گوشی‌های هوشمند با یک ترابایت حافظه داخلی در راهند!

حتما شما هم تاکنون به این فکر افتاده‌اید که چقدر خوب بود اگر می‌توانستید تمام آهنگ‌ها،‌تصاویر و فیلم‌های مورد علاقه خود را در گوشی همراه خود ذخیره کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بگوییم که تا تحقق این امر فاصله زیادی باقی نمانده است.

1

اخیرا محققین دانشگاه رایس ایالت تکزاس به تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند که بر اساس آن قادر خواهید بود فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را در گوشی‌های همراه داشته باشید.

Rice-RRAMمی‌توان گفت این حافظه‌های جدید با تکنولوژی به کار رفته در رم‌های مقاومتی (RRAM) و ترکیبی از اکسید سیلیکون ساخته شده‌اند، جالب اینجاست که استفاده از اکسید سیلیکون نیز در تولید باتری، نوید عمر بیشتر باتری‌های گوشی‌ موبایل را می‌دهد و با این حساب در آینده شاهد گوشی‌هایی با عمر باتری طولانی و حافظه‌های داخلی حجیم خواهیم بود. با این حساب انتظار می‌رود تا این حافظه‌های جدید که ابعادی برابر یک تمبر پستی دارند و می‌توانند تا ۱ ترابایت اطلاعات را در خود نگه دارند، جایگزین فلش‌ مموری‌های فعلی شوند .

 دانشمندان دانشگاه رایس حدود ۵ سال بر روی این پروژه تحقیق کرده‌اند و اکنون که نتیجه زحمات آنها به بار نشسته‌ است، شرکت‌های تولید کننده زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه سریعتر این حافظه‌های جدید را به بازار عرضه کنند. از طرف دیگر سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز اخیرا از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌گیرند که این امر باعث خواهد شد نگرانی در خصوص دسترسی به این میزان حافظه با سرعت بالا در گوشی‌ موبایل نداشته باشیم.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    به این صورت که حجم نرم افزار های اهنگ ها ویدیو ها داره بالا میره
    ده سال دیگه باید هارد 500 ترابایت و فلش 16 ترابایت خرید
    و گیگابایت حکم مگابایت الان میشه

    1. Hamedd2021 می‌گوید

      چه خوبه این صفحات یادگار می مونن