خانه شریفی‌ها؛ نماد معماری مدرن در تهران!

همیشه برای دیدن ساختمان‌های منحصربفرد و معماری‌های جذاب، اصطلاحاً «چشممان به دهان» مورد‌های اجنبی است. نمی‌دانیم که در همین تهران خودمان (بهتر بگویم ایران خودمان)، جوانان تحصیل کرده و خلاقی هستند که دست به ابتکار زده و بناهای زیبا و مدرنی را طراحی می‌کنند.

58

پیش از این در فارنت، درباره معماری صحبت‌های زیادی کردیم و نمونه‌های خارجی بسیاری را معرفی کردیم. چه آنجا که زیباترین اپل استور‌های جهان را معرفی کردیم، چه آنجا که منحصربفردترین فروشگاه‌های جهان را نشان دادیم. اما تقریباً نشده بود که درباره معماری مدرن صحبت کنیم و از ایران هم حرفی به میان بیاوریم.
این بار قصد داریم یکی از منحصربفردترین بناهای معماری مدرن را اینبار در تهران به شما معرفی کنیم. جایی که مالکان سنت شکنی کرده و به جای اینکه خانه خود را به شکل «بورژوازی» و تکراری اخیراً رایج شده طراحی کنند، معماری آن را به افرادی خلاق و باسواد سپرده‌اند.

Sharifiha haouse (12)خانه شریفی‌ها، که طراح اصلی آن دکتر علیرضا تغابنی است، در تهران و محله دروس ساخته شده و سال گذشته به بهره برداری رسیده است. برای معرفی بیشتر این بنا از حرفهای طراحان آن، که در سایت رسمیشان (www.nextoffice.ir) قرار داده‌اند استفاده می‌کنیم. ببینید و بخوانید درباره خانه شریفی‌های تهران؛

Sharifiha haouse (3) Sharifiha haouse (5)مشخصه اصلی این پروژه انعطاف پذیری و عدم قطعیت است. به طوری که با حرکت اتاق‌های چرخان، کیفیت فضاهای داخلی و فرم بیرونی بطور مداوم تغییر کرده و به باز و بسته شدن – درونگرا و برونگرا شدن – پروژه می‌انجامد. این تغییرات درفصول مختلف یا در سناریوهای عملکردی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.
Sharifiha haouse (11)

Sharifiha haouse (10)زمین پروژه به مانند بسیاری از بلوک‌های شهری علی رغم عمق زیاد، بر و نمای محدودی داشت. سعی شد ساختمان با این باز و بسته شدن، به مانند خانه‌های قدیمی کیفیاتی چون «زمستان نشین» و «تابستان نشین» ارائه کند؛ در تابستان حجمی باز، شفاف، پر از خلل و فرج و دارای تراس‌های عمیق و بزرگ باشد و در زمستان‌های‌ تهران که تراس کمتر به کار می‌آید، حجمی بسته، بدون تراس و با حداقل بازشو طراحی شود.
Sharifiha haouse (6)

Sharifiha haouse (9)

Sharifiha haouse (8)خانه شریفی‌ها در ۷ طبقه طراحی شده است که در آن طبقات زیرزمین به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، طبقه همکف به پارکینگ‌ها و واحد سرایداری، طبقات اول و دوم به عملکردهای عمومی خانواده و در نهایت طبقات سوم و چهارم به اتاق‌های خواب اختصاص داده شده‌اند.
Sharifiha haouse (5)

Sharifiha haouse (2)

Sharifiha haouse (14)نوع استفاده از فضاها هم می‌تواند امکانات متفاتی به ساکنان بدهد. بطور مثال، اتاق مهمان که در طبقه دوم قرار دارد، با سناریوی حضور یا عدم حضور مهمان می‌تواند تغییر شکل دهد و یا اتاق‌های کار و فضای صبحانه خوری (اتاق گردان‌های طبقه سوم و اول) بر اساس نوع عملکرد و نیاز ساکنین می‌توانند تغییر حالت دهند.
Sharifiha haouse (6) عقب نشینی سه متری از حد مجاز ساخت زمین باعث شد تا بتوانیم برای دو طبقه ورزشی و استخر واقع در زیرزمین، از طریق آبنمای شیشه‌ای نورگیری کنیم. به عبارت دیگر فضاهای ورزشی در مقطع بین دو حوضچه تعریف شده‌اند که به وسیله مجسمه‌های آیینه‌ای تلالو این دو حوضچه را در خود منعکس می‌کنند.
Sharifiha haouse (2)

