet 3 بالاخره مشخص شد.

دست آخر سونی اعلام کرد که سازندگان بازی انحصاری کنسول ایکس باکس یعنی Crackdown 2 اکنون برای پلی‌استیشن 4 بازی می‌سازند! این را می‌توان پاسخی به یارکشی قبلی مایکروسافت در به خدمت گرفتن Insomniac Games برای ساخت بازی انحصاری ایکس‌باکس وان تلقی کرد. نکته‌ی حائز اهمیت در کنفرانس سونی، غیبت ویتا بود. سونی هیچ خبری از ویتا نداد و در مورد این کنسول دستی هیچ حرفی نزد. بسیاری از کارشناسان بعد از اتمام کنفرانس سونی، نبود ویتا در برنامه‌های سونی را به منزله‌ی پایان یافتن عمر این کنسول دستی تعبیر کردند.

با هم مروری بر اخبار این کنفرانس داریم:

Journey و The Unfinished Swan برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شوند

در خبرهای پیش از آغاز گیمزکام هم خوانده بودیم که این دو بازی مستقل که اصالتا برای پلی‌استیشن 3 ساخته شده‌اند، برای پلی‌4 نیز پورت خواهند شد. صبح روز کنفرانس در پستی در بلاگ پلی استیشن عرضه‌ی این دو بازی برای کنسول نسل جدید سونی تایید شد و اعلام شد که این دو بازی تا پایان سال جاری میلادی –یعنی تا اوایل زمستان امسال- منتشر می‌شوند. در کنفرانس سونی علاوه بر تایید این موضوع، اعلام شد که هر دو بازی در حالت 1080p به اجرا در‌می‌آیند.

«نیکولا تسلا» را در بازی The Order: 1886 ملاقات خواهیم کرد

در جدیدترین تریلری که از بازی The Order: 1886 که توسط استودیوی Ready at Dawn ساخته می‌شود به نمایش درآمد، «نیکولا نسلا» به جمع شخصیت‌های بازی اضافه شد.

The Order 1886

تسلا در بازی نقش ساخت سلاح‌هایی که افراد Order از آن‌ها استفاده می‌کنند را خواهد داشت. تسلا یکی از اشخاص تاثیرگذار دوره‌ی خود به شمار می‌رود که این بار توسط بازیسازان وارد یک ماجرای غیرحقیقی با رگه‌های تاریخی شده است. نقش او بی شباهت به نقش لئوناردو داوینچی در فرقه‌ی قاتلین 2 نیست. The Order: 1886 در تاریخ 1 اسفند 1393 منتشر خواهد شد.

پلی‌استیشن 4 بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته است

سونی در جریان کنفرانس گیمزکام خود اعلام کرد که بیش از 10 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 در سراسر جهان به فروش رفته است. «جیم رایان» رییس بخش تفریحات و سرگرمی سونی اروپا همچنین اشاره کرد که تعداد 10 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 به دست مصرف کنندگان رسیده است.

ادامه‌ی این خبر را می‌توانید به طور مفصل در فارنت بخوانید.

Bloodborne یک نسخه‌ی ساده‌تر و دل‌پذیرتر از Dark Souls است

علاوه بر انتشار تریلری از این بازی که در E3 امسال توسط سونی رونمایی شد، اطلاعاتی از این بازی نیز توسط سازندگان به دست ما رسید. کسانی که موفق به انجام این بازی در رویداد مخصوصی که سونی تدارک دیده بود شدند، این بازی نقش آفرینی تاریک و خشن را به یک نسخه‌ی دل‌رحم‌تر از Dark Souls تشبیه کردند.

Bloodborne

البته این مسئله خیلی هم بعید نبود، چرا که سازندگان از ابتدا نیز به این مسئله اشاره کرده بودند و دو بازی Dark Souls و Demon Souls را به عنوان منبع الهام ساخت این بازی که توسط کارگردان همان بازی‌ها ساخته می‌شود، اعلام کرده بودند!

Volume نام بازی جدید سازنده‌ی Thomas Was Alone برای پلی‌استیشن 4 و ویتا

این بازی ابتدا برای پلی‌استیشن 4 و سپس برای کنسول دستی سونی یعنی ویتا عرضه خواهد شد. تاریخ انتشار این بازی که در گیمزکام 2014 مشخص شد، سال میلادی آینده در نظر گرفته شده است.

