این شش کمپانی در ساخت گوشی هوشمند از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند

شکی نیست که علاوه بر کارایی، زیبایی و کیفیت ساخت نیز امروزه عامل مهمی در خرید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. وقتی حدود 2 میلیون تومان برای خرید یک گوشی هزینه می‌کنید حتماً انتظار دارید که سازنده در آن از مواد باکیفیت و بادوام استفاده کرده باشد.

7

یک – اپل

iPhone-5S-space-gray

اپل از آیفون نسل چهارم تصمیم گرفت تا پلاستیک را کنار گذاشته و به ترکیب شیشه و فلز روی بیاورد. این کمپانی همچنین از آیفون 5 علاوه بر قاب اطراف در پشت دستگاه نیز از آلومینیوم استفاده کرد. علاوه بر این دقت اپل به جزئیات و وسواس آن برای ارائه یک محصول باکیفیت مشهور است. با وجود این‌که طراحی آیفون 5S نسبت حداقل به سال 2012 بازمی‌گردد این گوشی هنوز هم یکی از زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌هاست.


دو – اچ‌تی‌سی

HTC-One-New-M8

کیفیت ساخت گوشی‌های اچ‌تی‌سی نیز همواره یک عامل خرید مهم برای طرفداران گوشی‌های این شرکت محسوب شده است. از گوشی‌های نسبتاً قدیمی مانند سنسیشن و One S گرفته تا نهایت دقت و کیفیت در سری جدید اچ‌تی‌سی وان M7 و M8 که 90 درصد بدنه آن از فلز ساخته شده است می‌توان دقت به جزئیات و کیفیت ساخت را به محض در دست گرفتن گوشی احساس کرد. شاید اگر اچ‌تی‌سی از دوربین بهتری برای گوشی‌هایش استفاده کند رقبای پلاستیکی خود را حسابی به دردسر بیندازد.


سه – موتورولا

Wooden-Moto-X

موتورولا شاید طراحی‌های عجیب و غریب و نامتعارفی را در گذشته به کار گرفته باشد اما موتو ایکس یک نمونه بارز کیفیت ساخت بالا در گوشی‌های اندرویدی است. با این‌که موتو ایکس از پلاستیک ساخته شده اما کیفیت بالایی دارد و همچنین اگر قادر به سفارش مدل چوبی آن باشید می‌توانید یکی از منحصربه‌فردترین گوشی‌ها را در دستان خود داشته باشید.


چهار – لنوو

Lenovo-k900

لنوو شاید در گوشی‌های ارزان‌قیمت خود کیفیت ساخت بالایی را به کار نگرفته باشد اما مطمئناً در پرچم‌داران سری K مانند K900 قضیه متفاوت است. این کمپانی که حالا مالک موتورولا نیز محسوب می‌شود در K900 و پرچم‌دار آینده خود K920 از استیل و آلومینیوم به نحوی بهره برده است که حتی با دیدن تصاویر گوشی مجبور به تحسین آن خواهید شد.

The-Lenovo-K920


پنج – شیائومی

Xiaomi-Mi-4-build

شیائومی دیگر یک تولیدکننده منحصر به چین نیست و قصد دارد با عرضه گوشی‌هایی پرقدرت اما خوش‌قیمت مانند پرچم‌دار جدید خود Mi 4 دنیا را تسخیر کند. Mi 4 علاوه بر قاب فلزی زیبا دارای درب‌های پشتی مختلفی برای سفارش است که از جمله آن‌ها می‌توان به چوب با طرح‌های مختلف و چرم‌های متفاوت حتی چرم گاو اشاره کرد.

Xiaomi-Mi4-back


شش – وان‌پلاس

OnePlus-One-materials

وان‌پلاس فعلاً تنها یک گوشی تولید کرده است و آن را نیز وان نامیده است. این گوشی که فعلاً تنها از طریق داشتن دعوتنامه قابل خریداری است مانند موتو ایکس و Mi 4 دارای قاب‌های پشتی از جنس‌های متفاوتی است؛ این‌بار علاوه بر چوب با Kevlar و پارچه کتانی مواجهیم!


 آیا برای شما نیز مواد باکیفیت در ساخت اهمیت بالایی دارد و یا حاضرید کیفیت و دوام را فدای کارایی کمی بیشتر کنید؟

PhoneArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. سیاوش می‌گوید

    شما اگر کمی از کیفیت سر در میاوردید سونی رو هم تو رده بندی تون میدیدیم

  2. مهران می‌گوید

    من که هر وقت گوشی رو دستم میگیرم با صفحه نمایشش کار میکنم و کیفیت اون برام مهمه اگر مقاله ای از با کیفیت ترین صفحه نمایشهای دنیا بنویسن اونوقت سامسونگیا رو میبینی

    1. Amir می‌گوید

      کیفیت رو آدم لمس میکنه
      چشم بغد لز مدتی براش عادی میشه که حالا صفحه گوشیت
      AmoLED
      هست یا
      LCD
      ولی حس لامسه چیزی به اسم عادت براش بندرت وجود داره
      بعدشم
      AMOLED
      توانایی تشخیص جزئیات کمتری داره
      نسبت به رده های پایین تر

  3. ammar می‌گوید

    سامسونگی نبووووود؟؟؟

  4. مهیار می‌گوید

    حالم از هر چی پلاستیکه به هم می خوره
    گفتید نظرمو بگم گفتم خب

    1. مجتبی می‌گوید

      یه خورده ORS بخور خوب میشی…..

    2. امیر می‌گوید

      نوووووب اون پلاستیک ظاهرشه بی سواد جان داخلش از ایفون که سنگشو به سینتون میزنید قوی تره