کدامیک بهتر است: محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای یا پلاستیکی؟

گرچه امروزه با صفحات نمایشی که تولید می‌شود نیازی به محافظ صفحه نمایش نیست اما برخی کاربران با وسواسی که به خرج می‌دهند از این محافظ‌ها استفاده می‌کنند و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به تفاوت‌های محافظ شیشه‌ای و پلاستیکی بپردازیم.

63

تفاوت‌های محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای و پلاستیکی

قیمت: محافظ‌‌های پلاستیکی بسیار ارزان‌تر از نوع شیشه‌ای هستند. بسته به جنس و مرغوبیت محافظ پلاستیکی قیمت‌های مختلفی را در بازار مشاهده خواهید کرد و قیمت محافظ شیشه‌ای در حداکثر مرغوبیت حدود 3 برابر قیمت مرغوب‌ترین محافظ پلاستیکی خواهد بود. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت تکنولوژی ساخت و مواد به کار رفته است که باعث مقاومت بیش‌تر در برابر خط و خش و اثر انگشت خواهد بود.

سختی: مسلماً شیشه‌ی حرارت‌دیده بسیار مستحکم‌تر از پلاستیک هم‌قیمتش است. محافظ‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت به راحتی مستعد خط و خش هستند. ضخامت محافظ‌های شیشه‌ای بین 0.3 تا 0.5 میلی‌متر است درحالی‌که ضخامت محافظ‌های پلاستیکی در حدود 0.1 میلی‌متر است.

محافظ صفحه نمایشاحساس راحتی در کار کردن: در هنگام کار کردن با صفحات‌نمایش امروزی می‌توانید روانی حرکت انگشت را به راحتی حس کنید اما اگر یک محافظ صفحه نمایش را نصب کنید می‌بینید که در حرکت انگشتتان روی صفحه با مشکلاتی کسالت‌آور روبه‌رو می‌شوید و پس از مدتی از محافظ خسته می‌شوید. به‌هرحال اگر علاقه به استفاده از محافظ صفحه دارید، حرکت انگشتان روی محافظ شیشه‌ای بسیار راحت‌تر است اما باز هم به خوبی شیشه‌ی استاندارد دستگاه نخواهد بود.

زیبایی: ضخامت شیشه و پلاستیک گرچه کم است اما در دستگاه‌هایی مانند آیفون استفاده از یک محافظ شیشه‌ای چندان جالب به نظر نمی‌رسد و باعث از بین رفتن زیبایی طراحی ظریف آن می‌شود و هم‌چنین استفاده از کلید Home هم کمی سخت می‌شود.

راحتی در نصب محافظ صفحه نمایش روی صفحه: اگر تجربه‌ی نصب یک محافظ پلاستیکی را داشته باشید می‌بینید که این کار بسیار سخت است و باید با نهایت ظرافت و دقت صورت بگیرد. محافظ‌های شیشه‌ای در این زمینه کمی بهتر عمل می‌کنند و فقط کافیست قبل از نصب صفحه را به خوبی تمیز کنید اما حتما حباب‌های هوا زیر محافظ‌های پلاستیکی را دیده‌اید که چقدر روی اعصاب کاربر هستند!

Trapped-Bubbles-Screen-Protectorآیا نیازی به محافظ صفحه نمایش داریم؟

صفحات‌نمایش از گذشته تابه‌حال تفاوت زیادی پیدا کرده‌اند و گوریلا گلس امروزی بسیار قابل اعتماد است. گرچه شاید با گرد و غبار داخل جیبتان یا افتادن گوشی روی زمین این شیشه‌ها بشکنند اما می‌توان به جای تعویض کل صفحه‌نمایش گوشی پس از این اتفاقات، با نصب محافظ شیشه‌ای از میزان خسارات کاست. اگر تجربه‌ی خط‌وخش‌های زیاد روی صفحه‌نمایش گوشی خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم از محافظ شیشه‌ای استفاده کنید تا حداقل بتوانید این محافظ را با قیمت کم‌تری تعویض کنید.

در نهایت کدام نوع محافظ صفحه نمایش بهتر است؟

شما هم با این مثل آشنا هستید که می‌گوید هرچه بیش‌تر پول بدهی بیش‌تر آش می‌خوری! در مورد محافظ‌های صفحه‌نمایش هم این مثل صدق می‌کند چرا که تجربه نشان داده محافظ‌های ارزان‌قیمت بسیار بد عمل می‌کنند. مشکلاتی نظیر به‌جاماندن اثر انگشت و یا مشکل در مالتی‌تاچ صفحه‌نمایش می‌تواند گریبان‌گیر شما شود.

screen-protector-guardاگر مشتاق خرید محافظ شیشه‌ای هستید بدانید که محافظ‌های گران‌تر قطعا بهتر عمل می‌کنند. با کمی گشت و گذار در اینترنت می‌توانید بهترین برندهای محافظ صفحه‌نمایش را پیدا کنید.

