اپ‌نت: Instaradio؛ با اینستارادیو صدای خود را به گوش جهانیان برسانید!

اینستاگرام را دیگر همه می‌شناسند و نیازی به معرفی ندارد؛ اما تصور کنید در سرویسی شبیه به اینستاگرام به جای عکس و فیلم، صدای خود را به اشتراک بگذارید. این درست ایده‌ای است که اپلیکیشن اینستارادیو در سر دارد: صدای خود را به گوش جهانیان برسانید.

4

اینستارادیو در حال حاضر برای دو پلتفرم اندروید و iOS برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون عرضه شده است. برای نصب این اپلیکیشن به اندروید 4.1 و iOS 7 یا بالاتر نیاز دارید. البته این اپلیکیشن هنوز بر روی تمامی گوشی‌ها سازگار نیست و سازندگان مشغول رفع مشکلات آن هستند.

 اپ‌نت بخشی جدید از فارنت برای معرفی روزانه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خوب موبایلی است. از این پس می‌توانید هر روز در فارنت منتظر معرفی اپ پیشنهادی روز باشید. برای اطلاعات بیشتر به مطلب معرفی اپ‌نت مراجعه کنید.

ایده و کاربرد

Instaradio-Find-Friends-and-Stations

همان‌طور که نوشتیم قرار است در اینستارادیو درست مانند اینستاگرام دنبال شوید و دنبال کنید و این‌بار صدای خود را به اشتراک بگذارید. پس از نصب و اجرای اولیه به ثبت نام احتیاج دارید و می‌توانید این کار را با اکانت‌های توییتر و فیس‌بوک انجام داده و یا با ایمیل خود ثبت نام کنید. اگر از کاربران فیس‌بوک و به خصوص توییتر هستید بهتر است از این گزینه‌ها استفاده کنید چرا که بیشتر کاربران ایرانی همان کاربران فعال توییتر هستند و می‌توانید به راحتی دوستان خود را در اینستارادیو هم بیابید.

پس از ثبت نام و انتخاب نام کاربری، نام ایستگاه (Station) و تصویر می‌توانید شروع به کار کنید. توجه داشته باشید که نام ایستگاه را هوشمندانه انتخاب کنید چرا که امکان تغییر آن در آینده وجود ندارد. پیش از هرچیز بهتر است از منو و گزینه Find Friends دوستان خود را از مخاطبین، فیس‌بوک و یا توییتر پیدا کنید و آن‌ها را دنبال کنید؛ یا اگر فرد یا ایستگاه رادیویی خاصی را می‌شناسید آن را با آیکن ذره‌بین جستجو کنید.

Instaradio-Boardcast

وقتی آماده شدید تا اولین صدای خود را به جهانیان مخابره کنید دکمه میکروفون را فشار دهید. با فعال کردن آیکن دکل مخابراتی در پایین صفحه صدای شما پس از ضبط ارسال می‌شود و اگر آن را غیرفعال کنید صدایتان پیش‌نویس خواهد شد. فشردن دکمه دوربین برای ضمیمه کردن تصویر و دکمه لیبل شکل برای انتخاب موضوع نیز توصیه می‌شود:

داستان و خاطره Stories – اخبار News – موزیک Music – صداها Sounds – بیهوده‌گویی! Rants – نصیحت Advice – جوک Jokes – آموزشی Learn – سرگرمی Entertainmet  و …

Instaradio-Recording

اگر قصد شنیدن به صداهای دوستانتان را دارید اما چندان دوستان فعالی ندارید می‌توانید در قسمت Discover ایستگاه‌های مشابه با دوستانتان را بیابید و به راحتی صداهای ایرانی را پیدا کنید.

Instaradio-Discover

در اینستارادیو هنگامی که به صداها گوش می‌دهید نیازی به کار خاصی برای رفتن به صدای بعدی نخواهید داشت و به صورت خودکار و به ترتیب تمامی صداهای فید شما پخش خواهد شد. همچنین می‌توانید صداهایی را که دوست دارید با دکمه قلب لایک کنید و بر روی آن‌ها کامنت بگذارید. با فشردن دکمه سه‌نقطه هم امکان به اشتراک گذاشتن صدا از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و دیگر اپ‌ها وجود داشته و همچنین در صورت وجود محتوای نامناسب می‌توانید آن را به اینستارادیو گزارش کنید.

