گیم‌نت: معرفی بازی Assassin’s Creed: Rogue – آخرین کشتی قاتلین در لنگرگاه نسل هفتم

کسانی که با الطائر و اتزیو به جمع دوست‌داران فرقه‌ی قاتلین (Assassin’s Creed) ملحق شدند، بر این‌که اکنون مدتی است یک اساسین خوب منتشر نشده شهادت خواهند داد. حقیقت این است که این بازی از زمان اوج خود فرسنگ‌ها فاصله گرفته و تا حد زیادی افول کرده است. با چند بازی آخری که از این سری به بازار عرضه شد، خیلی از طرفداران ناامید شدند و بسیاری هم با آن قطع رابطه کردند. اما چه چیزی باعث می‌شود که یوبی‌سافت بر انتشار سالانه‌ی این بازی اصرار می‌ورزد؟

128

گیم‌نت بخش جدیدی از فارنت برای معرفی و یا نقد و بررسی هفتگی جدیدترین و بهترین بازی‌های کنسول‌ها و PC است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مطلب معرفی گیم‌نت مراجعه کنید.

یوبی‌سافت همان‌طور که قول داده بود علاوه بر اساسین نسل بعدی که در فرانسه می‌گذرد و این‌بار انقلاب فرانسه را دست‌مایه‌ی داستانی خود قرار داده است، از یک اساسین دیگر برای نسل هفتم کنسول‌ها نیز رونمایی کرد. این یعنی برخلاف تصورات فرقه‌ی قاتلین 4 آخرین حمله‌ی یوبی‌سافت به 360 و پلی 3 نبود و این داستان همچنان ادامه دارد. اما Rouge چگونه خواهد بود؟

Assassins-Creed-Rogue-climbing
بالارفتن از ساختمان‌های بلند خصیصه‌ی اصلی فرقه‌ی قاتلین است و در این بازی و بازی‌های بعدی هم قرار نیست به آن‌ها نه بگوییم.

شخصیت اصلی بازی یک تمپلار است و «شای پتریک کورمک» (Shay Patrick Cormac) نام دارد. در این بازی بر خلاف تصورات عمده‌ی بازی‌کننده‌ها نقش اصلی باید به دنبال اساسین‌ها بگردد و آن‌ها را به قتل برساند. به نظر می‌رسد که سازندگان برای خارج کردن بازی خود از مهلکه‌ی تکرار می‌خواهند آن روی سکه‌ی اساسین‌ بودن را به ما نشان بدهند. اما آیا این‌کار به مذاق بازی‌کننده‌ی سنتی که عادت به اساسین بودن دارد، خوش می‌آید؟ و آیا اصلا سازندگان می‌توانند هسته‌ی اصلی گیم‌پلی را به گونه‌ای با این خط داستانی تطبیق دهند که لطمه‌ای به آن وارد نشود؟ سوالاتی از این قبیل بدون شک تا عرضه‌ی بازی در ذهن مخاطبان خواهند بود.

لباس مخصوص شخصیت‌های این سری بازی، در این قسمت هم حالت تیپیکال و ثبت شده‌ی خود را حفظ کرده اما تغییرات جزئی بسیاری داشته است.
لباس مخصوص شخصیت‌های این سری بازی، در این قسمت هم حالت تیپیکال و ثبت شده‌ی خود را حفظ کرده اما تغییرات جزئی بسیاری داشته است.

