مایکروسافت سامسونگ را به علت تخلف از توافقنامه بین این دو شرکت به دادگاه کشاند!

شاید بدانید که هر تولیدکننده اندروید به علت نقض برخی پتنت‌های مایکروسافت به ازای هر گوشی مبلغی را به این شرکت می‌پردازد. اخیراً سامسونگ به بهانه خریداری نوکیا توسط مایکروسافت از پرداخت این هزینه سر باز زده و ردموند هم به همین دلیل سامسونگ را به دادگاه کشانیده است.

0

از سال 2011 سامسونگ طی قراردادی دوجانبه با مایکروسافت متعهد شد تا به ازای هر گوشی اندرویدی مبلغی را به این شرکت ردموندی بپردازد اما به نظر می‌رسد از اواخر سال گذشته میلادی سامسونگ تصمیم گرفته تا این مبلغ را پرداخت نکند! به همین دلیل مایکروسافت هم بالاخره تصمیم به شکایت از سامسونگ گرفته است.

David-Howard-iconدکتر دیوید هاوارد – مدیر ارشد شرکای مایکروسافت

پس از سپری کردن ماه‌ها برای حل اختلافات‌مان سامسونگ مشخص کرده است که ما در مورد مفاد قراردادمان اختلاف نظر اساسی داریم.

مایکروسافت می‌گوید که موفقیت بیش از حد و چشمگیر سامسونگ در زمینه گوشی‌های هوشمند دلیل احتمالی برای توقف پرداخت‌های این شرکت است:

سامسونگ پیش‌بینی کرده بود که موفق خواهد شد اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که فروش گوشی‌های اندرویدی آن‌ها تا این حد افزایش یابد.

با این وجود سامسونگ اصرار دارد که تخلف از وعده خود را قانونی جلوه داده و خرید نوکیا توسط مایکروسافت و در نتیجه صاحب شدن یک کسب‌وکار تولید گوشی توسط ردموند را متناقض با بندهای قرارداد اعلا کرده است. مایکروسافت طبعاً با این ادعای سامسونگ مخالف است و می‌گوید سامسونگ حتی این ادعا را به دادگاه نبرده است چرا که می‌داند قاضی برخلافش رأی خواهد داد. به هر حال هاوارد تأکید کرده است که همکاری میان این دو شرکت عمیق‌تر از این شکایات است و تنها دلیل این شکایت مشخص شدن تکلیف این قرار داد است و همچنین مایکروسافت و سامسونگ کماکان به همکاری مثبت خود ادامه خواهند داد.

سامسونگ نیز در گفتگو با سایت TheVergeاعلام کرده است که در حال بررسی مجدد ادعاهای مایکروسافت برای انجام اقدام مناسب است.

  TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.