گزارش سه ماهه دوم ۲٠۱۴: سقوط آزاد سامسونگ در سهم بازار گوشی‌های هوشمند

مدتی پیش خبر از سود خوب ال‌جی در سه‌ماهه‌ی دوم اقتصادی سال 2014 دادیم اما اخباری که از فروش سامسونگ منتشر شده حکایت از کاهش سهم بازار دارد که در چند سال اخیر تابه‌حال این اتفاق برای سامسونگ رخ نداده است.

1

سامسونگ با این‌که پرفروش‌ترین شرکت در زمینه‌ی گوشی هوشمند است در این دوره‌ی سه‌ماهه 74.3 میلیون دستگاه را به‌فروش رسانده است که این رقم در همین بازه‌ی زمانی در سال پیش 77.3 میلیون دستگاه بود.

Samsung-Q2-2014

سهم سامسونگ از بازار هم با افت شدیدی روبه‌رو شده است؛ به‌طوری‌که سال پیش سهم سامسونگ 32.3 درصد بود اما در سه‌ماهه‌ی اخیر به 25.2 رسیده است. کاهش سرعت فروش سامسونگ و هم‌چنین فروش رقابتی شرکت‌های چینی مثل لنوو، هواوی و شیائومی در ترکیب با هم باعث این افت شدید در سهم سامسونگ از بازار شده‌اند.

Smartphone Vendors

در کنار این ارقام سامسونگ کاهش 24 درصدی سود نسبت به پارسال را هم در کارنامه‌ی خود ثبت کرده. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در شرایط سختی قرار گرفته و نیاز به محرکی برای رشد درآمدش دارد. این محرک می‌تواند ابزار پوشیدنی و یا گلکسی نوت 4 باشد که در نمایشگاه IFA شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

AndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعید می‌گوید

    کاملا طبیعیه . سامسونگ به کیفیت بها نمیده و فقط به دنبال تبلیغ کردن زیاده . ولی مردم کم کم متوجه شده اند که گوشیهای سامسونگ کیفیت نداره .
    بر خلاف سامسونگ ، ال جی کیفیت و خلاقیت زیادی داره و واسه همینه که ماه به ماه پیشرفت میکنه و فروش و سودش بیشتر میشه.