تماشا کنید: وقتی فناوری واقعیت افزوده صخره‌نوردی را به یک بازی تبدیل می کند!

مطمئنا دلایل فراوانی برای این وجود دارد که از ورزش صخره‌نوردی خوشمان بیاید: این ورزش فوق‌العاده‌ایست، می‌تواند هماهنگی دستان و چشمان شما را افزایش دهد و مهارت‌های کوهنوردی شما را افزایش دهد. اما قرار نیست در این مطلب در مورد فواید یک رشته ورزشی حرف بزنیم!

0

موضوع از این قرار است که محققان دانشگاه آلتو در فنلاند پا ا کمی فراتر گذاشته‌اند و تمرین این رشته را کمی جذاب‌تر کرده‌اند. این محققان با استفاده از سنسورهای کینکت مایکروسافت و چنیدین پروژکتور، یک صخره و در واقع یک بازی تعاملی ایجاد کرده‌اند.

با استفاده از این سیستم و در واقع این صخره تعاملی، صخره‌نوردان باید برای عدم برخورد با اره برقی که دائم در حال چرخیدن بر روی این دیوار است بر روی دیوار جابجا شده و حرکت کنند. اما این تنها استفاده از این سیستم نیست و سنسورهای کینکت می‌توانند بر روی دیوار مسیری که صخره‌نوردان می‌توانند راحت‌تر به بالای دیوار برسند را مشخص کنند. در عین حال می‌توان روش کار صخره‌نوردان را ضبط کرده و دوباره بررسی کرد تا به ایرادات کار و تکنیک‌های بهتر پی برد.

فعلا این سیستم تنها در آزمایشگاه این دانشگاه کار می‌کند اما به دلیل استفاده از سیستم‌های در دسترس مانند سنسورهای کینکت و پروژکتورها، توسعه ان چندان سخت نخواهد بود و محققان از نصب و تکامل این سیستم بر روی یک دیوار صخره‌نوردی واقعی تا انتهای امسال خبر داده‌اند!

Source: gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.