کلام آخر این‌که مهم نیست محافظ صفحه نمایش شما پلاستیکی باشد یا شیشه‌ای. نکته‌ی مهم راحتی شما در کار با آن و قیمت مناسب و هم‌چنین معتبر بودن شرکت تولیدکننده است که می‌تواند در شما اطمینان کافی را ایجاد کند.

منبع Lifehacker
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

63 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    راهنماییم کنین

  2. امیر می‌گوید

    سلام a20sگرفتم بنظر شما کدومش بهتره نانو یا سرامیکی

  3. آرام می‌گوید

    مارادونا مربی تیم ملی خودشون شد روز بازی میگفت به بازیکنا تو کجا دوست داری بازی کنی!!الان هم اومدم اینجا این مقاله رو بخونم تا بفهمم کدوم محافظ گلس بدرد گوشی من میخوره نوشتی هرچی پول بدی آش میخوری یا اینکه ببین خودت با کدوم راحت‌تری اخه اینم شد کارشناسی؟🤔

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این حرف ما ربطی به نوع گلس نداره و ابین قانون البته همه جای زندگی ما در جریانه :)

  4. Aminzeus می‌گوید

    سلام من گوشیم A70 هست
    میخام‌گلس گوشیمو عوض کنم الان بین دوراهی موندم که گلس عادی بندازم یا نانو (چسبی)
    بعضی ها میگن‌گلس نانو گوشیتو خراب میکنه یکی میگه عالیه میشه یه راهنمایی بکنید

  5. علی می‌گوید

    با سلام. من رفته بودم برای گوشیم m20 گلس بخرم که مغازه دار یک گلسی رو بهم معرفی کرد که نازک بود و گفت که یه طرفش شیشه اش و طرف دیگش ژله. میخواستم بدونم این گلس اصلا هست و اگه هست گلس خوبی هست و کیفیت صفحه نمایش رو پایین نمیاره. باتشکر

  6. مهدی می‌گوید

    سلام من گوشیم mi 9 se هستش میخواستم براش یه گلس نیلکین بگیرم الان دو مدل دیدم موندم گلس باید روی دوربین جلو رو بگیره یا نه و اینکه دور گلس مشکی باشه یا شفاف باشه فرق داره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تفاوت چندانی نداره دور گلس چه رنگی باشه. از نظر دوربین سلفی هم اگر بدون حباب و گردوغبار بچسبونید اشکالی نداره بپوشونه

  7. کیان می‌گوید

    با سلام ممنون از سایت خوب شما تشکر

  8. سینا می‌گوید

    سلام.
    به نظر شما اگر روی s7 edge
    گلس نانو جنس خوب بندازم در مقابل ضربه اسیب میبیند یا نه.
    چون گلس شیشه ای اصلا برای این گوشی خوب نیست

  9. محمد امین دباغیان می‌گوید

    گوشی من A52017هست چه گلسی ببندم خوبه

  10. Tommy می‌گوید

    سلام سوال داشتم من هر گلس شیشه ای رو که رو گوشی میزنم البته فول دیگ نمیتونم هیچ گارد سیلیکونی یا ژله ای رو گوشی بندازم گلسموبلندمیکنه باید چیکار کنم؟ مدل گوشیم a7 2017 سامسونگ

    1. صادق می‌گوید

      گلس اورجینال بخر

  11. عبدالله می‌گوید

    ‌سلام. میت 10 لایت دارم اما محافظش بدلیل منحنی بودن
    اطراف صفحه بلند میشه چه پیشنهادی میدهید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از فروشگاه رسمی هواوی محافظ مناسب گوشی تهیه کنید

  12. بانو می‌گوید

    سلام من یه گوشیhonor8litگرفتم وتاحالادوبارگلسشوعوض کردم نمیدونم چه برندی بوداماهروشیشه ای بودن.هم گلسی که باخودش فرستادن هم دومی هردوش بغلایگوشی هوامیگیره ودرست نمیچسبه.پرسیدم ازچندجاگفتن چون صفحه گوشیت منحنی هس اینجوری میشه وبهم گلس3dروپیشنهادکردن مخواستم ببینم این مشکل باگلس3dحل میشه یانه واینکه یه برندخوب باقیمتش بهم پیشنهادکنین

