پنج موسیقی متن بازی که بهتر از نسخه‌ی اصلی خود هستند!

دست بردن به موسیقی متن بازی‌های کلاسیک کار خطرناکی است. ممکن است ایجاد تغییر در آن‌ها به دلیل این‌که از نت‌های اندکی ساخته شده‌اند آسان باشد، اما کافی است کمی بیش از حد در آن‌ها تغییر ایجاد کنید تا دیگر به هیچ وجه به اصل خود شباهت نداشته باشند. البته گاهی اوقات مدرنیزه کردن این موسیقی‌ها کار می‌دهد، و بدین ترتیب یک تجربه‌ی جدید و در عین حال آشنا رقم می‌خورد.

0

در ادامه چند بازی انتخاب شده‌اند که موسیقی متن مدرنیزه‌ی آن‌ها به خوبی توانسته همان حس و حال قدیمی را حفظ کند و موزیک رسمی هنوز هم به گوش آشنا باشد. احتمالا این امر به خاطر استفاده‌ی آهنگ‌سازان از ابزار جدید و در عین حال، تلاش برای حفظ آهنگ‌های قدیمی محقق شده است.


Donkey Kong Country

مثل همه‌ی آهنگ‌های این لیست، آهنگ اصلی به نوبه‌ی خود فوق‌العاده و ارزشمند است. با این حال این آهنگ به دلیل استفاده‌ی آهنگ‌ساز از سازهای جدید و متفاوت برای بازسازی همان تم اصلی از جمله بازسازی‌های بهتر به شمار می‌رود. این آهنگ تنوع بیشتری را ارائه می‌دهد و کلکسیون بی‌نظیری از نواهای جدید است که باعث می‌شود همه چیز بزرگتر از قبل به نظر برسد.


Cave Story


«دنی بارانوفسکی» که احتمالا به خاطر ساخت موسیقی متن بازی «سوپر میت بوی» شناخته می‌شود، کل آلبوم موسیقی متن بازی Cave Story را برای بازسازی سه بعدی این بازی برای 3DS بازسازی کرد! با این‌که بازی خوبی بود اما چندان نیازی به عرضه‌ی مجدد نداشت. در این میان، موزیکی که بارانوفسکی ساخته است، از بخش‌های موفق این تجربه‌ی مجدد به شمار می‌رود. در میان این آهنگ‌ها، بازسازی تم اصلی بازی خوش می‌درخشد. یک سولوی کیبورد بی‌نظیر و استادانه.


Tetris


آهنگ اصلی بازی «تتریس» صدها بار دوباره سازی شده است، اما این بار، نسخه‌ای از این‌ آهنگ مطرح است که همیشه برایمان متمایز بوده. ترکیب بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ی درامز جاز و صدای سنج که این آهنگ را بسیار شنیدنی می‌کند.


Mega Man X


مجموعه‌ی موسیقی متن «مگا من ایکس» از جمله آلبوم‌های محبوب و شنیدنی است و با این که ورژن 16 بیتی این آهنگ‌ها دوست داشتنی هستند، نمی‌شود از فوق‌العاده بودن تم اصلی ساخته شده برای بازسازی این بازی برای PSP گذشت. آغاز موزیک Storm Eagle با گیتار به شما یادآور می‌شود که حالا باید سر وقت یک عقاب رباتیک بروید و با او مبارزه‌ای سخت خواهید داشت، و همه چیز قرار است فوق‌العاده باشد!


Earthworm Jim


موسیقی متن «جیم کرم خاکی» مجموعه‌ای متنوع از آهنگ‌های کلاسیک است. آواهای ضرب دار و شنیدنی همچون آهنگ آغاز مرحله‌ی اول با نام New Junk City که همچون اسم خود،‌ بودار است. ورژن ساخته شده برای نسخه‌ی بازسازی HD بازی، پیچیده‌تر و گاها از موسیقی 16 بیتی اصلی خزنده‌تر است.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا بازی سراغ دارید که نسخه‌ی مدرن موسیقی آن از ورژن قدیمی بهتر و خوش‌نواتر باشد؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.