بهترین کیبورد‌های جایگزینی که در iOS 8 می‌توانید بر روی آیفون و آی‌پد خود استفاده کنید

همانطور که احتمالا مطلع هستید دستگاه‌هایی که آپدیت iOS 8 را دریافت کنند و این سیستم عامل جدید را در پاییز بر روی دستگاه خود به اجرا درآورند قادر خواهند بود تا بر خلاف نسخه‌های پیشین از کیبورد‌های جایگزین کیبورد اصلی iOS نیز استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم 5 کیبورد جایگزین iOS 8 که قرار است به زودی برای این سیستم عامل عرضه شوند را بررسی و به شما معرفی کنیم.

0

اپل تصمیم گرفت که برخی محدودیت‌هایی که قبلا در نسخه‌های سیستم عامل iOS وجود داشته را بر طرف کند و امکان وارد شدن ویجت‌ها و کیبورد‌ها را به این سیستم عامل داد و دست توسعه دهندگان را برای گسترش کیبورد‌های iOS 8 باز گذاشت. البته کیبورد iOS 8 میز در این نسخه بسیار بهبود پیدا کرده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای به آن اضافه شده است که شاید شما را بی‌نیاز از کیبورد‌های جانبی دیگر کند. اما با این حال امتحان کردن کیبورد‌های متفاوت با طرز نوشتن‌های جالب و مختلف خالی از لطف نیست و بعضی اوقات برای تنوع هم که شده حتی ضروری به نظر می‌رسد. با یکدیگر به سراغ معرفی پنج کیبورد که باید انتظار کار کردن با آن‌ها در iOS 8 را داشته باشید می‌رویم:


1. کیبورد Apple Quick Type

iOS_8_thumb800

کیبورد اولی که قصد معرفی آن را داریم، کیبورد پایه‌ای خود سیستم عامل iOS است. ویژگی خود تصحیح‌گر این صفحه کلید بسیار آزار دهنده و غیر قابل پیش بینی عمل می‌کند تا جایی که در سایت damnyouautocorrect.com پیش‌بینی‌ها عجیبی که این کیبورد انجام می‌دهد را جمع آوری کرده‌اند.

تا کنون اپل اجازه وارد شدن کیبورد‌های جایگزین را نمی‌داد و این کیبورد را به کاربر تحمیل می‌کرد. اما تصمیمی که به تازگی اپل گرفته ممکن است حتی باعث پیشرفت بیشتر این کیبورد در رقابت با کیبورد‌های جایگزین دیگر شود.

ویژگی جدیدی که این کیبورد دارد Quick Type خوانده می‌شود و بهبود زیادی را در این صفحه کلید باعث شده، با توجه به اسکرین شاتی که خود اپل نشان داده این صفحه کلید می‌تواند شبیه به سرعت SwiftKey تایپ کند و پیش بینی کلمات بعدی را به شما پیشنهاد دهد. اپل درباره کیبورد Quick Type می‌گوید که این صفحه کلید در طول زمان از عادت‌های نوشتاری و کلماتی که زیاد استفاده می‌کنید یاد می‌گیرد. در واقع منظور اپل این است که این کیبورد از متونی که برای ایمیل یا پیام‌های متنی ارسال می‌کنید و همچنین سبک و شیوه‌ای که عادت به نوشتن دارید را به خاطر می‌سپارد و در زمان تحصیح یا پیشنهاد دادن از آن‌ها استفاده می‌کند.

قیمت: رایگان

پلتفرم: iOS 8

اطلاعات بیشتر: Apple


2. کیبورد Fleksy

Fleksy_thumb800

توسعه دهندگان کیبورد Fleksy تایید کرده‌اند که در حال کار برای نسخه‌ای از این کیبورد جدید و معروف برای iOS 8 هستند. اما فلسی نیز همچون کیبورد SwiftKey هم‌اکنون برای ابزار‌های iOS البته در شکلی بسیار محدود در دسترس است. شما همین الان می‌توانید این کیبورد را از اپ استور اپل به رایگان برای دستگاه iOS خود دانلود کنید اما این صفحه کلید تنها در اپلیکیشن‌هایی کار می‌کند که از قبل پشتیبانی آن فراهم شده است: مثل ادیتور متن WordBox

