ببینید: از اصغر فرهادی تا رابرت دنیرو؛ پرتره‌های متفاوت دنیس رُوره از ستارگان نامدار سینما

دنیس رٌوره، عکاس ۴۷ ساله فرانسوی، یکی از مشهورترین عکاسان پرتره حال حاضر در دنیاست. وی شهرتش را از پرتر‌ه‌های منحصربفردی که از هنرمندان سینما و موسیقی ثبت کرده بدست آورده است.

3

روره، که در عکاسی پرتره سبک شخصی ویژه‌ای دارد، عکس‌هایش در نشریات معتبری همچون لوموند، لواکسپرس، تله‌راما و نیویورک تایمز منتشر شده‌اند. عکس‌های روره، حالتی ایزوله دارند و به نظر در آنها زمان از حرکت ایستاده است.
وی، در دوره‌های مختلف جشنواره فیم کن، از هنرمندان حاضر در جشنواره اقدام به ثبت پرتره کرده‌ است. پرتره‌هایی که حالا دیگر شهرتی جهانی دارند. پرتره اصغر فرهادی که دنیس روره در روزهای برگزاری جشنواره کن ۲۰۱۳ از وی ثبت کرد را در ادامه می‌بینید.

denis rouvre Asghar Farhadiدنیس روره تاکنون جوایز متعددی برای مجموعه عکس‌های مختلف خود کسب کرده است. بد نیست بدانید که مجموعه عکس‌های او از سونامی ژاپن بسیار مورد استقبال جشنواره‌ها و مراسم‌های اهدای جوایز عکاسی، قرار گرفت. این نشان‌دهنده آن است که روره در غیر از عکاسی پرتره هم بسیار موفق است. عکس‌های منتخب فارنت از مجموعه پرتر‌ه‌های روره از هنرمندان سینما را، که در سایت شخصی وی قرار گرفته است، در ادامه می‌بینید. برای دوستانی که آشنایی کمتری با سینما دارند، نام و مشخصات سوژ‌ه هر عکس را در زیر آن درج کرده‌ایم. (مجموعاً ۳۶ عکس )

denis rouvre Antonio Banderasآنتونیو باندراس، بازیگر ۵۳ ساله اسپانیایی که بیشتر با فیلمهای «دسپرادو» و «زورو» شناخته می‌شود.

denis rouvre Tom Hanksتام هنکس، بازیگر ۵۸ ساله محبوب آمریکایی و برنده اسکار. حتماً او را در فیلم‌ «فارست گامپ» بیاد می‌آورید.

denis rouvre Benicio del Toroبنیسیو دل‌تورو، بازیگر ۴۷ ساله برنده اسکار که بیشتر او را در نقش قاچاقچیان مکزیکی می‌شناسیم.

denis rouvre Pedro Almodóvarپدرو آلمادوار، کارگردان ۶۴ ساله اسپانیایی برنده اسکار.

denis rouvre Tahar Rahimطاهر رحیم، بازیگر ۳۳ ساله فرانسوی و برنده جایزه سزار. او را با بازی در فیلم «گذشته» بیاد می‌آوریم.

denis rouvre Quentin Tarantino Uma Thurmanکوئنتین تارانتینو، کارگردان آمریکایی برنده اسکار و نخل طلا که با شاهکار خود، یعنی «پالپ فیکشن» شناخته شده است. در پشت او «اوما تورمن» (بازیگر آمریکایی برنده اسکار) بازیگر و همراه همیشگی او قرار دارد.

denis rouvre Charlotte Gainsbourgشارلوت گینزبورگ، بازیگر ۴۲ ساله انگلیسی که او را با بازی در نقش‌های اصلی فیلم‌های «لارس فون‌تریه» می‌شناسیم.

denis rouvre Tim Robbinsتیم رابینز، بازیگر آمریکایی برنده اسکار که با فیلم «رهایی از شاوشنگ» او را می‌شناسیم.

denis rouvre Wim Wendersویم وندرس، فیلمساز ۶۸ ساله آلمانی و برنده نخل طلا که با فیلم «بهشت بر فراز برلین» شناخته می‌شود.

denis rouvre Vincent Casselوینسنت کسل، بازیگر فرانسوی برنده جایزه سزار. «نفرت» و «قوی سیاه» از جمله فیلم‌های مطرح او هستند.

denis rouvre Roberto Benigniروبرتو بنینی، فیلمساز و بازیگر ایتالیایی برنده اسکار و کارگردان فیلم «زندگی زیباست».

denis rouvre Tim Rothتیم راث، بازیگر انگلیسی برنده جایزه بفتا، و بازیگر فیلم‌های «پالپ فیکشن» و «سگ‌های انباری».

denis rouvre Tim Burtonتیم برتون، فیلمساز بلند آوازه آمریکایی و کارگردان شاهکارهایی نظیر «ماهی بزرگ» ، «ادوارد دست قیچی» و «عروس مرده».