داستان این بازی نیز در خلال یک جنگ هفت ساله می‌گذرد که فرانسویان در آن دخالت دارند. سازندگان قصد دارند تا با بردن بازی به این برهه از زمان، ارتباط منطقی و زمانی بین چند شماره‌ی اخیر بازی و نسخه‌ی نسل هشتم یعنی «یونیتی» برقرار کنند. بدین ترتیب، پروتاگونیست امریکایی بازی، که با خانواده‌ی «کنوی» (Kenway) مرتبط است، در پایان به فرانسه، محل وقوع بازی بعدی متصل خواهد شد. کورمک در ابتدا به عضویت یک انجمن برادری در آمده و به یک اساسین تبدیل می‌شود. اما بعد از این‌که یکی از ماموریت‌های محول شده به آن‌ها، به خوبی پیش نمی‌رود و اساسین‌ها شکست می‌خورند، در طی یک درگیری داخلی، از سوی یکی از مهم‌ترین اعضای انجمن با تهدید روبرو می‌شود. به طوری که تصمیم می‌گیرد روش دیگری برای ادامه‌ی زندگی اتخاذ کند و بدین‌ترتیب، از اساسین، به شکارچی اساسین تغییر کاربری می‌دهد! قرار است تا بازیسازانِ با تجربه‌ی یوبی‌سافت که حالا ید طولایی در اساسین ساختن دارند، این داستان را به نحوی دراماتیک و مجذوب کننده در قالب گیم‌پلی به ما عرضه کنند تا شاهد “تاریک ترین برگ از تاریخ فرقه‌ی قاتلین” باشیم. شکارچی اساسین‌ها را در شهرهایی همچون نیویورک و اتلانتیک سیتی ملاقات خواهیم کرد و سفری دور و دراز در پیش خواهد بود. در این مدت، چشم انتظار اتفاقات زیاد و دل‌نگران تحقق وعده‌های فراوان یوبی‌سافت هستیم!

Assassins-Creed-Rogue-3
در مجموع بازی شما سه نوع آب و هوا و محیط متفاوت را تجربه خواهید کرد. عرشه‌ی کشتی، جزایر یخی اقیانوس اطلس شمالی و طبیعت شهری!

بسیاری عقیده دارند که گیم‌پلی بازی‌های این سری به شدت نخ نما شده است و از جذابیت قبل برخوردار نیست. از این‌که این بازی در این سال‌ها تغییرات چندانی در برخی کلیات و بسیاری از جزئیات گیم‌پلی خود نکرده است، نمی‌شود گذشت. اما از طرف دیگر، پیشرفت‌ها و اضافه شدن مراحل جدید و مکانیزم‌های نوآورانه را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت. با این‌حال، تکراری شدن بازی به دلیل انتشار هرساله‌ی آن به قوت خود باقی است. آیا یوبی‌سافت در این شماره می‌تواند با اعمال تغییراتی هر چند جزئی، باعث شود تا قاتلین، سکوی هفتم را با خاطره‌ای خوش ترک کنند؟

Assassins-Creed-Rogue-4
کشتی‌رانی در اقیانوسی پر از کوه‌های یخ یک چالش جدید در بازی به شمار می‌رود.

نخستین ویژگی گیم‌پلی که سازندگان بر آن تاکید دارند، وجود کشتی‌رانی در بازی است. طرفداران فرقه‌ی قاتلین اولین بار در فرقه‌ی قاتلین 3 با این ویژگی آشنا شدند. چیزی که به نظر خیلی از بازی‌کنندگان و منتقدین، بهترین وجه آن قسمت از بازی بود. سازندگان با توجه به بازخورد مثبت مخاطبین، تصمیم گرفتند در بازی بعدی بیشتر و بیشتر از این ویژگی جدید، اما دلچسب و راضی کننده استفاده کنند و بدین ترتیب، اساسین تبدیل به یک دزد دریایی شد و مراحل کشتی‌رانی وسعت و عدّت یافتند. حالا، یوبی‌سافت، درست مثل مرحله‌ی رونمایی از «درفش سیاه» (Black Flag) ، مراحل کشتی و کشتی‌رانی را الم کرده است. البته یوبی چند تغییر و پیشرفت در این بعد بازی را وعده داده است. اول این‌که کنترل کشتی بسیار دقیق‌تر از قبل شده و بازی‌کننده نفوذ بیشتری بر سفر خود خواهد داشت. مراحل کشتی‌رانی در آب‌های سرد آتلانتیک شمالی می‌گذرند و همین مسئله احتمالا بر روند آن تاثیرگذار خواهد بود. افزون بر این‌ها، دشمنان در این بخش از تاکتیک‌های جدید استفاده می‌کنند و بازی‌کننده باید بیشتر مراقب باشد. درگیری‌ها به عرشه‌ی کشتی خواهد آمد و دشمنان حتی سعی می‌کنند افراد شما را به دریا بیندازند و کنترل کشتی را به دست بگیرند! همچنین سلاح‌های جدیدی برای این بخش از بازی در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آن‌ها، روغن قابل اشتعالی را به دریا می‌ریزد و می‌تواند کشتی‌های دشمن را در مقابل یک دیوار از آتش قرار دهد. یکی دیگر از سلاح‌های جدید اضافه شده به بازی، چیزی شبیه به یک ماشین-گان است تا دشمنان از رگبار آتش کشتی شما در امان نباشند.