کیبورد فلکسی شیوه ای جدید در تایپ کلمات برای شما فراهم می‌کند و سیستم خود تصحیح‌گر جالبی دارد اما بجای اینکه با ضربه بر روی هر حرف بخواهید یک کلمه را تایپ کنید شما باید از سیستمی در این کیبورد استفاده کنید که خود سازنده آن را ‘geometric intelligence’ نامیده است. در واقع شما با حرکت دادن انگشت‌های خود بر روی سفحه نمایش آیفون، کیبورد متوجه همان چیزی که قصد تایپ کردنش را دارید می‌شود. توسعه دهندگان می‌گویند که سیستم پیش بینی کننده این تایپ کننده بسیار سریع است و در بعضی موراد حتی اگر انگشت شما اشتباه کند، برنامه خودش متوجه می‌شود و کلمه درست را تایپ می‌کند. حتی این کیبورد ویژگی دارد که ‘invisible keyboard’ خوانده می‌شود و با غیب کردن کیبورد از جلوی چشمان شما باعث می‌شود که بدون نگاه مستقیم به صفحه نمایش کلمات دلخواه را تایپ کنید.

ادعا‌های این کیبورد بسیار بزرگ است و به تازگی نسخه اندروید آن نیز منتشر شده است. متاسفانه هنوز پشتیبانی از زبان شیرین پارسی به این برنامه اضافه نشده است اما این اتفاق نیز به زودی رخ خواهد داد. این صفحه کلید رایگان است که البته اگر قصد استفاده از ایموجی داشته باشید باشید مقداری هزینه خواهید داشت.

قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای

پلتفرم: اندروید، iOS 8

اطلاعات بیشتر: fleksy.com


3. کیبورد Smart Keyboard

SmartKeyboard_thumb800

اکثر کیبورد‌ها سعی می‌کنند زمانی که مشغول به تایپ سریع هستید، کلماتی که بد تایپ(چه از لحاظ معنا و چه املائی) می‌شوند را تصحیح کنند و Smart Keyboard نیز از این اکثریت استثنا نیست. کیبورد Smart Keyboard نیز سیستم پیش‌بینی متون را انجام می‌دهد شبیه به ویژگی Quick Type اپل عمل می‌کند که البته کمی قوی‌تر از آن است. تنها کاربرانی می‌توانند بر روی نوشتن بر روی این کیبورد تمرکز کنند که بسیار حرفه‌ای و دقیق عمل می‌کنند. اما اگر بتوانید از سیستم پیش‌بینی و تصحیح این کیبورد استفاده کنید سرعت تایپ بیشتری خواهید داشت.

به جای اینکه هر لحظه بین حالت نوشتاری و علائم نوشتاری جا به جا شوید (همانطور که در بسیاری کیبورد‌ها انجام می‌دهید)، Smart Keyboard حروف را به فرمت استاندارد QWERTY  نشان می‌دهد که علائم نوشتاری بر روی آن‌ها حک شده‌اند. ردیف بالایی حروف دارای شماره است در حالی که ردیف دوم علائمی همچون علامت سوال و مربع را دارد، بنابراین به جای تپ‌های سریعی که باید انجام می‌دهید می‌توانید با یک فشار بلند‌تر بر روی حروف آن علامت را تایپ کنید.

همچنین این کیبورد از حالت قدیمی نوشتاری T9 نیز پشتیبانی می‌کند، در این قالب نوشتاری 3 حرف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک کلید واحد را می‌سازند. این اپلیکیشن برای اندروید پولی است اما توسعه دهندگان آن گفته‌اند که می‌خواهند در آینده این کیبورد را برای iOS 8 و با هزینه درون برنامه ای منتشر کنند.