denis rouvre Kirsten Dunstکریستین دانست، بازیگر ۳۲ ساله آمریکایی و برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره کن و همچنین بازیگر فیلم‌های «مالیخولیا»، «مصاحبه با خون آشام» و سه گانه «مرد عنکبوتی».

denis rouvre Romain Durisرومن دوریس، بازیگر ۴۰ ساله فرانسوی.

denis rouvre Robert De Niroرابرت دنیرو، بازیگر ۷۰ ساله آمریکایی، نیازی به معرفی بیشتر ندارد.

denis rouvre Wong Kar-waiونگ کار وای، فیلمساز چینی و برنده نخل طلا. «در حال و هوای عشق» و «چونکینگ اکسپرس» محبوب‌ترین فیلم‌های او بشمار می‌روند.

denis rouvre Bérénice Bejoبرنیس بوژو، بازیگر فرانسوی برنده جایزه سزار و جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره کن و بازیگر فیلم‌های «آرتیست» و «گذشته».

denis rouvre Paolo Sorrentinoپائولو سورنتینو، فیلمساز ۴۴ ساله ایتالیایی و برنده اسکار که با فیلم درخشانش؛ «زیبایی بزرگ» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

denis rouvre Matt Damonمت دیمون، بازیگر ۴۳ ساله آمریکایی که با فیلم‌های «ویل هانتینگ نابغه» و سری فیلم‌های «بورن» شناخته می‌شود.

denis rouvre Oliver Stoneاولیور استون، فیلمساز ۶۷ ساله امریکایی و سازنده فیلم‌های «جوخه» و «جی اف کی».

denis rouvre Morgan Freemanمورگان فریمن، بازیگر ۷۷ ساله آمریکایی برنده اسکار. ما فریمن را با فیلم‌های «رهایی از شاوشنگ» و «هفت» بیاد می‌آوریم.

denis rouvre Cate Blanchettکیت بلانشت، بازیگر استرالیایی برنده اسکار و بازیگر فیلم‌های «جاسمین آبی» و «بابل».

denis rouvre Kevin Baconکوین باکون، بازیگر ۵۶ ساله آمریکایی که با نقش آفرینی‌اش در فیلم‌های «جی اف کی» و «مرد نامرئی» شناخته می‌شود.

denis rouvre Maggie Cheungمگی چئونگ، بازیگر ۴۹ ساله چینی که با بازی در فیلم خاطره انگیز «در حال و هوای عشق» شناخته شده است.

denis rouvre Joaquin Phoenixیواخین فونیکس، بازیگر ۳۹ ساله پورتوریکویی که بیشتر به دلیل نقش آفرینی درخشانش در فیلم‌های «گلادیاتور» و «Her» شناخته می‌شود.

denis rouvre Dardenne brothersبرادران داردن که سازنده فیلم‌های «رزتا» و «بچه‌ای با یک دوچرخه» هستند، جزو رکورد داران نامزدی و دریافت نخل طلای کن نیز محسوب می‌شوند.

denis rouvre Javier Bardemخاویر باردم، بازیگر ۴۷ ساله اسپانیایی و برنده اسکار.

denis rouvre Isabelle Huppertایزابله هوپرت، بازیگر فرانسوی فیلم‌های «معلم پیانو» و «عشق». وی ۱۴ بار کاندید دریافت جایزه سزار شده است!

denis rouvre Bernardo Bertolucciبرناردو برتولوچی، کارگردان ایتالیایی برنده اسکار و سازنده فیلمهای «آخرین تانگو در پاریس» و «کنفورمیست».

denis rouvre Gael García Bernalگائل گارسیا برنال، بازیگر ۳۵ ساله مکزیکی و بازیگر فیلم‌های «بابل» و «عشق سگی».

denis rouvre Emir Kusturicaامیر کوستوریتسه، کارگردان مسلمان و نامدار بوسنیایی و برنده نخل طلای کن و همچنین سازنده فیلم‌های «زیر زمین» و «رویای آریزونا».

denis rouvre Elijah Woodالیشا وود، بازیگر ۳۳ ساله آمریکایی که او را با سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها می‌شناسید.

denis rouvre Ed Harrisاِد هریس، بازیگر کهنه کار آمریکایی و برنده جایزه گلدن گلاب.

denis rouvre Fatih Akınفاتح آکین، فیلمساز ترک‌تبار آلمانی که با شاهکار خود یعنی «در برابر دیوار» (Head-on) شناخته می‌شود.

denis rouvre Alain Delonآلن دلون، بازیگر فرانسوی و چشم آبی مشهور سینما، و بازیگر فیلمهای «سامورایی» و «کسوف».

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ساره می‌گوید

    elijah wood englisie na amricai

  2. دیگو می‌گوید

    بسیار عالی بود سلمان جان، فقط با این اینترنت ذغالی خیلی طول کشید تا عکساش لود شه..

  3. افشین می‌گوید

    آقا عالی بود…
    ولی اصغر خودمون از همشون خوش تیپ تره! :)