Volume یک بازی مخفی‌کاری کلاسیک است که بر پایه‌ی خلاقیت ساخته شده و یک بازگویی مدرن داستان رابین هود است. سازنده‌ی این عنوان Mike Bithell به خاطر ساخت بازی مستقل و تحسین شده‌ی Thomas Was Alone شناخته می‌شود و این بازی را در آگوست سال گذشته معرفی نموده بود. انتظار می‌رود این بازی برای ویندوز و مک نیز عرضه شود.

DayZ به پلی‌استیشن 4 می‌آید

شبیه‌ساز زامبی کشی یعنی DayZ برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد شد. سازنده‌ی این عنوان آقای Dean Hall از استودیوی Bohemia Interactive در کنفرانس سونی در گیمزکام این خبر را اعلام کرد. این بازی که اکنون تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس است، کار خود را به عنوان یک ماد برای بازی ArmA 2 آغاز کرده بود و کم کم به یک بازی مستقل تبدیل شد.

DayZ

در کنفرانس سونی از این بازی تریلر یا عکسی نمایش داده نشد تا ببینیم بر روی پلی‌استیشن 4 چگونه خواهد بود، اما Dean Hall گفت که از این‌که دارندگان پلی‌استیشن می‌توانند داستان‌های خود را در دنیای DayZ خلق کنند بسیار هیجان‌زده است.

بازی Tomorrow Children انحصارا برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود

عنوان جدید سازنده‌ی بازی PixelJunk تنها برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. این بازی که محصول همکاری Q-Games و استودیوی جهانی بازی‌سازی سونی خواهد بود، در جریان کنفرانس سونی معرفی شد. در این بازی همه‌ی انسان‌های دنیا توسط یک نیروی قدرتمند در کلونی‌های کوچک زندانی شده‌اند.

The Vanishing of Ethan Carter برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود

استودیوی سازنده‌ی عنوان The Vanishing of Ethan Carter در جریان کنفرانس سونی یک تریلر جدید از این بازی به نمایش درآورده و اعلام کرد که این بازی به زودی برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه می‌شود.

این بازی که توسط استودیوی The Astronauts ساخته می‌شود قرار است اوایل زمستان امسال برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 مشخص نیست.

استودیوی سازنده‌ی Crackdown 2 از بازی انحصاری خود برای پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد

Ruffian استودیوی سازنده‌ی عنوان انحصاری ایکس‌باکس 360 یعنی Crackdown 2 در جریان کنفرانس سونی در گیمزکان 2014 حضور یافت و خبر از ساخت بازی جدید خود،‌ این بار برای پلی‌استیشن 4 و آن‌هم به صورت انحصاری داد.

Hollowpoint

این بازی که Hollowpoint نام داردیک بازی ماجراجویی آینده نگرانه است که در آن بازی‌کنندگان می‌توانند مبارزان خود را ساخته و آن‌ها را تحت عنوان یک تیم آموزش دهند. بازی‌کنندگان می‌توانند در این بازی مراحل را به تنهایی، یا به صورت چهار نفره‌ی همکاری انجام دهند. اگرچه این بازی تنها برای یک کنسول، آن‌هم پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود، اما کاربران رایانه‌های شخصی هم می‌توانند آن را بر روی پی‌سی‌های خود بازی کنند.

نینجا تئوری از Hellblade رونمایی کرد

بازی جدید سازنده‌ی عنوان DMC در کنفرانس گیمزکام سونی اعلام کرد که در حال ساخت یک بازی جدید است و این بازی را ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد نمود. Hellblade با هزینه‌ی کم ساخته می‌شود و به صورت مستقل عرضه خواهد شد.

NinjaTheoryTwitt

بر اساس یک توئیت رسمی از نینجا تئوری، این بازی به بازی‌های AAA شبیه خواهد بود و همان حس را خواهد داشت، اما کوچک‌تر و ارزان‌تر خواهد بود و به صورت مستقل عرضه خواهد شد.

