تمام چیزهایی که در کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام گذشت!

مایکروسافت روز گذشته کنفرانس خود در نمایشگاه گیمزکام 2014 را به اجرا در آورد. در مراسمی که مایکروسافت تدارک دیده بود، خبرهای زیادی از بازی‌های این شرکت و مخصوصا کنسول نسل هشتم مایکروسافت منتشر شد.

0

شاید مهم‌ترین خبری که از این کنفرانس شنیده شد، این بود که بازی Rise of the Tomb Raider در زمان عرضه در انحصار ایکس‌باکس وان خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این بازی تا چه زمانی در انحصار مایکروسافت باقی خواهد ماند، اما به هر حال در زمان عرضه در تعطیلات سال نوی میلادی فقط ایکس‌باکس بازان موفق به انجام آن خواهند شد.

دیگر رویداد مهمی که در کنفرانس مایکروسافت شاهد آن بودیم، به نمایش در آمدن گیم‌پلی بازی Quantum Break بود. ساخته‌ی جدید استودیوی Remedy که خبرش را در این‌جا خواندید.

با توجه به این‌که مایکروسافت اولین شرکتی بود که در این نمایشگاه کنفرانس خود را برگزار کرد، شاید همه چیز طبق انتظارات پیش نرفت. به هر حال،‌ بسیاری از طرفداران از نمایش مایکروسافت راضی بودند و برخی هم نسبت به آن اعتراض داشتند. به هر حال، همه چیز بهتر از سال گذشته به نظر می‌رسید. با هم مروری به اخبار مرتبط با این کنفرانس داریم:


یک بازی در مورد بـُزها نزدیک به یک میلیون فروش داشته است

تا قبل از امسال، استودیوی بازیسازی سوئدی Coffee Stain Studios را بیشتر به خاطر بازی‌های سبک دفاع از قلعه‌ی تیراندازی اول شخص خود Sanctum می‌شناختیم. اما در فروردین امسال بود که این استودیو با عرضه‌ی یک بازی با محوریت بـُز سر زبان‌ها افتاد!

Goat-Simulator

این بازی که Goat Simulator نام دارد پس از 10 دقیقه که از عرضه‌اش در بازار گذشت، توانست تمام هزینه‌های استودیوی سازنده را بازگرداند. در عرض 4 ماه، استودیوی سازنده توانسته از قِبَل این بازی به اندازه‌ی تمام بازی‌هایی که در 4 سال طول حیات خود ساخته سود کند. این بازی تا کنون نزدیک به یک میلیون نسخه فروش داشته است. اما حالا این چه ربطی به مایکروسافت دارد؟ پاسخ ساده است: این بازی تا کنون فقط برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود از به زودی برای ایکس‌باکس وان نیز عرضه خواهد شد! عرضه‌ی این بازی جزوی از برنامه‌های مایکروسافت برای حمایت از بازیسازان مستقل است. نام بازی‌های مستقل محبوب دیگری همچون Ori و Space Engineers و نیز Hi-Rez’s MOBA SMITE در کنار شبیه‌ساز بُز دیده می‌شود! بسته‌ی تشویقی مایکروسافت برای بازی‌های مستقل ID@Xbox نام دارد.


تصاویر منتشر شده از Fable Legends

Fable-Legends

علاوه بر انتشار یک تریلر، استودیوی Lionhead از تعدادی اسکرین شات از بازی Fable Legends بر روی Xbox One رونمایی کرد. این بازی که پاییز امسال صاحب یک نسخه‌ی مولتی‌پلیر آزمایشی خواهد شد و هنوز تاریخ انتشار دقیق ندارد، اولین عنوان سری Fable برای کنسول نسل هشتم مایکروسافت است که در E3 معرفی شد.


ایکس‌باکس وان به زودی صاحب مدیا پلیر با پشتیبانی از یو‌اس‌بی خواهد شد

مایکروسافت همواره علاوه بر بازی‌، امکانات دیگری برای کنسول خود فراهم کرده است. آخرین خبری که این شرکت اعلام کرد، این بود که یک اپلیکیشن مدیا پلیر مایکروسافت برای کنسول این شرکت عرضه خواهد شد که می‌تواند دامنه‌ی وسیعی از فرمت‌های مدیا را از طریق درگاه یو‌اس‌بی یا سرورهای DLNA اجرا کند.

