برنامه‌ریزی مؤثر: 52 دقیقه کار، 17 دقیقه استراحت

حتماً شنیده‌اید که برای انجام هر کار طولانی بهتر است دقایقی برای استراحت میان کار در نظر بگیرید؛ اما مدت‌زمان کار و استراحت باید دقیقاً چقدر باشد؟ طبق آخرین تحقیقات 52 دقیقه کار و 17 دقیقه استراحت.

4

وقتی در حال درس خواندن برای یک امتحان دشوار هستید، پشت میز کار خود در اداره نشسته‌اید و یا پروژه‌ مهمی را در دست انجام دارید بهتر است برای پایین نیامدن بازده حتماً بازه‌های استراحت میان کار در نظر بگیرید. بر اساس آمار اپلیکیشن نظارتی DeskTime ده درصدی مردم که بیشترین بازده را در کارهایشان دارند پس از مدتی کار کردن چند دقیقه استراحت می‌کنند. وبلاگ این اپ این‌گونه می‌نویسد:

دلیل این‌که 10 درصد برتر کاربران ما از نظر بازدهی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن بیشترین کار را انجام دهند این است که زمان کاری برای آن‌ها مانند دویدن است. آن‌ها 52 دقیقا را با جدیت کار می‌کنند و 17 دقیقه بعدی را برای شروع فعالیت بعد استراحت می‌کنند.

در طول 52 دقیقه کار شما کاملاً بر روی انجام وظایف و پیشرفت متمرکز هستید درحالی‌که در طول 17 دقیقه استراحت فکر شما کاملاً از محیط کار دور شده و کاملاً استراحت می‌کنید؛ در این زمان خبری از چک‌کردن ایمیل‌ها هر 5 دقیقه و یا “سر زدن به فیس‌بوک” نخواهد بود.

workload

همچنین اگر پشت میز کار نشسته‌اید در اوقات استراحت بلند شوید، چرخی بزنید و حالت خود را عوض کنید. همچنین می‌توانید به جای 52 و 17 دقیقه از تکنیک 25 و 5 دقیقا استافده کنید. انتخاب یکی از این دو تکنیک به نوع کارتان بستگی دارد. ممکن است در طول 25 دقیقه نتوانید کاری را پیش ببرید و پنج دقیقه استراحت رشته افکار شما را پاره کند؛ شاید هم برعکس کارتان آن‌قدر سنگین باشد که پس از 25 دقیقه حتماً نیاز به استراحت داشته باشید.

Lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مهدی شهسواری می‌گوید

    yeaaasss
    , thats true

  2. مهراد می‌گوید

    من حساب کردم ۲۴ درصد کل وقت رو استراحت کرده و کل وقتم میشود ۶۹ دقیقه
    فکر کنم اگه همین وقت رو روی ۶۰ دقیقه حساب بشه انجامش ساده تر تا این اعداد عجیب
    یعنی حدودا هر ۴۵ دقیقه باید ۱۵ دقیقه استراحت کرد.

  3. Amir می‌گوید

    این مقاله رو باید به معلما و مشاور های کنکوری داد که من مجبور شدم امسال
    بیش از 13 ساعت در روز درس بخونم آهنگ گوش کنم اینستاگرام برم
    و البته فارنت هم سر بزنم
    آیا دیگه انرژی میمونه
    واقعا سال سختی بود که به ازای هر دو سه ساعت 15 دقیقه استراحت کنم :'(

  4. Alireza می‌گوید

    عالی بود