اپ‌نت: Facetune؛ بهترین ابزار برای رتوش چهره

مسلماً بهترین ابزار رتوش چهره برای حرفه‌ای‌ها فتوشاپ است اما اگر به ریزه‌کاری‌های آن وارد نباشید چطور؟ اگر بخواهید عکس‌هایی که با گوشی می‌گیرید را رتوش کنید چه؟ این‌جاست که کاربرد اپ‌های موبایلی مشخص می‌شود. Facetune شاید بهترین ابزار رتوش چهره برای گوشی‌ها و تبلت‌ها هوشمند باشد.

2

Facetune البته رایگان نیست و 2.99 دلار (3.99 دلار برای آیپد) قیمت دارد اما شاید شما هم مانند من پس از خواندن این معرفی سریعاً یک گیفت‌کارت تهیه کردید و این اپ را خریدید! البته نسخه کرک شده این اپلیکیشن را نیز می‌توان به راحتی در اینترنت یافت اما توصیه می‌کنم اگر اسمارت‌فون خود را دوست دارید از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان آن حمایت کنید. خوشبختانه Facetune از معدود اپ‌های خوبی است که برای هر سه سیستم‌عامل محبوب iOS، اندروید و ویندوزفون ارائه شده است.


ایده و کاربرد

Facetune با هدف و ایده ساخت یک اپلیکیشن حرفه‌ای و البته آسان برای رتوش چهره و جزئیات نوشته شده است. در این اپ می‌توانید یکی از عکس‌های پیش‌فرض را برای شروع انتخاب کنید و یا عکسی از گالری وارد کرده و حتی مستقیماً با دوربین عکس بگیرید.

Facetune-tools

Facetune یازده ابزار مختلف دارد که مرحله به مرحله با هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شویم:

Canvas: برش، چرخش و تغییر نسبت تصویر

Canvas

در این قسمت می‌توانید با Crop تصاویر خود را ببرید، با Ratio نسبت تصویر را انتخاب کنید (مثلاً 1:1 برای اینستاگرام)، با Rotate عکس را بچرخانید و با Flip آن را آینه کنید.


Whiten: سفید کردن پوست، دندان‌ها و چشم‌ها

Whiten

با این ابزار می‌توانید به راحتی قسمت‌های دلخواه تصویر را سفیدتر و روشن‌تر کنید. شاید تأثیر اصلی این ابزار را بتوانید بر روی دندان‌ها و سفیدی چشمان ببینید. Erase هم مانند یک پاک‌کن برای بازگرداندن تصویر به حالت قبل عمل می‌کند.


Smooth: صاف کردن پوست و حذف چین و چروک‌های جزئی

Smooth

در این بخش دو ابزار Smooth و Smoother به ترتیب با تأثیر کم و زیاد به شما کمک خواهند کرد.


Details: مشخص کردن جزئیات

Details

اگر عکس شما وضوح خیلی خوبی ندارد و یا می‌خواهید به آن جلوه‌ای بهتر بدهید می‌توانید بخش‌هایی مانند چشمان را با این ابزار واضح‌تر کنید.


Reshape: تغییر شکل اجزا و فرم صورت

Reshape

با این ابزار و کمی خلاقیت می‌توانید کار‌های زیادی انجام دهید: از تغییر فرم صورت گرفته تا بیشتر کردن لبخند، کوچک کردن بینی و بزرگ‌کردن چشم. ابزار Reshape تغییر حالت کلی و Refine برای تغییر حالت جزئی به کار می‌رود.


Patch: حذف جوش، خال و …

Facetune-Patch

این ابزار درست شبیه به ابزار Patch یا چسب زخم فتوشاپ عمل می‌کند و با انتخاب نقطه‌ای به عنوان مبدأ می‌تواند آن را در نقطه دیگری بازسازی کند و به این ترتیب جوش‌ها و نقاط اضافه‌ای را که در بخش Smooth نتوانستید حذف کنید از میان خواهید برداشت.