    1. محمد می‌گوید

      بله حل میشه

      1. Maryam می‌گوید

        سلام من تازه گوشیم رو خریدم.مدلش J7prime موقع خرید فروشنده گفت ک یه گلس ژله ای داره ک خیلی بهتر از شیشه ای هستش قیمتش رو هم داد 35000تومن بعدم گفت چون لبه های گوشیم منحنی فقط گلس ژله ای هست ک جواب میده و دورش رو کاملا میگیره الان من چیکار کنم واقعا گلس ام خوبه یا برم شیشه ای بندازم؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کنه اما اگر احساس کردید لمس ضعیف شده یا دقیق نیست بهتره عوض کنید

  13. محمد می‌گوید

    سلام قیمت ضد خش پلاستیکی 5 تومن وگلس 7 تومن و بوف هم 12000تومن است اگر دوست دارید گوشی شما نشکند گلس بهتر است امااگه بخواهید که اسر انگشت شما روی ضد خش نماند بوف بهتر است بوف در واقع هم نشکن است هم زیباست ولی ضدخش خش برمیدارد و اما پلاستیکی برای کسانی که نمیخواهند که پول زیادی هزینه کنند خوب است پلاستیکی =نمی شکند =خش برمیدارد= هیچ محافظی هم ندارد= صفحه را هم تار می کند

  14. سید وحید می‌گوید

    سلام برای گوشی هواوی نوا چه محافظی مناسب است؟

  15. فاطمه باباعلی می‌گوید

    سلام من یه گلس نانو خریدم ۳۰هزار تومن بنظرتون ضد شکستن هست یانه؟؟؟فروشنده گفت از گوریلا گلس فور بهتره بنظرتون راست گفته؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممکنه در گرفتن ضربه بهتر باشه اما خش پذیری بیشتری داره

      1. فاطمه باباعلی می‌گوید

        اخه گفت ضد ضربه و ضد خشِ . قیمتش هم حدودأ دو برابر گوریلا گلس فوره پس باید بهتر از گوریلا گلس فور باشه☺

        1. علی ارغوان می‌گوید

          دوست عزیز گوریلا گلس رو که نمیتونین جداگانه خریداری کنید که قیمتی توی بازار داشته باشه. معمولاً هر چی شیشه مقاومت دربرابر ضربه بیشتری داشته باشه در برابر خش آسیب پذیرتره و برعکس

  16. تنها می‌گوید

    گوشی من a52016آیا پشت این گوشی هم گلس میخوره یا نه؟

  17. دکتر رضایی می‌گوید

    گویا چند کلمه در پاسخ بالا اشتباه ریپلیس شده. glass protector

  18. شهریار می‌گوید

    سلام ببخشید من اسم گلسمو که خریدم نمیدونم فقط میدونم 15 تومن بود و شیشه ایه تو یک بسته طلایی بود و خیلی زیبا میخواستم بدونم ایا با افتادن گوشی به زمین با شدن صفحه نمایش میشکنه یا گلس گوشی چون یکی از دوستان علاوه بر این که گلس شکست صفحه هم شکست اما قابل تاچ هنوز هست حالا ماله من میشکنه یا نه؟ با ارزش 15 تومن…

    1. محمد می‌گوید

      گلست خوبه من گوشیم چن باری افتاده ول ن گوشی شکسته ن گلس ولی اخرین باری که از دستم افتاد گلس شکست هیچ مشکلی نداره

  19. هدی می‌گوید

    سلام
    من دیروز از نمایندگی سامسونگ توی فروشگاه مگا مال یه محافظ صفحه گرفتم که مثل محافظ صفحه های پلاستیکس معمولیه ولی بهم گفتن که جدیدترین مدله و خیلی ایمن و ۱۰۰ هزار تومن بود
    می خواستم بدونم اصلا همچین چیزی امکان داره حتی glass هم نیست

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر نام خاصی داره می‌تونید جستجو کنید و به درستی ادعا پی ببرید

    2. دکتر رضایی می‌گوید

      سلام الان بهترین گلستان پروژکتور نانو با ۵ سال ضمانت تعویض که با چکش هم نمیشکنه ۵۰هزارتومن هست و اگر شکست ۲۵ هزار تومن میگیرند تعویض میکنند پایین میدان هفت حوض بعد از بانک مسکن به مغازه دیدم داره