Instaradio-My-Station-and-Activity

با فشردن عکس یا نام کاربری خود یا دیگران به صفحه پروفایل هدایت می‌شود که در آن تعداد صداهای ارسالی Broadcasts و دنبال‌کنندگان Followers و افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید Followings درست مانند اینستاگرام مشخص است. در بخش Activity نیز می‌توانید دنبال‌کنندگان و کامنت‌های جدید و دیگر فعالیت‌ها را مشاهده کنید.

از معایب اینستارادیو مخصوصاً در نسخه اندروید می‌توان به باگ‌ها و اشکالات و ناپایداری‌های آن اشاره کرد که در بعضی گوشی‌ها بیشتر از بقیه به چشم می‌آید. اما در کل می‌توان این ایده را ستود و از آن‌جایی که اینستارادیو برخلاف اینستاگرام هنوز در ایران جا نیفتاده است با کمی هوشیاری و سلیقه و البته صدای گیرا می‌توانید فالورهای زیادی کسب کنید.


طراحی

Instaradio-Playing

طراحی اپلیکیشن به طور کلی خوب ارزیابی می‌شود و صداها به صورت کارت‌های جداگانه و شبیه به گوگل پلاس در فید ظاهر می‌شوند. در بخش طراحی هم عملکرد توسعه‌دهندگان این اپ برای iOS بهتر به نظر می‌رسد چرا که ردپای طراحی iOS 7 در نسخه آیفون بیشتر به چشم می‌خورد تا طراحی معیار اندرویدی. در نسخه آیفون رنگ نوار بالایی با نوار وضعیت سیستم تلفیق شده است در حالی که در اپلیکیشن اندرویدی خبری از حالت تمام‌صفحه Immersive Mode نیست.

همچنین خبری هم از ویجت صفحه خانگی برای اینستارادیو نیست و گاهی هم کاربر برای توقف پخش خودکار صداها دچار سردرگمی می‌شود.


اپلیکیشن‌های مشابه

همان‌طور که گفتیم اینستارادیو ایده نو و جالبی دارد و اپلیکیشن مشابه خاصی را برای رقابت نمی‌توان یافت. شاید نزدیک‌ترین اپ به اینستارادیو سرویس محبوب SoundCloud باشد که علاوه بر به اشتراک‌گذاری آهنگ می‌تواند عملکردی مشابه اینستارادیو داشته باشد.


مزایا و معایب:

مزایا: ایده جدید – سرگرم کننده – کاربران ایرانی کافی

معایب: وجود باگ و اشکال در نسخه اندروید – قطع شدن صدا با وجود سرعت مناسب اینترنت – نبود امکان انتخاب فایل از حافظه گوشی


دانلود

download-section-1
Google-PlayApp-StoreWindows-Phone-NA

BazaarSibcheWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. فاطمه قنبری می‌گوید

    از این قابلیت میشه در راستای آموزش های علمی بهره فراوان برد

  2. مهدی می‌گوید

    بررسی خوبی بود خانم یوسفی ممنونم. لطفا باز هم اپلیکیشن ها مفید معرفی کنید

  3. Nanchu می‌گوید

    خیلی باحاله ولی فقط واسه خنده. کلاً آدمای اینستارادیو به 4 بخش تقسیم میشن:
    دخترایی که هی صداشونو آزاد می کنن
    پسرایی که فقط چرت و پرت میگن
    دخترایی که فکر می کنن زندگی کسل کنندشون واسه بقیه جالبه
    پسرایی که ساز می زنن تا جلب توجه کنن

    1. کوروش می‌گوید

      این پسرایی که ساز میزنن جلت توجه کنن !
      اینو با من بود :|

      ولی من واسه جلب توجه نمیزنم :|