باتری های لیتیومی نسل آینده عمر شارژ گوشی شما را دو تا سه برابر خواهند کرد

شاید بدانید که در گوشی‌های فعلی معمولاً از باتری‌های با فناوری لیتیوم-یونی استفاده می‌شود. این باتری‌های تنها در بخشی از سلول‌ها قادر به استفاده از لیتیوم هستند که یون وجود داشته باشد. اما باتری‌های لیتیومی جدیدی در راهند که این مشکل را حل کرده و بسیار بیشتر دوام خواهند داشت.

0

انرژی زیادی از لیتیوم در باتری‌های لیتیوم-یونی و لیتیوم-پلیمری فعلی به همین دلیل به هدر می‌رود اما در شیوه جدید لیتیوم بسیار متراکم‌تر و مؤثرتر در قطب آند باتری به کار گرفتخ خواهد شد. در این باتری‌های جدید با استفاده از محافظ‌های کربنی در مقیاس نانوسکوپی مواد شیمیایی غیرپایدار کنترل شده و از کاهش عمر باتری نیز جلوگیری می‌شود.

نتیجه یک باتری بهتر با دوام شارژ بسیار بیشتر است که فاسد نمی‌شود و در عین حال نسبتاً ایمن‌تر باقی می‌ماند. «استیون چو» وزیر انرژی سابق آمریکا که هم اکنون در استنفورد فعال است ادعا می‌کند گوشی‌هایی که در آینده با این باتری‌ها نیرو بگیرند حدود دو تا سه برابر بیشتر از باتری‌های کنونی شارژ نگاه می‌دارند و همچنین سازندگان خودروها نیز قادر خواهند بود تا خودروهای الکتریکی ارزان‌تر و با مسافت مفید بیشتری بسازند.

هنوز کارهای مهندسی زیادی برای آماده‌سازی این باتری‌ها برای بازار مصرف وجود دارد اما احتمالاً گوشی‌های آینده ما می‌توانند چندین برابر و بدون نیاز به باتری‌های غول‌آسا دوام بیاورند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.