Sharifiha haouse (4)نحوه ساخت سیستم چرخش این پروژه در حقیقت تکنیک پیچیده‌ای نداشت. این تکنولوژی هم اکنون در سن‌های گردان تئاترها، نمایشگاه‌های اتوموبیل، صنعت ذوب‌آهن و کشتیرانی ایران سازندگان متعددی دارد.
Sharifiha haouse (4)

Sharifiha haouse (1)پروژه به نشانه ارادت به عمارت‌های قدیمی ایران، خانه شریفی‌ها، نام گرفت.
مشخصات خانه شریفی‌ها :
کارفرما : مژگان زارع – فرشاد شریفی
آدرس پروژه : تهران – دروس – خیابان صالح حسینی – بن بست شریفی – پلاک ۳
مدت اجرا : ۸۹ – ۹۲
متراژ : ۱۴۰۰ متر مربع
طراح : علیرضا تغابنی
همکاران طراحی : روح‌الله رسولی، فریده آقا محمدی
مجری : شرکت ایمن سازه فدک

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

58 نظر برای این مطلب
  1. خانه هوشمند آلفا می‌گوید

    به نظر من که طراحی جالبیه. ولی فکر میکنم هزینه ساخت بالایی هم داشته باشه.

  2. الهام می‌گوید

    اول از هر چیز تشکر از سایت و در جواب معمارو محدثه باید بگم معماری گذشته ما غنی ولی نمیشه صرفا به معماری قدیم اکتفا کرد.بلکه با بهره گیری درست با جامعه امروزی باید پیش رفت.نکنه توقع دارین همچنان تو سطح شهر بادگیر ببینید

  3. ali hadad می‌گوید

    مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین

  4. مجتبی می‌گوید

    همیشه دنبال این بودیم رابطه ای بین سنت ومدرنیته داشته باشیم ولی موفقیتی حاصل نشده میتونه جرقه ای باشه برای خروج از بن بست معماریه کاریکاتوریه همه چی قاطی پاتی

  5. دانيال می‌گوید

    پاسخ من به دوستانیه که میگن میشد دورش از شیشه استفاده کرد یا نماد معماری مدرن نیست و جنبه به رخ کشیدن داره، دوست من معماری یک طراح وقتی جالب میشه که خلاقیت درونش باشه و این نوع سازه به خاطر کانسبتش و حیات مرکزی که درش هست میتونه نماینده معماری مدرن ایران هم باشه، در تمام دنیا انسانها از رده ها و دسته های متفاوتی در کنار هم زندگی میکنن پس اگه قرار باشه همه تو خونه های شبیه به هم زندگی کنن حتی قابل تصور هم نیست

  6. مهندس مصطفی می‌گوید

    سلام نن مهندس طراحی جامدات هستم و این طراحی شما اصلا مناسب و مقرون بصرفه و مناسب نیست چون بجای چرخیدن میشد اطراف را شیشه قرارداد و فضای چرخش و وب بندی و خیلی مسایل لازم رو نداره

    1. آریا می‌گوید

      اون دوستانی که میگن میشد از شیشه استفاده کرد نمیدونن که اولین چیزی که یک معمار در نظر باید بگیره زاویه ی تابش در فصول مختلف هست و چندین فاکتور دیگه تا محل یک پنجره مشخص بشه . اصلا هم مشکل بعضی از دوستان دیگر رو با خلاقیت توی کار و گرون بودن درک نمیکنم.مشکلمون اینه که فکر میکنیم ایراد گرفتن با سواد تر نشونمون میده.هیچ طرحی بی عیب نیست اما میتونه بهترین باشه.این خانه هم همینطور با این حال ندیدم کسی ایراد به جایی گرفته باشه. دوست دارم طرح آلترنتیو کسانی که ایزاد گفتن رو ببینم.

  7. معمار می‌گوید

    خانه شریفی ها نماینده معماری مدرن ایرانی نیست , این بنا نماینده قشر تازه به دوران رسیده و نوکیسه ای است که معماری را وسیله ای برای خود نمایی و به رخ کشیدن قرارداده اند . این عمارت ویترینی است برای شریفیها . جناب معمار هم هیچ گونه خلاقیتی به جز در خدمت قرار گرفتن برای این قشر نو کیسه نداشته است. معماری با ارزش تعریف دیگری دارد که با ویترین سازی برای نوکیسه ها فرسنگ ها فاصله دارد. این نوع معماری که آقای تغابنی به آن پرداخته یک معماری نئو کیچ است. بعبارتی بیا جدید بی ارزشی که به درستی و دقت انجام شده است.