Middle-earth: Shadow of Mordor محتوای انحصاری پلی‌استیشن 4 خواهد داشت

این بازی که 8 مهر برای پلی‌استیشن 3 و 4 و ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود و برای رایانه‌های شخصی نیز در راه است، دارای محتوای انحصاری خواهد بود که تنها کسانی که نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 را خریداری کنند به آن دسترسی خواهند داشت.

تریلر جدیدی از فارکرای 4 به نمایش درآمد

در جریان کنفرانس سونی، تریلر جدیدی از بازی یوبی‌سافت به نمایش درآمد. کسانی که فارکرای 4 را با پلی‌استیشن 4 بازی می‌کنند، قادر خواهند بود تا 10 نفر از دوستان خود را در شبکه‌ی پلی‌استیشن به مراحل همکاری دعوت کنند. بازیکنان دیگر برای پیوستن به این مراحل، نیاز نیست حتما بازی را داشته باشند!

این ویژگی که مختص دارندگان پلی‌استیشن خواهد بود، در پلتفرم‌های دیگر بازی اتفاق نمی‌افتد. بازیکنان می‌توانند تا حداکثر 2 ساعت به بازی بپردازند. همچنین تریلر این بازی از مناطق هیمالیایی آن اطلاعات بیشتری به دست می‌دهد و می‌توانید از همین حالا برای کشف رازهای شانگری-لا دندان تیز کنید.

این بازی برای پلتفرم‌های مختلف از جمله پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

بازی فراموش‌شده‌ی Until Dawn برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود

سونی در کنار دیگر عناوینی که از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 می‌آورد، این بار بر خلاف سنت همیشگی خود Until Dawn را فراموش نکرده و این بازی را نیز برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد کرد.

Until Dawn

بازی که از سنسور حرکتی Move استفاده می‌کند، داستان 8 نوجوان است که سعی دارند بدترین شب زندگی خود را به صبح برسانند. بازیگر تلویزوین خانم Hayden Panettiere که در سریال‌های Heroes و Nashville بازی کرده است، در این بازی حضور دارد.

این بازی البته در پلی‌استیشن 4 با استفاده از دوال شاک نیز قابل بازی خواهد بود. تاریخ عرضه‌ی دقیق این بازی مشخص نشده، اما سونی اعلام کرده است که بازی اوایل سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد.

Tearaway برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود

در جریان سریال عرضه‌ی بازی‌های قبلی برای پلی‌استیشن 4، سونی همچنین اعلام کرد که عنوان Tearaway ساخته‌ی استودیوی «مدیا مولکول» برای پلی‌استیشن ویتا را نیز با عنوان Tearaway Unfolded برای کنسول نسل جدید خود عرضه خواهد کرد.

این نسخه از بازی نسبت به نسخه‌ی ویتا گسترده‌تر شده و مراحل و ویژگی‌های جدید دارد. همچنین در حالت 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. این بازی از تمام ویژگی‌های دوال‌شاک 4 بهره می‌گیرد.

پلی‌استیشن تی‌وی 22 مهر به بازار می‌آید

سونی اعلام کرد که محصول جدید خود که به عنوان یک کنسول جانبی کار می‌کند را در تاریخ 14 اکتبر در امریکای شمالی عرضه خواهد کرد.

PlayStation TV که یک میکرو کنسول است قابلیت اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 را در کنار این کنسول دارد. همچنین این محصول می‌تواند بازی‌های پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن وان را به تنهایی اجرا کند. از دیگر امکاناتی که این محصول ارائه می‌دهد، PlayStation Now است که سونی به تازگی آن را به صورت آزمایشی به اجرا درآورده است.

این محصول به تنهایی 100 دلار قیمت خواهد داشت و یک باندل 140 دلاری به اضافه‌ی یک کنترلر دوال شاک 3، یک کابل HDMI و یک کارت حافظه‌ی 8 گیگابایتی نیز از این محصول عرضه خواهد شد.

خالق «ریمن» از بازی جدید خود برای پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد

این بازی که می‌تواند همان سورپرایز سونی برای گیمزکام شمرده شود، WiLD نام دارد و توسط «مایکل انسل» در استودیوی Wild Sheep ساخته می‌شود.