یوبی‌سافت وعده داده که درگیری‌ها و نبردهای نزدیک در بازی باز هم پیشرفت داشته‌اند و نسبت به نسخه‌های قبلی روان‌تر و قابل کنترل‌تر هستند.
یوبی‌سافت وعده داده که درگیری‌ها و نبردهای نزدیک در بازی باز هم پیشرفت داشته‌اند و نسبت به نسخه‌های قبلی روان‌تر و قابل کنترل‌تر هستند.

دیگر ویژگی بارزی که مرتبا در مورد این بازی از آن سخن می‌رود، دنیای باز و قابل گشت و گذار آن است. نه تنها شما همچون گذشته می‌توانید در شهری پر از جزئیات و خرده داستان‌های جذاب گشت بزنید و به میل خود عمل کنید،‌ بلکه این‌بار در اقیانوس هم این امکان وجود خواهد داشت. تعامل با دنیای روی آب بازی از جمله مواردی است که مشتاقانه منتظر تجربه‌ی آن هستیم.

حقیقت «سرکش» (Rogue) می‌تواند یک طلب بخشش برای یوبی‌سافت باشد. این بازی طبق اعلام یوبی بخش چند نفره نخواهد داشت و تمرکز آن بر روی بخش داستانی است. بعد از انتشار درفش سیاه این سری جان دوباره‌ای گرفته است و اکنون با انتشار این بازی می‌تواند قدم محکمی برای تضمین موفقیت یونیتی بردارد. بازی چیز زیادی به این سری اضافه نمی‌کند و بدون شک انتظار ظهور یک شخصیت دیگر همچون «دزموند» از آن نخواهیم داشت، تنها انتظاری که از این بازی می‌رود این است که همین‌قدر که روی کاغذ خوب و قابل دفاع است، در عمل هم خوب باشد.

بازی قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود. تا عرضه‌ی این بازی چیزی نمانده و هنوز اطلاعات دقیق‌تری از این بازی منتشر نشده است. به نوعی، چرخه‌ی انتشار هر ساله‌ی بازی باعث شده است تا این برند خود به خود اهمیت خود را از دست بدهد. پاسخ دادن به سوال ابتدای این متن، اکنون نباید کار سختی باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

128 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    اپگرید کشتی من قفل شده لطفا کمک کنین چطور قفل اپگریدش رو بشکنم

  2. rezishadow می‌گوید

    کاملا درسته از لحاظ گرافیک خیلی خوب بود ولی از لحاظ داستانی افتضاح بود تعجب میکنم که چرا بازی های اساسین کرید بیشترشون دارای داستانای قوی هستن ولی این سری اصلا جالب نبود و تا 42 درصد بیشتر مرحله نداشت من به شما توصیه میکنم که بازیه
    اساسین کرید3 رو نصب کنید چون هم از لحاظ داستانی و هم گرافیکی بسیار با کیفیت بود من تا الان 3 بار بازیشو تموم کردم.