    1. محدثه می‌گوید

      کاملا موافقم .. البته من از اساس با معماری مدرن مخالفم بدون شک معماری سنتی ایران کاربردی و غنی تر بود.

    2. Mohammad reza می‌گوید

      این کار سطحش بالاتر از ی معماری مدرنه علاوه بر اصول طراحی مینیمال خیلی از ویژگی های معماری ایرانی رو هم در خودش داره مگه در گذشته ها معماری خانه های شاخصی که در ایران داشتیم هزینه های کمی در پی داشتن مسلما خیر اما همین که جلوی خیلی از سبک ها و روند معماری های بی هویت ویا نا آشنا با معماری ایرانی رو میگیرن و ب معماری امروزه ایرا سمت وسو میدن خودش واجد ارزشه

  8. احمد می‌گوید

    منم تظر نگارو قبول دارم حتی پیمان کار فنی پروژه یه شرکت المانی بوده

  9. saghar می‌گوید

    به نظر من که خیلی خونه بی روحی هستش ولی خوب جناب مهندس خسته نباشید

    1. zahra می‌گوید

      اتفاقا درسته یه قسمتایی سرده ولی با استفاده از چوب در بعضی قسمتا خیلی محیط رو خنثی کرده . به نظره من هارمونی رنگش عالیه… به علاوه که ساختش فوق العاده س

  10. صنم می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید و ممنون از زحمات آقای مهندس و همکاران محترمشون. من نیاز به جزئیات اجرایی خانه های منعطف دارم برای پایان نامم…لطفا راهنمایی فرمایید…

  11. خندونه می‌گوید

    اقا دختر ندارن اینا من دنبال زن میگردم یه دختر با حجاب و با خدا اگه دارن من میخوااااااااااام

  12. سجاد می‌گوید

    کاش سطح کیفی همه ی معمارای ایران اونقدر خوب بود که دیگه دست از ساختن یه جعبه به قول دوستمون بر میداشتن.واقعا این اثر عالیه…

  13. حسین اقایی می‌گوید

    واقعا اشخاصی مثل اقای تغابنی افتخار ما هستند.امیدوارم همیشه سلامت باشن.واقعا افتخار میکنم.?????☝???☝☝

  14. احسان می‌گوید

    هزینه این پروژه طبق گفته گزارشگر پرس تیوی حدود 4 میلیون دلار برای ساخت و طراحی هستش، که اگه دلار هزار توانی هم در نظر بگیرید میشه 4 میلیارد تومان، که برای بعضی ها هزینه ای محسوب نمیشه.

  15. بی نام می‌گوید

    اولا این کار هزینه زیادی نداشته دوستان عزیز
    دوما کار غربی نیست و پایه ای ایرانی دارد
    سوما معمارش زحمت کشیده متفاوت نگاه کرده!!
    شاید ب خیلی از شما ها این پول میدادن بازم ی جعبه میساختید
    خلاقیت ما در دید متفاوت ما نسبت ب موضوعات است
    با تشکر

  16. مرضیه می‌گوید

    به ایرانی بودن خوردم افتخار کردم.عالی بود

  17. مهران می‌گوید

    خیلی طرح جالبی هست . واقعا جامعه ی معماری ایران نیاز داره به چنین ایده هایی برای دوباره زنده شدنش .

  18. هانیه می‌گوید

    سلام دوستان.زندگی در حال تکامله و وظیفه ی ما تو دوره ی زندگیمون اینه که از قدرت ذهنمون واسه پیشرفتو توسعه محیط زندگیمون استفاده کنیم یا به قول معروف حرفی واسه گفتن داشته باشیم.وطرز فکر هر معماره که سبک طراحی اونو شکل میده.به نظر من این معمار تا حد توانایی خودش قدم مهمی رو پیش گذاشته .همین که تونسته کاری بکنه که این همه ادم در مورد ایدش فکر کنن و حرف بزنن به نظرم طرح خوبی اراعه داده .ما باید همدیگرو تشویق کنیم تا کشورمونو رو به سازه های مدرن پیش ببریم.ایفل هم روزی برای دادن طرح برج ایفل مورد انتقاد قرار گرفت اما الان طراحی اون نماد فرانسه ست