      1. محمود می‌گوید

        نه

  20. ایمان ب می‌گوید

    سلام
    من جدیدا گوشی سامسونگ مدل گرند پرایم ( جی 531 ) خریدم. گاهی اوقات تاچ گوشی با تاخیر کار میکنه یا موقع تایپ پیام روی حرفی که لمس میکنم گاهی عمل نمیکنه . خواستم بدونم ممکنه به خاطر برچسب گلس باشه؟
    لطفا جواب بدین با تشکر

  21. Pouyan می‌گوید

    سلام گوشی من گلکسی s7edgeهستش محافظ چی بگیرم واسش خوبه؟؟،

  22. امید می‌گوید

    سلام دوست گلم گوشی من galaxy alpha g850f هست امروز یه گلس خریدم به قیمت 8 تومن مدل woko روش نوشته چین
    آیا این مارک معتبره؟
    اگه گوشی بخوره زمین این محافظ جلو ضرب رو میگیره؟
    چه مدلی و برندی خوبه البته گوشی من لوازم جانبیش خیلی کمه چون دیگه تولید نمیشه ولی حرف نداره

  23. علیرضا می‌گوید

    سلام

    ببخشید من از برچسب محافظ گلس برای گوشیم استفاده میکنم اما رنگ صفحه گوشیم حس میکنم کمی زرد و کدر شده است نسبت به دیگر گوشی ها وقتی مقایسه میکنم .

    میخواستم بدونم این رنگ زرد بودن صفحه به خاطر برچسب گلس هست یا مشکل از گوشی هست ؟

    لطفااااااااااااااا جواب بدین

    باتشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله ممکنه مخصوصا اگر از جنس نامرغوب و ارزون استفاده کنید

      1. علیرضا می‌گوید

        قیمت برچسبی که گرفتم 30 هزار تومتن بود آیا نامرغوب بوده و الان اینجوری شده ؟

        خیلی نگرانم میترسم مشکل از خود صفحه گوشی باشه .

        چجوری بفهمم و مطمئن بشم ؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          نمیشه اینجوری قضاوت کرد. راحت‌ترین راه اینه که نهایتا از این هزینه صرفنظر کنید و بدون گلس گوشی رو امتحان کنید که با مشکل روبرو هستید یا خیر..

  24. حكي می‌گوید

    سلام گوشی من آیفون فایو اس هس هر ضد خشی رو امتحان کردم اما انگار بنجل هستن و سسنور گوشیم خوب و روان نیس یه برند معتبر ضد خش برام معرفی میکنید ؟ پولش مهم نیس

  25. Sahar می‌گوید

    سلام؛؛،گوشی‌ من نوت ۵ هست،؛؛؛دوبار‌گلس براش خریدم ولی هردوتاش سایزش‌کوچکتر از صفحه اصلی گوشیمه و ار هر طرف گلس کم میاد و کل صفحه رو نمیگیره؛؛؛میخواستم بدونم کلا گلس نوت ۵اینجوری هست یا گلی که من گرفتم فابریک نوت۵ نیست؟؟؟؟

    1. رادمهر می‌گوید

      سلام گوشی منم نوت ۵ هستش همین مشکلو دارم واسه کسایی که همین مشکلو دارن باس بگم محافظ پلاستیکی نازک شاید بچسبه ولی شیشه ای اصلا لبه هاش نمیچسبه به صفحه

      1. رادمهر می‌گوید

        البته واسه اونایی گفتم که محافظشون اندازه هست ولی لبه هاش نمیخابه رو صفحه

  26. Reza می‌گوید

    سلام من نوت فایو دارم یه جا خوندم که نوشته بود باگوریلا گلس چهار دیگه نیازی به گلس نیست آیا میشه به گوریلا گلس خود گوشی اعتماد کرد و اگه بشکنه فقط همون گوریلا گلس میشکنه و میشه جداگانه تعویضش کرد یا باید تاچ ال سی دی هم عوض بشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر بشکنه باید کامل عوض بشه

  27. saba می‌گوید

    سلام گوشی من سامسونگ (a3(2016 هست تقریبا ی هفته قبل عید گرفتم بعد موقعی ک گرفتم محافظ گوشیو برام گذاشت ولی دورتا دورش خوب چسبیده نشده هوا هست ب فروشنده گفتم گفتش ب مرور زمان درست میشه ولی الان تقریبا 4ماه میگذره ولی هنوز عین روز اول دورتا دورش هوای اصنم نمیخابه چکار کنم؟!؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      زیاد حساس نباشید :)