  3. کیارش می‌گوید

    سلام من تو درصد 41 گیر کردم اینجا که نوشته destroy the shed doorsاگه میشه راهنمایی کنین ممنون میشم کمک کنین

  4. مسعود می‌گوید

    من توی ۲۲درصد گیر کردم

  5. Amir می‌گوید

    سلام من یه مرحله رو چند روزه گیر کردم خیلی سخته.باید با کاپیتان تمپلارا سفر کنی وسط راه ۶ تا قایق میاد که باید نابودش کنی ولی نمیشه درصد۴۱

  6. Mehdi می‌گوید

    یه جا گیر کردم کسی هسن کمک کنه ؟

  7. متین می‌گوید

    ببخشید مرحله بازی اساسین روگ قسمت کشتن جیمز گان چطوریه و در کجا قرار داره

  8. رضا می‌گوید

    با سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که اساسینس راگ برای ویندوز سون 32 بیت نصب میشه

  9. Reza.gamer می‌گوید

    سلام.بازی فوق العادست ! حرف نداره!درضمن این تقصیر شای نیس شما شاید اونو مقصر بدونین.وقتی ۱۰٪ از بازیو طی میکنین بهتون یه مرحله ای می‌ده که باید برید به شهر لیبون تو پرتغال و دمی یه معبد یک گوی رو بدزدید که وقتی میرید اونجا و گوی رو بر می‌دارید کل شهر نابود میشه و شای بخاطر این ماموریتی که اساسینا بهش دادن ازشون دلخور میشه و فک میکنه که اونا افراد خاعن و پستی هستن و برای همین میره جزو تمپلارا میشه ! واقعا بازیه دومین از نظر من حرف نداره

  10. mohammad می‌گوید

    من تا اخرش رفتم واقعا باحال بود ولی مرحله هاش کم بود بهتون پیشنهاد میکنم بازی کنید
    هرکس گیر کرده تو مرحله هاش بیاد پی وی
    @mohama10gp

    1. محمد می‌گوید

      سلام دوست عزیز .من تو یه مرحله ای گیر کردم که هی پایین تصویر مینویسه دکمه L3 vision eagle and locate your target حالت عقاب میشم چیزی رخ نمیده باید چه کار کنم؟

    2. روح الله می‌گوید

      سلام ایدی اینستاتو میدی بیزحمت؟؟؟

  11. mohammad می‌گوید

    ایا این بازی فقط تو اقیانوس سر میشه یا گشت شهری هم داره؟

  12. Mahbod می‌گوید

    با سلام
    دوستان به حرف چند تا نوب گوش نکنید
    این بازی بهترین نسخه assassins creed دریایی است
    بعضی ها که می‌گویند این بازی بده برن assassins creed unity رو بازی کنند بفهمند گند به چی می گویند
    این بازی فوق‌العاده است

  13. amir می‌گوید

    سلام ایا بازی انلاینه

    1. mohammad می‌گوید

      نه

  14. pedram می‌گوید

    سلام من اساسین روگ رو نصب کردم هی میزنم بره تو بازی ارور HAS STOP WORKING میده از روش اپدیت تا کرک کردن و اپدیت کارت گرافیک همه رو هم انجام دادم حتی 3 یا 4 ویندوزم عوض کردم

    1. احمدرضا می‌گوید

      سلام شما تونستین این مشکل رو حل کنین؟اگه راه حلشو میدونین منم راهنمایی کنین

  15. بیژن اروم می‌گوید

    سلام, من این بازی رو در عرض دو روز تمام کردم, واقعا آشغال بود, فکر نکنم دیگه این بازی به اوج خودش مثل نسخه brotherhood برگرده. بعد از نسخه black flag که تقریبا همه داستان در اقیانوس میگذره خواستن حال و هوای گشت و گذار در شهری مثل نیویورک رو هم به بازی اضافه کنن غافل از اینکه این بازی در طراحی لول ها و داستان بازی ضعیف عمل کرد…..