  19. مهلا می‌گوید

    بنظر من طرح کلی جالب بود ولی در جزییاتش باید بیشتر تلاش میکردن خیلی ساده است
    من با دوستانی ک از مسایل مادی صحبت کردن موافقم اگر پول باشه شاید ایده های بهتر و متنوع تری هم وجود داره
    مخصوصا ماها ک توی شهرستان زندگی میکنیم و با کلی قرض و قسط و وام میتونیم ی خونه کوچیک بخریم
    در کل باید توی خونه ها مهر و وفا باشه

  20. م.l می‌گوید

    خوبه لوکس ساخته شده برای طراحی وساخت هم خیلی زحمت کشیده شده ، فکر می کنم به حال خودش رها شده. غریبه است .

  21. مهندس ناظر بیکر می‌گوید

    جمع کنید بابا این قرتی بازی ها چیه ؟من مهندس ناظر پول ندارم اجاره خونمو بدم اونوقت یه عده با پولی که معلوم نیست از کجا اومده و می تونست باش یه شهرک مسکونی بسازه پ که هزاران نفر نیروی کار و مهندس بیکار شاغل بشن …… خدایش غرب زدگی و تقلید میمون وار از غرب تا کی ؟ ها ….اقای سرمایه دار چرا پولتو در این چنین راه های خرج می کنی برادر من ….پولتو بنداز تو تولید تو بخش مولد جامعه …..من الان 30 سال دارم مهندسی عمران هستم بیکار و گشنه و عریان و در به در دنبال کار ……این دیگه چه بساطیه …..

    1. خسرو آریای می‌گوید

      تا کی ما بی عرضه گی ها و بی لیاقتی هیا خودمو با بد و بی راه گفتن به دیگران لاپوشونی میکنیم!!! تو این مملکت مهندس عمران نداریم که باباش پول دار نبوده ولی آدم موفقی شده؟؟ شما اگه موفق نشدنی بی عرضه گیت تقصیر دیگران نیست!! میگی بی عرضه نیستی دولت اینجوری دولت اونجوری!!! باشه قبول باز به این بابا چه ربطی داره؟؟؟ خلاصه تا زمانی که ما چشم پیشرفت همدیگه رو نداشته باشیم وضع مملکت از این بهتر نمیشه

    2. شهین می‌گوید

      همون مدرک رو هم نباید بهت میدادن.به خاطر سیستم خرتو خر اموزشی ایران هست که به اون مدرک با این طرز تفکرت نائل شدی

  22. مریم می‌گوید

    وااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خداجون چقدر خوشگله اقا منم فامیلم شریفیه باهاشون فکر کنم فامیلیم ولی تا حالا هم دیگرو ندیدیم ………..هههههههههههههههههه

  23. مشاور سپیده خانوم می‌گوید

    سپیده خانوم سعی کن فقط نطرتو بگی..سعی نکن نظرتو تحمیل کنی از قدیم گفتن کم حرف بزن همیشه حرف بزن

  24. رژ می‌گوید

    به سلامتی داداشیامیون که مث فولادیم
    به سلامتی دریبل خوردن مسی از پولادی

    پرچم همه معمارا بالاست

  25. سمی می‌گوید

    افتخار میکنم به معمارها مون. به انگیزشون. به تلاششون. دست مریزاد. ایرانی ها پرچم بالاست

  26. نگار می‌گوید

    سلام من این خانه را میشناسم یکی از آشنایان ما در این خانه مدیر پروژه بود و می گفت هیچ یک از ابزار و مصالح خانه ایرانی نبوده وحتی توالت فرنگی هر واحد 45 میلیون تومان هزینه شده

  27. panah می‌گوید

    وااااااا اینجا که خونه ی ماست.(مرکز روحیه دهی به شما ها.).احیانا این شریفیا پسری چیزی ندارن.خخخخخخ.

  28. كيانوش می‌گوید

    بهتون تبریک میگم آقای تغابنی کارتون جای هیچ نقدی نداره.

  29. كيانوش می‌گوید

    بهتون تبریک میگم آقای شریفی کارتون جای هیچ نقدی نداره.