این بازی که تریلر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید، تنها برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. دارای یک طبیعت بکر بوده و در آن، بازی‌کننده می‌تواند هم در نقش حیوان و هم در نقش انسان به بازی بپردازد. این بازی طبق گفته‌ی سازنده، به اندازه‌ی قاره‌ی اروپا وسعت دارد.

DriveClub 15 مهر عرضه خواهد شد

در کنار تریلری که از این بازی به نمایش درآمد و مسابقه دادن با دوستان را در آن شاهد بودیم، سونی اعلام کرد که این بازی بالاخره در تاریخ 15 مهر برای پلی‌استیشن 4، و فقط، برای این کنسول عرضه می‌شود.

تصاویر و اطلاعات جدید از Infamous: First Light

اگر بازی InFamous: Second Sound را بازی کرده‌ باشید، هم‌اکنون با شخصیت Fetch آشنا هستید. این زن قدرتمند شخصیت اصلی expansion جدید این بازی است که با نام Infamous: First Light و به صورت جداگانه عرضه خواهد شد.

سونی تصاویر و تریلر جدیدی از این بازی را در کنفرانس گیمزکام خود به نمایش درآورد که می‌توانید این تصاویر را ببینید.

سایلنت هیل جدید توسط هیدئو کوجیما و گیلرمو دل تورو ساخته می‌شود

دفعه‌ی قبلی که کوجیما سعی داشت به صورتی مرموز و غیرمستقیم یک بازی معرفی کند، Metal Gear Solid 5 عایدمان شد. بازی که هنوز در دست ساخت است اما از همان زمان معرفی با آن تریلر غیرمنتظره و آن رمزگشایی سریع طرفداران تا همین لحظه که مشخص شده برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود، سر زبان‌ها مانده است. کوجیما برای معرفی بازی بعدی خود نیز از ترفندی مشابه استفاده کرد.

سونی در مراسم گیمزکام خود ابتدا از عرضه‌ی یک دموی قابل بازی انحصاری برای پلی‌استیشن 4 خبر داد. این دموی قابل بازی که ترسناک و معمایی بود P.T. نام داشت و توسط استودیوی ناشناسی به اسم 7780s ساخته شده بود. در نهایت مشخص شد که این دمو فقط یک تیزر قابل بازی برای سایلنت هیل جدیدی است که کوجیما و دل تورو با همکاری هم می‌سازند.

silent_hill.0.0_cinema

گزارش پلی‌گان از این دمو می‌گوید که وقتی به سکانس پایانی این دمو می‌رسید، مشخص می‌شود که این ستاره‌ی این دمو آقای Norman Reedus بازیگر سریال The Walking Dead است و همچنین دو نام روی صفحه ظاهر می‌شود. یکی نام «هیدئو کوجیما» خالق سری متال گیر و دیگر رفیق شفیقشان «گیلرمو دل تورو» کارگردان مطرح سینما با فیلم‌هایی همچون «هزارتوی پن» و «پسر جهنمی».

کوجیما قبلا بارها به ساختن ادامه‌ای برای سایلنت هیل ابراز علاقه کرده بود ولی راستش را بخواهید، هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که این مسئله به تحقق بپیوندد. هر چه باشد او فعلا سخت بر روی ساخت متال‌گیرسالید 5 کار می‌کند. مشخص نیست که نسخه‌ی کامل این بازی برای پلتفرمی غیر از پلی‌استیشن 4 عرضه شود. این بازی Silent Hills نام دارد و تاریخ عرضه‌ی آن هنوز مشخص نیست.

آن‌چه خواندید، تقریبا همه‌ی چیزهایی بود که در جریان کنفرانس سونی گذشت و سعی کردیم هرآنچه نیاز است در مورد این کنفرانس خبری در گیمزکام 2014 بدانید را به طور خلاصه برای شما فراهم کنیم.

منتظر پوشش خبری دیگر کنفرانس‌های گیمزکام و همچنین رویدادهای خود نمایشگاه در فارنت باشید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. arya می‌گوید

    برای ps3 تا کی بازی میاد؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      سونی تاریخی مشخص نکرده ولی بازی‌های هر ساله فکر نکنم به این زودی ها از پلی 3 کنار برن. فیفا و PES و CoD و…
      البته احتمال عرضه‌ی بازی انحصاری جدید برای پلی 3 هم نزدیک به صفره.