تاریخ عرضه‌ی این اپ مشخص نیست. مایکروسافت گفته است که ایکس‌باکس وان نسبت به 360 فرمت‌های صوتی و تصویری بیشتری را پشتیبانی خواهد شکد. از جمله فرمت‌های پشتیبانی شده MKV و GIF خواهد بود.


آخرین تریلر از بازی Assassin’s Creed Unity به نمایش درآمد

یوبی‌سافت، سازنده‌ و ناشر بازی فرقه‌ی قاتلین، در گیمزکام کنفرانس خود را برگزار نمی‌کند. به همین خاطر، تعجبی ندارد که تریلر بازی این شرکت در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در بیاید. در این تریلر که «افق پاریس» نام دارد، شخصیت اصلی بازی به گشت و گذار در این شهر زیبا می‌پردازد. یکی از ساختمان‌هایی که «آرنو دوریان» سری به آن می‌زند، «نوتردام» است.

این بازی 6 آبان سال جاری برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


اسطوره‌های فوتبالی در انحصار ایکس‌باکس

فیفا 15 نیز به مانند بازی قبلی تیم‌های کلاسیک با حضور بازیکنان قدیمی را در بر خواهد داشت. FIFA Ultimate Team اما امسال در انحصار پلتفرم‌های ایکس‌باکس خواهد بود.

FIFA-Exclusive-for-XBOX

الکترونیک آرتز با به نمایش درآوردن تریلری این موضوع را اعلام کرد. بازیکنانی همچون پیتر اشمایکل، روبرتو کارلوس، روی کین، جی جی اوکوچا، آلن شیرر، فرانکو بارزی، لوران بلان، و کارلوس والدراما از جمله اسطوره‌هایی هستند که در این تریلر دیده می‌شوند.

کسانی که می‌خواهند از حضور این بازیکنان در فیفا 15 لذت ببرند باید این بازی را با ایکس‌باکس بازی کنند.


شش ماشین رایگان جدید برای فورتزا 5 معرفی شدند

Forza-5-new-car

Forza Motorsport 5 انحصاری ایکس‌باکس وان که طرفداران زیادی دارد، با یک آپدیت رایگان جدید صاحب 6 ماشین جدید خواهید شد.

لیست ماشین‌ها از قرار زیر است:

  • 2014 Rolls-Royce Wraith که برای اولین بار در بازی‌های رایانه‌ای حضور دارد
  • 2014 Renault Spark SRT_01E که یک خودروی تمام الکتریک است
  • 2013 Vauxhall Astra 1.6 Tech Line
  • 2014 Infiniti Q50S که خودروی محبوب Top Gear لقب گرفته
  • 2014 Infiniti Q50 Eau Rouge
  • 2015 Ford Mustang GT

نقشه‌های کلاسیک هیلو 2 در مسترچیف کالکشن

Halo-Sanctuary-maps

نقشه‌ی مولتی‌پلیر Sanctuary یکی از مپ‌های کلاسیک هیلو 2 است و مایکروسافت تایید کرد که این مپ در بازی The Master Chief Collection دیده خواهد شد.


Pre-Loading مایکروسافت از سپتامبر با دو بازی آغاز خواهد شد

امکان دانلود بازی‌های پیش‌خرید شده قبل از فرارسیدن تاریخ عرضه‌ی آن‌ها که Pre-Loading نام دارد از سپتامبر برای کاربران ایکس‌باکس وان آغاز خواهد شد.

«فیل اسپنسر» در جریان کنفرانس مایکروسافت این خبر را تایید کرد و اعلام کرد که دو بازی فیفا 15 و Forza Horizon 2 آغاز کنندگان این سرویس جدید ایکس‌باکس هستند.


آغاز به کار نسخه‌ی آزمایشی هیلو 5 از 8 دی

e3-2014-halo-5-guardians

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی Halo 5: Guardians از تاریخ 8 دی به مدت سه هفته در دسترس کاربران خواهد بود. آن‌طور که سازنده‌ی این بازی 343 Industries اعلام کرده است، تمرکز این نسخه‌ی آزمایشی بر روی حالت مبارزه‌ی چهار نفره خواهد بود. هفت مپ و سه حالت بازی همراه با 11 اسلحه‌ی مختلف و تعدادی حالت شخصی سازی لباس در این بتا در دسترس خواهد بود. همچنین استودیوی سازنده بازی اعلام کرده است که این بتا در حالت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و سرورهای قدرتمندی آن‌ را پشتیبانی می‌کند.