  30. فرزين می‌گوید

    ضمناً، قابل توجه مخالفان: نگران نباشین، دیر نخواهد بود که “کلنگى” قلمداد و نابودش کنن و پس از”تجمیع” یه برج بدقواره و بیجایى جاش بکارن! باشد که هیچ اثرى از تهران قدیم نمانَد بیادگار…

  31. فرزين می‌گوید

    کار خلاق و جالبیه (هم طراحى و هم اجراش) حتى اگه ایراداتى هم داشته باشه (کى نداره؟) همه کارها که نمیتونن شاهکار باشن! همین که زورى زدن و در دریاى تهوع آور معمارى مقبره اى امروز ایران یک کار تمیز و باکیفیت خلق کردن خوبه و قابل تقدیر.
    مهمتر از هرچیز بلاییه که با اجازه بزرگترا سر محله قدیم درّوس (و بقیه تهران قدیم) آمده! دستکم این کار خلاق کمى از درد مرگ باغى که اینجا بوده کم میکنه…

  32. nazi می‌گوید

    salam be hame motekhasesan va asatide mohtarame memar,
    farsinevis nadaram vagarna cheshme granbahaye shomaro khaste nemikardam ta mahfoz bemone baraye khalghe shah’karhaye ayande!

    jodaye az inke pole in dastan az koja omade o be koja mire o tavaghoee didane ghelyon o ghahve khone o sandal steel o saltanati dashtid o barAvardeh nashode o bikhod kharj kardiiiiiiin :)) ,
    fek konid hasel chi bode va dar moghayese ba karhaye jenab daliry o copy on va apartmanhaii ke ba sange ghabr sakhte mishe, in apartman ya apartmane Danial ya amsalehem, vaghean harfi baraye goftan nadare????
    avaze inke be gheymat fekr konid, be Baha o arzeshesh negah konid.
    in sakhteman az avalinha hast va ba vojode avalin bodan, az tanasob o harmony o hadafdar bodan bahremande.

    (hich nesbati ba male ya tarahan nadaram bande)
    :) merc az tavajoheton

  33. منصور می‌گوید

    من کاری ندارم خونه ماله کی بوده پولش چند شده یا کلا متضاد یا مترادف پست مدرن یا مدرن یا روح نداره یا جانداره. اینهایی که اینهمه
    حرف زدن خودشون جای طراح می تونین بهتر از این بسازین؟؟ اگه اره خب طرحتون رو بدین شاید یه خرپولم خوشش اومد طرح شما رو ساخت شما هم به یه پولی میرسید. بالاخره باید شجاعت ساختن از یه جایی شروع بشه دیگه چیزی که مهم الان اینه که کسی که این
    خونه رو ساخته تجربه بدست آورده دنبال اون آدم برین و ازش چیز یاد بگیرین نه اینکه بکوبینش دنبال اون علمی باشین که با ساختن این
    ساختمون بدست اومده. فکر کنم بسه دیگه بیام از منبر پایین در کل خوبه عالی هم نباشه جزو اولین کارهای انجام شده تو ایران (اولین منظورم از نظر زمان ساخت) هست و ارزش داره.

    1. سپیده می‌گوید

      من به شدت با نظر شما موافقم و تحسین میکنم طرز فکر شما رو که تو این روزگار ی همه فقط پای منبر رفتن رو بلدن حتی اگر هیچ سر رشته ای از بحث مورد نظر نداشته باشن.

  34. حميد می‌گوید

    خدایش اگه به خونه وگذران روزگار اینها میگنند زندگی پس ماچکار میکنیم اگه به زندگی ما میگنند زندگی پس …من که پس از 15 سال زندگی مشترک حتی بک سانت زمین یا خونه از خودم ندارم