    1. حسن می‌گوید

      سلام
      داداش من تو ی مرحله ی این بازی بد گیر کردم نمیدونم چی کار کنم.
      آی دی تلگرام میدی تا اونجا سوال کنم؟

    2. احسان می‌گوید

      دادا من تو درصد ۳۷ گیر کردم وقتی که باید بری اون اساسینز سیاه رو با کششتی بکشی تو دریا من هر کاری میکنم میمیرم چون یکی از پشت میزنه یکی از جلو هر چقدرم میزنی کشتی خراب تمیشه میشه ای دی تلگرامتو بدی یا این ای دیع منه بیا حرف بزنیم ET9800@ هر کی میدونه به ای دیم بفرسته

  16. اااااا می‌گوید

    بازیش بجز چند تا اشکال جزعی خوبه
    ولی کلا داستانش خیلی چرته
    کلا آساسین ها از وقتی به آمریکا ربط داده شدند خیلی داستانشون چرت شد

  17. مهرداد می‌گوید

    من میخوام ببینم اساسینس جدید اومده یا نه

  18. amir می‌گوید

    سلام ایا ساسین روگ انلاین هستش

  19. ROGU می‌گوید

    من فقط این نسخه را دوست دارم شی پتریک کورمک بهترین شخصیت و تنها هم است البته شی پاتریک به قبیله ی اساسین ۳ یعنی کانر کنوی کمک کرد اساسین ها هم یک دین جدا گانه دارند شی پاتریک مسیحی شد شی پاتریک توجهی چندان به تمپلار ها نداره من بهترین اساسین ها=شی پاتریک کورمک -کانر کنوی-ادوارد کنوی را دوست دارم ولی بیشتر شی پاتریک البته اگر توجه کنید این سه اساسین قصه هاشون به هم متصل هستند

  20. علی می‌گوید

    خیلی جالبه شما در این بازی در مرحله اخر در واقع پدر ارنو اساسین بازی بعدی یعنی نسخه یونیتی را میکشید. تاره اگر در مرحله اخر توجه کینید در راه دوتا بچه دختر و پسر را میبینید که پسره ارنو هستش و ما پدر اون را میکشیم

  21. arman می‌گوید

    من فکر کنم داستانش یکم قشنگ تر باشه اساسیند رو باید بکشی البته فکر کنم

  22. مهدی می‌گوید

    راه های مبارزه در این بازی rogue میشه بگید؟

  23. علی می‌گوید

    به نظر من این بازی با بلک فلگ فرقی نمی کنه ولی یه سوال داشتم که چه طوری باید کشتی خود را یک طبقه بیشتر کنیم؟

  24. آریا می‌گوید

    به نظر من آساسین کرید بلک فلق بهتره چون دنیاش وسیع تره و مرحله هاش جالبه
    و به نظر من این یه تنوعه که به جای تمپلار آساسین بکشی

  25. reza می‌گوید

    بچه ها این بازی وارد بازار شده

  26. assassin creed می‌گوید

    فقط دوست دارم یه اساسین برسه روگوبکشه

  27. assassin creed می‌گوید

    یعنیچه یه عمر بری اساسین بازی کنی یعد بری بکشیشون

  28. امین می‌گوید

    سلام من بازی را اکسترک کردم بعد رفتم محل نصب روی ستاپ کلیک میکنم زبان انگلیسی را okمیکنم بعد ارور
    Another copy of this program is already installed! I
    چکار کنم مننون

  29. mojtaba می‌گوید

    سلام کسی کد کی بازی رو داره

  30. Slam می‌گوید

    ببخشید روی سیستم
    ۳۲بیت
    رم۴
    CPU e5500

    ویندوز 7. هم این بازی نصب میشه

  31. سینا می‌گوید

    من عاشق سری بازی های اسا سین هستم و امیدوارم نسخه یونیتیش بهتر از روگوعه باشه

  32. amir ali می‌گوید

    من عاشق اساسین کریدم ولی هیچ کدومجای مجموعه سری بازی های ادزیو رو نمیکره واقعا جای تاسف داره که نمی تونن یکی به زیبایی اونو دوباره خلق کنند

