آی‌پد ایر: بخریم یا صبر کنیم؟

سوالی که هر فرد در زمان خرید محصولات اپل برایش پیش می‌آید این است که آیا زمان حاضر زمان مناسبی برای خرید است یا اینکه باید صبر کند تا نسل بعدی آن محصول معرفی و عرضه شود و سپس تصمیم به خرید کردن بگیرد. این سوال بسیار متداول است و لایق یک پاسخ خوب و متقاعد کننده است، مخصوصا از زمانی که اپل تصمیم گرفته به صورت سالیانه محصولات خود را بروز کند. برای رسیدن به تصمیمی مناسب و پاسخ به این سوال در ادامه با ما باشید.

3

این سوال که ممکن است هم‌اکنون در ذهن شما نقش بسته باشد، زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد داشته باشید یک محصول بزرگ و گران قیمت هم‌‌چون آیفون یا آیپد را خریداری کنید. معمولا اپل هر سال نسل آیپد را به روز می‌کند البته به جزء نسل چهارم که در زمستان رونمایی نشد و رونمایی از آن در بهار اتفاق افتاد و چرخه یکساله را بهم ریخت. به هر حال، همینطور که به نیمه دوم سال 2014 میلادی نزدیک می‌شویم، آیا منطقی است که حالا آیپد ایر اپل را خریداری کنیم یا اینکه صبر کنیم تا نسلی بهتر از آن در پاییز یا زمستان امسال رونمایی و عرضه شود؟

iPad-Air6

ما فکر می‌کنیم امروز بهترین زمان برای پاسخ به این پرسش است، زمانی که نیمی از راه سالیانه آپدیت آیپد را طی کرده‌ایم و iOS 8 نیز رونمایی شده است:


آیپد ایر هنوز یک تبلت عالی است…

در ابتدا بگذارید این جمله را بگویم: اگر همین الان آیپد ایر را بخرید، نامید نخواهید شد. یکی از بهترین تبلت‌های بازار است و اگر حتی آیپد ایر 2 نیز عرضه شود، شما با آیپد ایر خود بسیار خوشحال خواهید بود و از آن لذت می‌برید.

iPad-Air-Review-20-620x413

نسبت به نسل چهارم آیپد‌ها، آیپد ایر محصولی بسیار ارتقا یافته است و طراحی جدید و زیبایی دارد. پردازنده 64 بیتی A7 اپل که بسیار سریع است، همچنین اپل محصولی بسیار سبک‌تر از نسل‌های قبلی ساخته که تاثیر زیادی در حمل آسان آن دارد حتی با اینکه آیپد مینی در بحث حمل‌ نقل بسیار عالی است اما آیپد ایر نیز با صفحه نمایش 9.7 اینچی خود سنگینی و خستگی زیادی را در زمان حمل به شما تحمیل نمی‌کند.


… اما آیپد ایر 2 بهتر خواهد بود

در حالی که تمام ویژگی‌های موجود در آیپد ایر عالی است، اما مشخص است که نسل بعدی این تبلت در برخی بخش‌ها بسیار بهتر خواهد بود. با اینکه هنوز زمان زیادی تا معرفی و رونمایی رسمی از آیپد ایر دوم باقی مانده اما می‌توان با اطمینان خاطر گفت که دومین نسل آیپد ایر به عنوان یک محصول مهم برای شرکت اپل بسیار سریع‌تر خواهد بود.

قطعا باید انتظار بکشیم که اپل در آیپد ایر 2 از چیپ پردازشی فوق سریع A8 و دیگر بهینه سازی‌ها در بخش نرم‌افزاری استفاده کند. یکی دیگر از چیزهایی که به احتمال فراوان باید در آیپد ایر 2 ببینیم سنسور تشخیص اثر انگشت یا همان تاچ آیدی است. بر اساس گزارشی از تحلیلگر مینگ چای کو در KGI Securities تمام دستگاه‌هایی که در سال جاری میلادی از طرف اپل عرضه می‌شوند به سنسور اثر انگشت خوان تاچ‌آیدی اپل مجهز خواهند بود. بنابراین آیپد ایر 2، آیپد مینی 3 و آیفون 6 همگی از این سنسور بهره خواهند گرفت.

ipad_air_2_replica_touch_id

برای چندین بار امسال شایعه شد که آیپد به سنسور اثر انگشت خوان تاچ‌ آیدی مجهز خواهد شد و حالا دومین باری است که این موضوع از طرف آقای کو تایید می‌شود. در ماه‌های گذشته حتی پشتیبانی از سنسور تاچ آیدی را در کدهای iOS 7.1 دیدیم که حالا با iOS 8 مطمئنا این سنسور که قبل از این فقط در آیفون 5s به کار رفته، با قابلیت‌های بیشتر به آیپد نیز راه خواهد یافت.