  35. شهرام می‌گوید

    من معتقدم عدم هماهنگی شدیدی از نقطه نظر بیان معماری و انسجام فکری در عناصر بیرونی و داخلی وجود دارد . در حقیقت عناصر استفاده شده در نمای بیرونی بکرات توسط دیگر معماران مورد استفاده قرار گرفته شده است . و حتی سعی بر انالیز نما بسبک ایزمن منطقی کردن بدنه و نما را اصرار داشته که همگی بخاطر عدم وجود یک بیان یکدست به شکست کامل رسیده . در حقیقت با جمع اوری عناصر متضاد و بی هویت یک کولاژ هیجان انگیز بدست امده که با تضاد بوجود امده در فضای داخلی و بیرونی خانه محصولی شده از جمع متضاد عناصر غیر همگن . در کلیت طرح وجود چند عنصر هماهنگ کننده و حل کننده تضاد ها در بین عناصر شکل گیرنده لازم است .که با چنین انتخابی از عناصر گوناگون بعید است بشود به هارمونی متعالی برا ی خلق یک بیان متعارف معماری رسید . کیفیت فضای داخلی بسیار نازل و سطحی بوده و هیچ مورد خاصی برای ایجاد سبک و سیاقی خاص در ان پیدا نمیشود . موفق باشید.

  36. محمد امین می‌گوید

    علت اینکه خلاقیت در این سطح تو معماری ساختمان های معمول در شهرهامون نمی بینمیم قوانین خشک و غیر منعطف شهرداری هستش ، این خونه هم با مجوز های خیلی خیلی خاص که مخصوص برخی از آدم های “خاص” هستش ساخته شده وگرنه سازنده های معمولیش کافیه فقط دو سانتی متر بله درست خوندین دو سانتی متر نمای ساختمون رو جلوتر و یا عقبتر از ساختمون کناری اجرا کنن ( منظور از ساختمون کناری استاندارد کوچه هستش ) اونموقع هستش که برای اصلاح سند باید هفته ها و ماه ها بین شهرداری و اداره ثبت در رفت و اومد باشن .
    حالا شما فکر کنین برای سه متر عقب نشینی تو طبفات یک و دو و سه و عقب نشینی حتی بیشتر در طبقات 4 و 5 و همچنین ایجاد نورگیر با این متراژ برای طبقات منفی یک و منفی دو ، کی باید باشین تا بهتون مجوز بدن ؟!

    1. سپیده می‌گوید

      این حرف شما قابل قبوله و من هم موافقم ولی اینجا بحث سیاسی اجتماعی نمیکنیم. قضیه خلاقیتی هست که اتفاق افتاده. خلاقیتها وقتی انجام میشن معمولا ساده به نظر میرسن و همه میگن که خیلی ساده بود و ممکن بود به ذهن هر کسی بیاد اما قضیه اینجاست که یک نفر تو یک زمان مناسب این ایده به ذهنش رسیده و اینقدر جرات داشته که با این همه سختی که شما فرمودید رفته دنبالش و انجامش داده. مگه خوده شما اگر دنبال یک هدفی باشید اینقدر نمیرید و نمی آیید که بالاخره به هدفتون برسید….

    2. فرزين می‌گوید

      لطفاً به عبارت “قوانین خشک و غیر منعطف شهردارى”، صفات ‘بى منطق’،’ اشتباه’، ‘منسوخ’ و حتى (از لحاظى) ‘مضر’ را هم اضافه بفرمایید!..

  37. saj می‌گوید

    ای بابا!!!

  38. saj می‌گوید

    بسیار عالی!

  39. همیون می‌گوید

    نمی دونم به چی این میگین زیبا !!! یک طراحی ابلهانه…. طراحی درون کپی کاری از کارهای متداول فرنگی …طراحی بیرون هم بی روح و فکر.
    آدم تعجب میکنه از اینهمه بی سلیقگی.
    البته حق دارید اونقدر ساختمانهای کلیشه ای مزخرف تو شهرها ساخته میشه که این جذابیت پیدا میکنه.

    1. سپیده می‌گوید

      اتفاقا این یک طرح کاملا حرفه ای هست. استفاده بهینه از فضا و بسیار شیک و زیبا و البته مدرن. اگر یه سرچی تو گوگل بکنی(قطعا منظورم به زبان انگلیسی هست) میبنی که سازه ساختمون کپی نیست. فضای داخلیش …. دیگه از فضا که لوازم نمیتونست بیاره. طراحی هست که کاملا مناسب این خونه هست. انتظار نداشتی که مبل استیل با دسته های طلایی بزاره توش با تابلو فرش مثلا!!! دیوارهاشم کاغذ دیواری اسپریت بزاره!!!!! یا لوازم خیلی عیجیب غریب….!!! به هر حال اینجا خونه هست نه demo room.
      شما اگه تونستی یه نقاشی فقط یه نقاشی بکشی که تو مسابقه بزرگ معمار در بخش ساختمان های مسکونی که طراح این ساختمون مقام اولشو گرفته فقط نشون بدن اون موقع میشه راجع به نظر غیر کارشناسانه شما فکر کرد.
      ما ایرانی ها همیشه به جای حمایت فقط انتقاد کردن غیر اصولی رو یاد گرفتیم که امیدوارم به نسل بعد از خودمون ارث ندیم.

