اپ‌نت: Hues Game؛ وقتی بازی 2048 با رنگ‌ها ترکیب می‌شود!

اگر از طرفداران و رکوردداران بازی 2048 یا Threes هستید Hues هم بدون شک توجه شما را جلب خواهد کرد. در این بازی هدف ترکیب کارت‌های هم‌رنگ با یکدیگر است. اگر به دنبال یک بازی ساده، جذاب و اعتیادآور و البته کمی فکری هستید Hues را از دست ندهید.

2

2048 و Threes از جمله بازی‌هایی هستند که هیچ کاربر موبایلی نباید آن‌ها را از دست بدهد. حالا Hues هم به عنوان یک بازی مشابه رایگان برای اندروید و ویندوزفون ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. البته نسخه رایگان این بازی تنها 8 کارت را شامل می‌شود و برای باز کردن قفل دیگر کارت‌ها و البته دشوارتر شدن بازی باید از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای 2.49 دلار ناقابل در ویندوزفون و 1.99 دلار در اندروید پرداخت کنید.


گیم‌پلی

Hues-Game-3

همان‌طور که نوشتیم هدف بازی شبیه به 2048 اما این‌بار پیوستن کارت‌های هم‌رنگ به یکدیگر است. در بازی سه حالت مختلف وجود دارد:

Timed Mode زمانی: در مدت زمان 60 ثانیه باید هر چه می‌توانید کارت‌ها را به هم پیوند داده و امتیاز کسب کنید.

Moves Mode حرکتی: بیشترین امتیاز را با تعداد 75 حرکت کسب کنید.

Endless Mode نامحدود: حالت شبیه به 2048 که تا وقتی که حرکت آزاد داشته باشید می‌توانید به بازی کردن ادامه بدهید.

مکانیسم بازی ساده است: وقتی کارت‌ها همرنگ را به یکدیگر برسانید یک کارت با رنگی متفاوت ایجاد شده و باید آن کارت را نیز با رساندن به کارت همرنگ خود به یک کارت تبدیل کنید. با ادامه و ترکیب کارت‌ها امتیاز کسب می‌کنید ضمن این‌که باید حواستان باشد صفحه پر از کارت‌های تک رنگ نشود. درست همانند بازی 2048 وقتی یک کارت را به سمتی بکشید تمامی کارت‌هایی که امکان حرکت دارند در همان جهت حرکت خواهند کرد. ترتیب رنگ‌ها ابتدا از زرد، نارنجی، قرمز، آبی، سبز و فیروزه‌ای شروع شده و ادامه می‌یابد. مسلماً کارت‌های مراحل بالاتر پس از اتمام بازی امتیاز بیشتری را نصیب شما خواهند کرد.

Hues-Game-2

در طول بازی به جز امتیاز Hue نیز کسب می‌کنید که حکم پول را در بازی دارد. می‌توانید در فروشگاه بازی با آن‌ها Power-up خریداری کنید که در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. این Power-Upها برای تبدیل یک کارت یا تمامی کارت‌های همرنگ به مرحله و Level بالاتر استفاده می‌شود و یا می‌توانید در مواقع اضطراری زمان و یا تعداد حرکات خود را تمدید کنید.

در طول بازی همچنین می‌توانید هر زمان که ترتیب رنگ‌ها را فراموش کردید با فشردن دکمه لامپ بالای صفحه ترتیب آن‌ها را مشاهده کنید. یک نشان‌گر به صورت خط رنگی نیز پایین زمان و امتیازات رنگ بعدی که به زمین وارد می‌شود را نشان داده است.

Hues-Game-1

در تنظیمات بازی می‌توانید صدا و موزیک را فعال و غیرفعال کنید و با فعال کردن گزینه UI Color وقتی به کارت جدیدی دست پیدا کنید رابط کاربری بازی به همان رنگ درمی‌آید.


کنترل

کنترل بازی تماماً با سوایپ با طرفین انجام می‌شود اما بهتر است این کار را به دقت انجام دهید چرا که را بازگشتی وجود نخواهد داشت. از آن‌جایی که احتمالاً 2048 یا Threes را پیش از این بازی کرده‌اید مشکلی در یادگیری بازی نیز نخواهید داشت.


گرافیک

گرافیک بازی کاملاً دو بعدی و ساده و در عین حال راضی کننده است. در واقع شاید تشخیص این بازی از Threes کار دشواری باشد اما به هر حال استودیوی بازی‌سازی ReFocus Labs این ایده خوب را با رنگ‌ها و شکلک‌ها ترکیب کرده و یک بازی نسبتاً جدید به وجود آورده است. بازی با وضوح بالا مانند فول اچ‌دی یا همان 1080p نیز سازگار بوده و مشکلی نخواهد داشت.


صداگذاری

صداگذاری بازی نیز ساده است و از چنین بازی مینیمالی نمی‌توان انتظار زیادی داشت. موزیک پس‌زمینه مناسب است هرچند ترک‌های موسیقی بیشتر می‌توانست جذابیت بازی را بیشتر کند.


مزایا و معایب

مزایای بازی: گیم‌پلی ساده و اعتیاد آور – راحتی یادگیری – بازی تمام‌نشدنی – پشتیبانی از گوشی‌های با رم 512 مگابایت

معایب بازی: ایده تکراری – پولی بودن بخش‌های بی‌نهایت و ادامه کارت‌ها


دانلود

download-section-1

Google-PlayWindows-Phone

Sibche-NAWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بردیا می‌گوید

    لینک دانلود گوگل پلی اشتباس

    1. کیمیا یوسفی می‌گوید

      ممنون. اصلاح شد