  28. منممنمن می‌گوید

    سلام
    من سامسونگ j7 دارم حتما باید روش محافظ بزارم

    1. Amir می‌گوید

      سلام بله من از دستم افتاد شکست بهتره بزارید

  29. amir می‌گوید

    سلام ببخشید واسه گوشی هایی که لبه کناریشون پخ هستش محافظ صفحه ای وجود داره که بچسبه؟ من چنپ بار گلس خریدم لبه هاش بلند شده هر چقد بیشتر کار بکنی بیشتر بلند میشه…محافظی هس که به لبح های پخ گوشی بچسبع؟گوشیم سامسونگ s6

  30. علی می‌گوید

    سلام من هواویp8خریدم ده نمونه گلس روش امتحان کردم لبه های بالا و پایین گلس به صفحه نمیچسبه،راه حلش چیه،کمک کنین لطفا

  31. بهنام می‌گوید

    با سلام من ایفون شش اس دارم تقریبا هر بیست روز ی گلس واسه گوشیم عوض میکنم . هرچی نصب میکنم بعد از چند روز اطرافش بلند میشه و کم کم از صفحه جدا میشه . از گلس 15 تومنی تا buff هتاد تومنی و 3d و نانو رو تست کردم . واقعا خستم کرده میشه کمکم کنید چیکار کنم و چی نصب کنم که خلاص بشم از این قضیه

  32. Samsung galaxy J2 می‌گوید

    Salm foghesh talgh shishe ey cheghad gheymatesh dar miad ??

  33. F.Gh می‌گوید

    سلام من ایفون دارم رو زی که گوشی رو خریدم فروشتده گفت گلس سنسوردار بزارم تا قابلیت برگشت به عقب پیدا کنه . حالا یکم تاچش مشکل پیدا کرده الیته فقط تو قسمت های بالای گوشی که خودش گزینه برگشت به صفحه قیل داره مشکل داره بقیه قسمت ها خوبه ، باید به نظرتون گلس و عوض کنم یا مشکل از جای دیگه است ؟

  34. niloofar می‌گوید

    Ozr mikham baraye note3 chi pishnehad mknid shoma mishe rahnmayi knid

    1. فرهاد می‌گوید

      استفاده از محافظ باعث آسیب زدن دائم به ال سی دی گوشیت میشه

  35. یاسین می‌گوید

    سلام. من می خواستم برای گوشی هوآوی میت 7 محافظ شیشه ای بگیرم. 3 تا سوال دارم. 1 – همه ی محافظ های شیشه ای همون گوریلا گلس هستند دیگه؟ 2- قیمتش حدود 50 تومان است به نظر شما جزء محافظ های خوبه یا معمولیه؟ 3- آیا محافظ های شیشه ای نسبت به پلاستیکی شفاف کیفیت را بیشتر پایین میاورند؟

  36. کاربر71 می‌گوید

    سلام پسرعموم گوشی Huawei Ascend G7 داشت یه glass خرید بعد از چند روز گوشی از دستش افتاد، هم glass شکست هم خود صفحه نمایش گوشی، میشه توضیح بدین؟

  37. بهرام می‌گوید

    سلام محافظ ها الان تو بازار الاعدین به چند دسته تقسیم میشن
    1-پلاستیکی نازک براق
    2-پلاستیکی نازک مات
    3-پلاستیکی کلفت (تقلبی) براق که همون buff و … هست که مشکل زرد شدن دارن و اگه گوشیتون قلم داره که افتضاحه وقتی گوشی تمیزه اصلا قلم حرکت نمیکنه
    4-انواع مدل شیشه ای glass که 0.3 و 0.5 و 1.0 میل براق
    5-و در آخر مدل انواع مدل شیشه ای اصل که خیلی کم یابند و بهتره دنبالشون نباشید
    بیشتر 90 درصد مدل های ضد ضربه که واقعیت شون شیشه ای هست درون الاعدین تقلللللبی هستن و اعتماد کامل نمیتونید داشته باشید اما مدل های glass (شیشه ای تقلبی) بیش از نیمی از ضربه های سقوط رو خواهد گرفت

  38. sajad می‌گوید

    سلام من سامسونگ اس 3 نئو دارم میخواستم بپرسم اگر محافظه شیشه ای بندازم آیا عملکرد تاچ ضعیف میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      سلام
      نه اونچنان که تصور می کنید تاثیر نمیزاره

  39. Amir می‌گوید

    گوشی های سونی خودشون یک محافظ فابریک دارند
    که خیلی نازک و تشخیص اونم سخت هست
    آیا همون کافیه

    1. Yusef می‌گوید

      بستگی به نوع و جنس صفحه اصلی شما داره
      بعضی از گوشی ها صفحه اصلی ضدخش و نشکن دارند که همون برای کاریری روزانه کفایت میکنه…