  40. Mehrdad می‌گوید

    یعنی سیاسی بودن دیگه گم شده! یعنی برای شما مهم نیست که پول این ماجرا از کجا اومده!!!؟
    یعنی دیگه برای شما قیمت آدمها مطرح نیست… اونهم تو این مردم فقیر و درمانده…!!!
    چی بر سر ما اومده…!!!؟

    1. سپیده می‌گوید

      ای بابا…. هرچی میشه هی میگین فقیرا فقیرا..!! همه که تو فقر دست و پا نمیزنن در ضمن اگه مثل شما بخوایم فکر کنیم که باید همیشه بدبخت و بیچاره باشیم و هیچ خلاقیت و نو آوری نداشته باشیم و توی فلاکت و بیچارگی بچرخیم…!!! ول کنین دیگه … هرکی هر کار جدیدی میکنه یا یه کاره پر خرجه مثبت هم که میکنه امثال شما هی میگید «پولش از کجا اومده… مردم فقیر و درمانده…» کار کرده به دست آورده…کار سودده کرده… کارآفرینی کرده… از باباش به ارث رسیده… یا هر طور دیگه ای… که به ما مربوط نمیشه. خونه ای با این همه خلاقیت رو نمیبینین ولی کنجکاوی و سرک کشیدن تو کاره همه رو خوب بلدین… اینکه جمع می بندم شما و امثال شما رو میگم. خوشت میاد اگه یه گوشی نو خریدی با اقساط یا اگه پولتو چند ماه جمع کردی یا اگه بهت پولشو کادو داده باشن یا اصلا بولشو پیدا کرده باشی هی بیان ازت بپرسن ااا گوشی خریدی … پولشو از کجا آوردی…. این همه مردم فقیر داریم تو رفتی گوشی خریدی…!!!!
      تو هم کار کن و تو حد و اندازه خودت درآمد داشته باش و عقده هاتو با این جمله ها خالی نکن!

  41. محمد مصطفی می‌گوید

    واقعا کلمه “نماد ” درست و به جا بود ولی با توجه به رشد اندیشه معماری جهان این رو میشد عوض “مدرن” از کلمه ” پست مدرن” استفاده کرد و به هر حال از رایت و لوکوربوزیه تا ایزنمن و فاستر و بقیه عزیزان همیشه پروژه های چندین میلیاردیشون به چشم میاد اصولا نماد ها همیشه گران هستند !!

  42. محمود می‌گوید

    اینکه کار خاص و نوعی در ایران و یا شاید جهان باشد درست،شمای بیرونی جالب بود ( نه قشنگ و خوب !) اما داخل آن به نظرم اصلا جالب نبود ،بی روح بود و یک نواخت ! خونه باید هر قسمتش یک حس خوب و انرژی متنوه عی ایجاد کنه !

  43. kourosh می‌گوید

    لطفا درمورد هزینه ساخت نیز توضیحاتی بدهید

  44. اقشین می‌گوید

    با افتخار تمام این خانه طراح ایرانی داره و البته شهرت جهانی! نگاه نکن خودمون نمیشناسیمش! برای اینکه مطمئن شم توی گوگل سرچش کردم! شما هم بهتره نتیجه جستجوی کلمه sharifi ha house رو توی گوگل ببینید!

  45. یوسف می‌گوید

    1.فتبالک الله احسن الخالقین
    2.تو ایران هم میشه از این کارا کرد.
    3.پول داشته باشی میتونی خونه معرکه ای واست بسازن.
    4.طراحان خوش فکر هم تو ایران پیدا میشه فقط باید بهشون فرصت داده باشه.
    5.یه روزی خواهد اومد که این طراحیهای زیبا رو نه تنها در تک تک خونه هامون بلکه در تک تک جاهای عمومی و المانهای شهریمون خواهیم دید
    و و و ……

  46. مهرداد می‌گوید

    یه سرچ بزنیم ببینیم از کجا کپی کردن خب :)

  47. the rock می‌گوید

    یا خداااااااااا اینجا کجاست :((