شیائومی حالا با عبور از اپل دومین شرکت پرفروش گوشی‌های هوشمند چین است

شیائومی را یکی از کمپانی‌های تقلیدی از اپل می‌دانند اما این کمپانی با اینکه زیر بار این ادعا نمی‌رود اما شرکت اپل را الهام بخش خود می‌داند. زمانی که به بازار گجت‌های هوشمند نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که شیائومی رشد بسیار فزاینده‌ای را شروع کرده و به تازگی با پشت سر گذاشتن اپل در بازار چین تبدیل به دومین کمپانی پر فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور شده است.

0

خب با این تفسیر و این موفقیتی که کمپانی چینی بدست آورده حتی اگر این شرکت را یک مقلد بنامیم، اما مشخص است که شیائومی راه اصلی محبوب شدن را پیدا کرده است. قیمت محصولات این شرکت بسیار رقابتی و مقرون به صرفه هستند و حتی اگر آن‌ها را یک تقلید از آیفون (چه از لحاظ بدنه و سخت‌افزار چه نرم‌افزار) بدانیم خوب پیداست که شیائومی محبوبیت را نسبت به اصل بودن سر لوحه تولید محصولات خود قرار داده است.

بر اساس گزارشی جدید از طرف Kantar Worldpanel ComTech که از ماه اردیبهشت داده‌های خود را جمع کرده، شیائومی 21 درصد گوشی‌های هوشمند فروش رفته در چین را در اختیار دارد و کمپانی آمریکایی اپل با 16 درصد گوشی‌های هوشمند فروش رفته در چین باز هم پشت سر سامسونگ ایستاده است. همانطور که مشخص است سامسونگ کمپانی کره‌ای بازار چین را قبضه کرده و 23 درصد از کل گوشی‌های هوشمند فروش رفته در چین از اردیبهشت متعلق به این کمپانی است. البته شیائومی بسیار به سامسونگ نزدیک شده و چیزی نمانده تا به اولین تولید کننده تبدیل شود.

xiaomi

بسیار جالب است که سهم عظیم فروش شیائومی متعلق به کسانی است که قصد دارند گوشی‌هوشمند قدیمی خود را ارتقا دهند و زیاد نتوانسته کاربران آینده گوشی‌های خودش را جذب کند. Kantar می‌گوید 70 درصد خریداران شیائومی در واقع به قصد ارتقا گوشی هوشمند خود از دیگر کمپانی‌ها، این برند را خریداری می‌کنند. تنها 20 درصد از خریدارن قبلا برند شیائومی داشته‌اند و در این مدت قصد کرده‌اند که دوباره گوشی از شرکت شیائومی خریداری کنند.

در این آمار همچنین نشان داده شده که بیشتر افرادی که به سمت گوشی شیائومی در چین حرکت می‌کنند قبلا کاربر سامسونگ بوده‌اند و این یک زنگ هشدار برای کمپانی کره‌ای است که ممکن است به زودی به رتبه‌های پایین‌تر در فروش محصولاتش در چین نزول کند.

Source: Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.