در هتل هیلتون نیز از گوشی هوشمندتان به عنوان کلید اتاقتان استفاده خواهید کرد!

بعد از اینکه کلیدهای فلزی سنتی در هتل‌ها جای خود را به کارت‌های هوشمند دادند، کشیدن این کارت‌ها روی درب اتاق و صدای بیپ و هم‌چنین نور سبز آن حس یک تکنولوژی پیشرفته مانند فیلم‌های تخیلی می‌دهد! اما این کارت‌ها آخر این مسیر پیشرفت نیستند بلکه با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، روزبه‌روز کارایی‌های جدیدی هم برای آن‌ها از راه می‌رسد.

0

مدتی است که هتل‌های زنجیره‌ای Starwood این امکان را مهیا کرده‌اند که مسافران بتوانند از گوشی هوشمند خود به عنوان کلید استفاده کنند و درب اتاق خود را با آن باز کنند.

حالا گروه هتل‌های زنجیره‌ای Hilton در سراسر دنیا به فکر فراهم کردن چنین امکانی کرده اما پیش از اجرای آن اپلیکیشنی برای اندروید و iOS منتشر کرده که امکانات بسیار جالبی دارد. با این اپلیکیشن اختصاصی که برای این هتل ساخته شده می‌توان کل مراحل رزرو و امکانات دیگر هتل را در دست گرفت. در این اپلیکیشن نقشه‌ی هر طبقه به مسافر نشان داده می‌شود و مسافر هر اتاقی را که بخواهد می‌تواند رزرو کند و حتی در راه فرودگاه به هتل می‌توان تمام این مراحل را انجام داد. تا اواخر تابستان امسال این اپلیکیشن رسماً شروع به کار خواهد کرد.

infographic_0725

در سال 2015 دیگر نیازی به کلید برای باز کردن درب اتاق هتل‌های Hilton نخواهد بود و در این هتل دیگر حتی نیازی به گرفتن و تحویل کلید یا کارت نخواهد بود و مسافر یک‌راست روانه‌ی اتاق خود می‌شود. قابلیت انتخاب اتاق از طریق اپلیکیشن تا آخر سال 2014 در 4000 هتل هیلتون در سراسر جهان پیاده‌سازی خواهد شد. البته هتل معروف بین‌المللی Marriott هم قابلیت Check-in و Check-out یعنی گرفتن اتاق و تخلیه از طریق گوشی هوشمند را میسر خواهد ساخت اما امکاناتی که اپلیکیشن هتل هیلتون دارد یک برتری علنی محسوب می‌شود.

می‌بینیم که هتل‌ها هم هرروزه به فکر هوشمندسازی و رفاه مسافران هستند و گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی‌های جدید می‌توانند بر زندگی انسان‌ها تاثیر بسزایی بگذارند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.