قیمت: درون برنامه ای

پلتفرم: اندروید، در آینده برای iOS 8

اطلاعات بیشتر: dexilog.com


4. کیبورد SwiftKey

SwiftKey_thumb800

کیبورد SwiftKey تنها پر طرفدارترین کیبورد سیستم عامل اندروید نیست، بلکه این صفحه کلید از زمان انتشار سال 2010 پر فروش‌ترین کیبورد اندروید نیز محسوب می‌شود. توسعه دهنده اهل لندنی این برنامه مجوز استفاده از سیستم پیش‌بینی متون این کیبورد را برای سیستم‌عامل‌های iOS 8، اندروید و بلک بری دریافت کرده است. برای تجربه‌ای کامل و لذت بخش از این کیبورد باید تا فرا رسیدن iOS 8 دندان بر جیگر بگذارید، البته برای آشنایی با آن می‌توانید اپلیکیشن Swiftkey Note را برای دستگاه iOS خود دانلود کنید.

این کیبورد رایگان از همان کیبورد استاندارد iOS استفاده می‌کند و از یک پنل در بالای حروف استفاده می‌کند که سه پیش‌بینی مختلف و دقیق از نوشته‌ای که قصد تایپ آن را دارید ارائه می‌دهد. می‌توان سیستم پیش‌بینی این کیبورد را یکی از قوی‌ترین و دقیق‌ترین‌ها دانست که می‌تواند خیلی راحت عادات شما را بفهمد و طبق آن کلمات بعدی را جلوی چشمان شما ظاهر کند. خوشبختانه این صفحه کلید به طور کامل از زبان پارسی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی دیگر این کیبورد قابلیت سویپ یا کشیدن دست بر حروف است که برای تایپ‌های سریع بسیار بسیار کمک کننده ظاهر می‌شود و سیستمی بسیار باهوش در پشت آن قرار دارد. نسخه اندرویدی این کیبورد به تازگی رایگان شده و شما می‌توانید آن را به رایگان از گوگل پلی دانلود کنید. نسخه iOS 8 این کیبورد نیز به زودی ساخته خواهد شد و برای این سیستم عامل نیز عرضه می‌شود.

قیمت: رایگان

پلتفرم: اندروید، iOS 8

اطلاعات بیشتر: swiftkey.com


5. کیبورد Swype

Swype_thumb800

به تازگی این کیبورد توسط Nuance  تصاحب شده و این کیبورد حالا در عرصه صفحه کلید‌هایی که قابلیت سویپ کردن (تایپ کلمات با کشیدن دست بر روی حروف) دارند بهترین است. به جای اینکه خود را خسته کنید و برای تایپ یک کلمه پنج حرفی، پنج بار بر روی حروف ضربه بزنید، با کیبورد Swype خیلی راحت و با کشیدن دست خود بر روی حروف متشکل کننده کلمه دلخواه آن کلمه و سپس جمله را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید کلمه “اپل” را بنویسید تنها نیاز است دست خود را از حرف “الف” شروع کنید و به سمت حرف “پ” بروید و همینطوری رد انگشت خود را تا حرف “ل” بکشید تا کلمه اپل خیلی راحت و در کوتاه‌ترین زمان تکمیل و تایپ شود.

روش استفاده شده در این کیبورد در کیبورد‌های SwiftKey و کیبورد اپل نیز موجود است و در آن دو نیز می‌توانید به جای استفاده از حالت سنتی تایپ گوشی‌ها از ویژگی سویپ کردن استفاده کنید. با کمی تمرین می‌توانید بر این شیوه نوشتن و تایپ کردن مسلط شوید و متون را خیلی سریع‌تر از حالت عادی بنویسید.

نسخه اندرویدی این کیبورد 4 دلار قیمت دارد که البته نسخه‌های هک شدن و رایگان این کیبورد برای اندروید فراوان است. اما توسعه دهنده این اپلیکیشن مدت زمانی محدود و آزمایشی (trial) برای این کیبورد در نظر گرفته که می‌توانید در این مدت با کیبورد Swype بیشتر آشنا شوید. هنوز مشخص نیست که نسخه 8 iOS این برنامه چقدر هزینه خواهد داشت یا چه ویژگی‌های دارد. البته این کیبورد هم‌اکنون برای مک‌ها و iOS 7 در دسترس است، اما وعده از راه رسیدن نزدیک کیبورد Swype برای نسخه هشتم سیستم عامل iOS را نیز به شما می‌دهیم.

قیمت: اندروید: 4 دلار & iOS 8: نامشخص

پلتفرم: اندروید، iOS 7، iOS 8، ویندوز 7

اطلاعات بیشتر: swype.com

macworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.