اپل در حال کار بر روی مک‌بوک 12 اینچی رتینا و نمایشگر 4K برای عرضه در سال جاری

درحالی‌که به تأخیر افتادن چیپست Broadwell اینتل معرفی مک‌بوک ایر بدون فن را تا سال آینده به تأخیر انداخت گزارش‌ها خبر از عرضه یک مک‌بوک 12 اینچی با صفحه‌نمایش رتینا و همچنین یک نمایشگر با وضوح 4K از اپل برای عرضه در سال جاری میلادی می‌دهند.

2

از آن‌جایی که سیستم‌عامل جدید OS X Yosemite پاییز از راه می‌رسد انتظار داریم اپل طبق معمول سخت‌افزارهای جدید را نیز به همراه انتشار آن عرضه کند. 9to5mac گزارش می‌دهد که یک مک‌بوک 12 اینچی با صفحه‌نمایش با وضوح بالای رتینا و بدنه‌ای بسیار باریک‌تر و کمی سبک‌تر از جنس آلومینیوم در راه است. طبق این گزارش مشخص نیست که این مک‌بوک متعلق به سری ایر است و یا پرو؛ اصلاً شاید اپل محصولی را میان این دو سری و با نامی متفاوت برای کاربرانی که به سبکی و باریکی مک‌بوک ایر و قدرت مک‌بوک پرو علاقه دارند معرفی کند. به این ترتیب شاید بزرگ‌ترین مشکل مک‌بوک ایر یعنی وضوح نسبتاً پایین صفحه‌نمایش آن جبران شود.

iMac

9to5mac همچنین گزارش می‌دهد که اپل کاربران دسکتاپ را نیز فراموش نکرده و در حال آماده‌سازی یک نمایشگر با وضوح 4K یا همان 2160p است. مشخص نیست که این نمایشگر یک مانیتور از آب در بیاید و یا یک iMac همه‌کاره اما طبق این گزارش چنین مک‌هایی نقطه قوت فروش اپل برای OS X Yosemite خواهند بود. در حالی که OS X جدید در مهرماه رسماً منتشر می‌شود گفته شده مک‌های جدید قرار است پاییز و یا نهایتاً اوایل زمستان و پیش از کریسمس آماده فروش باشند. هرچند انتظار داشتیم مک‌های جدید با چیپست Broadwell اوایل سال 2015 عرضه شوند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. iman می‌گوید

    مگه اپل نبود چرت و پرت میگفت بالاتر 330 PPI چشم نمیتونه تشخیص بده چی شده حالا پشیمون شده؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پشیمون نشده دوست عزیز 4K برای گوشی یا تبلت نیست این وضوح توی صفحه نمایش بزرگ حدود 20 اینچی تراکم پیکسلی بیشتر از 330 هم ایجاد نمی کنه