تحقیقات: زنان تردید بیشتری در استفاده از خودروهای بدون راننده دارند

یش از دوسوم مصاحبه‌شوندگان معتقدند خودروهای بدون راننده می‌توانند تعداد تصادفات را نیز کاهش دهند. 70 درصد نیز معتقدند ظهور این خودروها باعث ایجاد تحولاتی مثبت در میزان مصرف سوخت خواهد شد.

0

رانندگان زیادی مشتاق هستند تا خودروهای بدون راننده را تجربه کنند اما امنیت و قیمت این خودروها، از مهم‌ترین ویژگی‌ها و یا بهتر است بگوییم نگرانی‌های مورد بحث هستند.

بر اساس مطالعات منتشره از سوی دانشگاه میشیگان، در ایالات متحده آمریکا، 56 درصد از مصاحبه‌شوندگان، این خودروها را تحولی مثبت برمی‌شمرند و این درحالیستکه 27 درصد هیچ احساس مثبت و یا منفی نسبت به این تکنولوژی نداشتند.

نهایتا 16 درصد از شرکت‌کنندگان، از این تکنولوژی به عنوان نقطه تاریکی در پیشرفت بشری یاد می‌کنند. نکته جالب اینکه تفاوت دیدگاه در جنسیت‌های مختلف نیز مشاهده می‌شود.

59 درصد از مردان و 54 درصد از زنان نسبت به این خودروها خوش‌بینند و اگرچه این اختلاف ناچیز است اما محققان معتقدند خانم‌ها با اشتیاق کمتری به سمت تکنولوژی‌های جدید می‌روند و نگرانی‌های بیشتری در زمینه امنیت آن دارند.

google-car-1

بیش از دوسوم مصاحبه‌شوندگان معتقدند خودروهای بدون راننده می‌توانند تعداد تصادفات را نیز کاهش دهند. 70 درصد نیز معتقدند ظهور این خودروها باعث ایجاد تحولاتی مثبت در میزان مصرف سوخت خواهد شد.

نکته جالب دیگر اینکه 36 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند همچنان و با وجود استفاده از این خودروها، به جاده نگاه خواهند کرد و البته محبوب‌ترین فعالیت در هنگام رانندگی با این خودروها نیز خواندن مطالب (11درصد) و ارسال پیامک/برقراری تماس (10 درصد) بوده است.

این تحقیق اگرچه رانندگان ایالات متحده آمریکا را دربر می‌گیرد اما تحقیقات مشابه در بریتانیا و استرالیا نیز نتایجی مشابه به همراه داشته‌اند.

 

Autoblog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.