باندل 400 دلاری ایکس باکس وان سفید و Sunset Overdrive

باندل ایکس‌باکس وان سفید رنگ بالاخره رسما معرفی شد. این باندل یک ایکس‌باکس وان سفید رنگ همراه با بازی Sunset Overdrive خواهد بود و در تاریخ 6 آبان عرضه خواهد شد. این باندل هم‌اکنون قابل پیش‌خرید می‌باشد. مایکروسافت قیمت این بسته را 400 دلار تعیین کرده که رقم پیشنهادی خوبی برای یک ایکس‌باکس وان سفید، همراه با یک کنترلر و یک نسخه‌ی دیجیتالی از بازی مذکور همراه با همه‌ی آیتم‌های روز نخست است.

White-XBOX-One

از دیگر باندل‌های معرفی شده در جریان کنفرانس مایکروسافت می‌توان به باندل Call of Duty: Advanced Warfare اشاره کرد که 500 دلار قیمت خواهد داشت و یک هارد 1 ترابایتی ضمیمه‌ی ایکس‌باکس خواهد شد.

همچنین باندل انحصاری فیفا 15 نیز برای ایکس‌باکس وان در تاریخ 3 مهر عرضه خواهد شد. این باندل فقط در اروپا عرضه می‌شود و یک ایکس‌باکس وان، یک کنترلر، یک نسخه دیجیتالی از فیفا 15 همراه با Ultimate Team Legends Gold Pack و مدت 14 روز دسترسی امتحانی به لایو را با قیمت 350 یورو در بر خواهد داشت.


شبکه‌ی هیلو راه جدیدی برای تعامل طرفداران این بازی خواهد بود

343 Industries از کانال هیلو رونمایی کرد. در این شبکه طرفداران این بازی می‌توانند با یک دیگر به تعامل بپردازند، بازی کنند، فیلم تماشا کنند و به اطلاعات جدید پیرامون این بازی دست پیدا کنند.

استودیو برای راه‌اندازی این کانال با Twitch همکاری می‌کند.

همچنین Halo Channel علاوه بر امکانات منحصر به فرد خود، پخش مستقیم سریال Halo Nightfall را نیز به ارمغان می‌آورد.


نسخه‌ی آزمایشی Evolve از دی ماه در دسترس قرار می‌گیرد

EVOLVE

استودیوی سازنده‌ی عنوان چهارنفره‌ی Evolve که در E3 نمایش خیره‌کننده‌ای داشت، در کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی این بازی از ژانویه 2015 آغاز خواهد شد. این بازی که قرار است یک ماه بعد از این تاریخ عرضه شود، حداقل برای سه هفته تحت آزمایش بازی‌کنندگان علاقه‌مند قرار خواهد گرفت.

Take-Two ناشر این عنوان پیش از این یک بار تاریخ انتشار این بازی را جابجا کرده است. انتظار می‌رود این بازی در تاریخ مذکور حتما عرضه شود.


Quantum Break سینمایی ترین بازی ساخته‌ شده توسط رِمِدی

علاوه بر به نمایش درآمدن گیم‌پلی بازی Quantum Break توسط رمدی در کنفرانس مایکروسافت، مشخص شد که سازندگان این بازی که صاحب یک سریال تلویزیونی با همین نام خواهد بود، یک فیلمساز زبده را به خدمت گرفته‌اند تا با نظارت بر ساخته شدن سینماتیک‌های بازی آن را به یکی از سینمایی‌ترین ساخته‌های این استودیوی فنلاندی تبدیل کند. این مسئله به وضوح در تریلری که از این بازی مشاهده کردیم دیده می‌شود.

Quantum-Break

فیمساز حرفه‌ای که در سمَت مدیر فیلمبرداری بازی استخدام شده است، به حرفه‌ی کارگردانی سینما مشغول است اما به عنوان یک راهنما با رمدی همکاری می‌کند تا زاویه‌ی دوربین‌ها، حالت آن، عمق میدان و دیگر جنبه‌های سینمایی کار درست و حساب شده از کار در آیند. نام این کارگردان توسط رمدی فاش نشده است.


آن‌چه خواندید، تقریبا همه‌ی چیزهایی بود که در جریان کنفرانس مایکروسافت گذشت و سعی کردیم هرآنچه نیاز است در مورد این کنفرانس خبری در گیمزکام 2014 بدانید را به طور خلاصه برای شما فراهم کنیم.

منتظر پوشش خبری دیگر کنفرانس‌های گیمزکام و همچنین رویدادهای خود نمایشگاه در فارنت باشید.

Polygon VG247

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.