عرضه آخرین نسخه مرورگر کروم بتا با طراحی متریال اندروید L

دیروز گوگل آپدیتی تازه را برای اپلیکیشن کروم بتا منتشر کرد، تا متریال دیزاین تازه را در این مرورگر مدرن معرفی کند. نمی‌توان قولی داد اما اینطور که پیداست کروم در حال آماده سازی برای یکپارچگی با ظاهر اندروید L است.

5

Chrome-Betas-new-look (4)

اگر در طراحی جدید گوگل کاوش کرده باشید و کمی با آن آشنا شده باشید احتمالا شما هم بر این عقیده خواهید بود که ظاهر اپلیکیشن کروم به سمت تخت‌تر شدن می‌رود و در بخش‌هایی همچون آدرس بار تعامل بیشتری در دیدگاه خواننده به وجود می‌آید و قطعا بازخورد بهتری با این انیمیشن‌ها ایجاد خواهد شد. بخش پنجره‌های تب‌های مختلف نیز دچار تغییر شده و به جز یک تب باز، نمی‌توانید تعداد کل تب‌هایی که باز کرده‌اید را ببینید (البته شاید یک باگ باشد!)، و به صورت کلی رابط این مرورگر بیش از بیش به سمت تخت شدن رفته است.

آخرین نکته نیز این موضوع است که هنوز تمام بخش‌های کروم با ایده‌های گوگل مطابق نشده و برای مثال اگر به منوی تنظیمات و صفحه خانگی مرورگر که بوک‌مارک‌های مهم شما را نشان می‌دهد، نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که هنوز متریال دیزاین به آن‌ها رسوخ نکرده است.

قطعا این پایان کار نیست و دیگر نکاتی وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک در این مرورگر جای خواهد گرفت. هدف از کروم بتا آزمایش ویژگی‌های جدید و تغییرات مختلف قبل از عرضه عمومی برای کروم است.

Google-Play-download-button

Source: Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. iman می‌گوید

    اقا محسن از کجا میتونیم دریافت کنیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      لینک گوگل پلی اضافه شد. در صورتی که امکان دانلود از گوگل پلی رو ندارید از روش زیر استفاده کنید:
      http://farnet.ir/1392/08/43478/the-easiest-way-to-download-apk-files-from-google-play/

  2. Amir می‌گوید

    ببخشید فرق نسخه بتا با اصلی چیه
    نه فقط برای کروم برای اکثر نرم تفزار هایی که دو نسخه هستن

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نسخه بتا همون نسخه آزمایشی که برای انجام تست های گسترده تر عرضه میشه تا قبلا از عرضه نسخه رسمی و پایدار باگ های نرم افزار گرفته بشه..

      1. momo می‌گوید

        در پاسخ کاملتر شما برنامه ها اکثرا با رونمایی شدنشون یک نسخه آلفا(که این نسخه ها کمتر در معرض عموم قرار می گیره) و یک نسخه بتا رو عرضه می کنن ، با این کار دولوپر ها میان و باگ های احتمالی و مشکلات رو به سازنده می گن تا برطرف بشه.