از ویژگی‌های احتمالی دیگر آیپد ایر 2 می‌توان به دوربین بهتر، وزن سبک‌تر، صفحه نمایشی پر کیفیت اشاره کرد که تک تک آن‌ها می‌توانند یکی از دلایل صبر کردن برای این محصول باشند.


صبر کردن برای آیپد ایر 2 ارزشش را دارد؟

سوالی که همه خریداران آیپد هم‌اکنون در ذهن خود دارند؛ آیا باید برای از راه رسیدن آیپد ایر 2 صبر کنیم و آیا این صبر کردن ارزشش را دارد؟ به شکل قابل ملاحظه‌ای این موضوع وابسته به خود شما است اما اگر قصد گرفتن تصمیمی را دارید می‌توان به شما چند راهنمایی کرد.

اگر تا به حال هیچ آیپدی نداشته‌اید، گرفتن آیپد ایر نسل اول ایده بدی نیست و حتی با قیمتی افت کرده می‌توانید آن را تهیه کنید. مطمئنا تا چند سال از آن لذت خواهید برد و شاید بعد از گذشت چند سال به فکر ارتقا به نسل‌های بالاتر بیفتید.

iPad-Air-2014-Design-620x414

اگر هم‌اکنون یک آیپد دارید – آیپد نسل سوم یا چهارم- به شما پیشنهاد می‌کنیم فعلا دست نگه دارید تا آیپد ایر 2 از راه برسد. آیپدی که همین حال حاضر دارید تا چند ماه دیگر هم حتما به خوبی کار خواهد کرد و گرفتن نسل دوم و بهتر آیپد ایر توجیه منطقی‌تری دارد.

اما اگر یک آیپد قدیمی مثل آیپد 2 را دارید، خریدن آیپد ایر موجود در بازار به هیچ وجه سرزنشی را به دنبال نخواهد داشت و این دستگاه یک ارتقا مفصل برای شما به حساب خواهد آمد که سود و فایده‌های آن بیش از آن چیزی است که شما را در فکر ارتقا به نسل بالاتری برای حداقل چند سال بیندازد. البته اگر خیلی صبر کرده‌اید و و می‌خواهید این صبر در نهایت نتیجه‌ای تازه و فوق العاده عالی داشته باشد، صبر کردن کمی بیشتر ضرری نخواهد داشت و هر گونه که می‌توانید چند ماه دیگر نیز صبور باشید تا بالاخره آیپد ایر نسل دوم را تهیه کنید.

Source: gottabemobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    در خصوص گرانی محصولات اپل همین قدر کافی هست که بگیم :
    سریعترین و بهترین حافظه با بالا ترین سرعت رید و رایت (usb3 یا SSDها) حداکثر قیمتی معادل 4 هزار تومان برای هر گیگ دارند ولی محصولات اپل در نسخه های اولیه برای افزایش حافظه گیگی 18 هزار تومان برای آدم آب میخوره ” 16 گیگ افزایش (نسخه 32 نسبت به نسخه 16) = 280 تا 300 هزار تومان ” که در نسخه های بالاتر درصدی از این عدد کمتر میشود .

  2. Arrow می‌گوید

    یکی از ضعف های اپل قیمت بالای محصولاتشه وگرنه خیلیا دوست دارن آیفون یاآیپد داشته باشن ولی بخاطره اینکه خیلی گرونن خیلی میرن دنبال محصولات اندرویدی

  3. Amir می‌گوید

    خوبی اپل این هست که با دیدن محصول جدید نمیگی وای گوشی یا تبلت من قدیمی شد
    چون اون هم به خوبی از پس خیلی از کارها تا چندین سال بر میاد!!

    حالا سوال اینه که آیا گوشی های پرچم دار آندرویدی بخریم یا منتظر معماری 64 باشیم
    و آیا با ورود به معماری 64
    32 بیتی ها قدیمی و از کار افتاده نمیشند؟