  33. ملیکا می‌گوید

    چرا راهنماش هیجا نی من سکانس پنج مموری ۲ گیرکردم

  34. متین می‌گوید

    این چرا شبیه کانره؟

  35. ESHAGH می‌گوید

    من بازی اساسین کرید روق رو نصب کردم ولی کاراکتری که باهاش بازی میکنم اینی که تو صفحه سایت است نیست باید چی کار کنم که کاراکترم عوض بشه

    1. امیر می‌گوید

      اون هست فقط اینی که داری بازی میکنی زمانیه که اسسین هست بعد که تمپلار میشه اون جوری میشه

  36. pooria می‌گوید

    سلام بازیم میگه سیدی کد میخواد چیکار کنم کرکشم کپی کردم اه بگین ممنون میشم

  37. حسن می‌گوید

    سلام دوستان من تازه ps4 خریدم ب نظرتون روگ رو بخرم یا یو نی تی چی کار کنم کدوم قشنگ تره روگ هم مثل بلاک فلاک ابگرید کشتی داره دقیق مثل اونه میتونی نهنگ شکار کنی و با کشتی ها بجنگی و منابع به دست بیاری جوابم رو بدید اونای که کامل بازیش کردید

    1. سامان می‌گوید

      ببین داداش بازی همونجویه تازه ماهی ها و ارتقا های جدیدم اضافه شده منابعیم که میگری تعدادشون بیشترشده جنگ بازی حرف نداره امیدوارم تونسته باشم کمک کنم

  38. hemen می‌گوید

    کسی می تونه بگه چرا اساسین روج بقیه رو میکشه

    1. [][][][][][][] می‌گوید

      ببین بخاطر اینکه خیانت میکنه میره اساسینارو می کشه

  39. mhd می‌گوید

    من خریدم رو پلتفرم پی اس ۳ عالیه
    حرف نداره

  40. کیارش می‌گوید

    سلام من بازی را تموم کرد م ول ی نمیتوانم کشتیم را ااپگرید کنم لطفاً راهنمایی کنید.

  41. سینا می‌گوید

    بخشید لینک دانلود کجای صفحصت

  42. طاها می‌گوید

    ببخشید بازی جدید اساسینس چیست؟ خواهشن بگید برم بخرم

    1. کسرا بشری می‌گوید

      اساسینس کرید سند یکو

  43. احمد می‌گوید

    سلام دوستان خواهشن کمکم کنید من بازی رو نصب کردم و به دلایلی دوباره حذفش کردم حالا که میخوام دوباره نصب کنم ارور میده میگه باید بازی به صورت کلی حذف بشه من بازی رو حذف کردم ولی بازم همون ارور میده خواهش میکنم کمک کنید

    1. Amir می‌گوید

      داش برو تو مورد ویندوز یه جوری نرم افزار یوپلی گیم رو کلا پاک کن

  44. علی رضا می‌گوید

    سلام من یه مرحله ای گیر کردم مینویسه destroy the shed doors بعدشم باید با تفنگ خواب اوره یه چیزیو خراب کنی اون کاپیتانه هم کنارته این پیغامم میدهuse the axe mose to open the weapon selector and select your shrapnel grenadde لطفا کمکم کنید

    1. سروش می‌گوید

      دکمه چرخی موس یا همون middle mouse رو بچرخون.تمام اسلحه ها و وسایل رو از اونجا می تونی انتخاب کنی.یک چیز جدید اضافه شده که اسمش granade. برو و shrapnel granade یا همون نارنجک انفجاری رو انتخاب کن و باهاش در هارو بترکون

  45. محمود می‌گوید

    با سلام عرض شما من ویندوزم سونه 64 بیته ، رمم 8 و گرافیکمم 2 هستش و تمام نرم افزار های موردن نیاز مثل directx 11 هم دارم آیا بازی اجرا میشه ؟؟؟ لطفا پاسخ بدید ممنونم .