Tones: تغییر رنگ پوست، لباس، مو، رژلب و …

Facetune-Tones

این ابزار در واقع برای رنگ‌آمیزی به کار می‌رود و اگر بتوانید رنگ‌ها را به خوبی انتخاب کنید می‌توانید تمامی کارهای گفته شده را انجام دهید.

Facetunes-Tones-2


Red Eye: حذف قرمزی و تغییر رنگ چشم

Facetue-Redeye

ابزارهای Red Eye و White Eye علاوه بر اینکه قرمزی رایج چشم در اثر فلش دوربین را برطرف می‌کنند می‌توانند برای تغییر رنگ چشم نیز به کار روند.


Defocus: تارکردن بخشی از تصویر و شبیه‌سازی عمق میدان کم

Facetune-Defocus

اگر دوربین حرفه‌ای ندارید نگران نباشید. با Defocus قادرید تنها چهره مورد نظر را واضح کرده و سایر بخش‌های تصویر را تار کنید.


Filter: اضافه کردن فیلترها، لنزها، نورپردازی و بافت‌های مختلف

Facetune-Filters

Paper شامل افکت‌های نوع و رنگ کاغذ، Lightning نورپردازی، Texture بافت عکس و Lens هم شبیه‌ساز عملکرد لنزهای مختلف است و در بخش Wipe هم می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را برای حذف افکت‌های گفته شده انتخاب کنید.


Frame: قاب عکس

Facetune-Frames

در این بخش می‌توانید قاب‌عکس‌های معمولی و یا هنری بر روی تصاویر قرار دهید و حتی یک تصویر قبل/بعد از عمل نیز برای چهره مورد نظرتان ایجاد کنید!


علاوه بر ابزار دکمه‌ای آبی‌رنگ در پایین صفحه برای دیدن تصویر قبل و بعد از اعمال افکت وجود دارد و دکمه‌های جهت‌نمای سمت چپ نیز برای Undo و Redo استفاده می‌شوند.


طراحی

طراحی Facetune بسیار خوب است و جز ابزارهای پایین صفحه دکمه‌های اضافه گیج کننده وجود ندارد. Facetune مخصوصاً برای تبلت‌ها و همچنین سری گلکسی نوت و دیگر گوشی‌های با پشتیبانی از قلم کاربرد ویژه‌ای دارد و خوشبختانه با وضوح بالا نیز به خوبی هماهنگ است.

Facetune-app-design

برای اولین استفاده هر بار که ابزاری را انتخاب می‌کنید راهنمای استفاده از آن نیز بر روی صفحه نقش می‌بندد و همچنین یک فیلم کوتاه آموزشی نیز جای سؤالی را برای کاربر باقی نمی‌گذارد. شاید بزرگترین عیب طراحی این اپلیکیشن عدم نمایش قلم مو هنگام اعمال افکت و البته عدم امکان تغییر اندازه آن باشد. برای رفع این مشکل در نظر داشته باشید که هر چه بیشتر بر روی تصویر زوم کنید می‌توانید با جزئیات بیشتری آن را رتوش کنید.


اپلیکیشن‌های مشابه

Perfect365

Facetune یک رقیب رایگان هم دارد: Perfect 365. این اپ البته بیشتر بر روی آرایش کردن تأکید دارد و رابط کاربری آن نیز کمی گیج‌کننده است؛ همچنین برای گرفتن خروجی در اندازه مناسب باید آن را خریداری کنید. به هر حال امتحان کردن از نسخه رایگان Perfect 365 نیز ضرری ندارد.


مزایا و معایب:

مزایا: امکانات بی‌نظیر رتوش چهره – یادگیری آسان – سرعت بالا – سازگاری با وضوح بالا

معایب: نبود قابلیت کنترل اندازه قلم – عملکرد نه چندان جالب بخش Tones – قیمت 2.99 دلاری


دانلود

(نسخه‌های جداگانه برای آیفون و آیپد)

download-section-1

Google-PlayWindows-Phone

iPadWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. hospoor می‌گوید

    دانلود نمیشه

  2. Nanchu می‌گوید

    خوبه اما واسه عکسای با کیفیت بهتر جواب میده