تبلت هشت اینچی انویدیا شیلد با پردازنده Tegra K1 و قیمت 299 دلار معرفی شد

پس از شایعات اخیر در مورد یک تبلت مخصوص بازی با نام Nvidia Shield حالا انویدیا رسماً این تبلت را معرفی کرده است. انویدیا شیلد از سخت‌افزاری بسیار قدرتمند برای بازی برخوردار بوده و با گیم‌پد Shield Controller نیز قابل کنترل است.

5

nvidia-shield-stylus

این تبلت از صفحه‌نمایش هشت اینچی از نوع IPS و با وضوح 1080p استفاده می‌کند و انویدیا تصمیم گرفته تا با افزودن وضوح صفحه‌نمایش قدرت پردازنده گرافیکی را به پای پیکسل‌های بیشتری هدر ندهد. این تبلت با یک قلم مخصوص همراه است که با فناوری DirectStylus 2 تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را برای یادداشت‌برداری و یا طراحی و نقاشی به همراه دارد.

Tegra-K1-vs-GeForce-TITAN

پردازنده Nvidia Tegra 1 با چهار هسته پردازشی Cortex-A15 با سرعت 2.2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی 192 هسته‌ای کپلر و دو گیگابایت رم همراه است و همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید بسیاری از فناوری‌های کارت گرافیک فوق قدرتمند GeForce TITAN را با مصرف انرژی بسیار کمتر به همراه دارد. این تبلت در دو نسخه وای‌فای تنها با ظرفیت 16 گیگابایت و LTE با ظرفیت 32 گیگابایت عرضه خواهد شد که البته هر دو را می‌توانید با کارت حافظه تا ظرفیت 128 گیگابایت بیشتر ارتقا دهید.

Nvidia-shield-tablet-camera

با وجود این‌که احتمالاً کسی از یک تبلت گیمینگ انتظار عکاسی ندارد انویدیا دو دوربین 5 مگاپیکسلی البته بدون فلش را در پشت و جلوی این تبلت قرار داده است.

Nvidia-Shield-Tablet-pic

قرار اسپیکرهای استریو در جلو یک انتخاب هوشمندانه انویدیا محسوب می‌شود که برای گیمرهای حرفه‌ای مسلماً امتیاز بالایی است. به ادعای انویدیا در حال حاضر بیش از 400 بازی اندرویدی برای بازی بر روی شیلد بهینه شده‌اند و البته کاربر می‌تواند با دسترسی به گوگل پلی استور هر اپلیکیشن یا بازی مورد نظر خود را نیز دانلود و نصب کند.

nvidia-shield-tablet-and-controller

این تبلت هم مانند کنسول دستی Nvidia Shield قادر به استریم بازی‌ها به صورت ابری و آنلاین بوده و می‌توانید بازی‌های PC در حال اجرای خود را در هر کجای خانه با شیلد ادامه دهید. علاوه بر این حالت Console Mode تبلت را به یک کنسول تبدیل کرده که می‌توانید آن را به تلویزیون خود وصل کرده و با گیم‌پد Shield بازی کنید.

NVIDIA-SHIELD-family

تبلت انویدیا شیلد هفتم مردادماه با قیمت 299 و 399 دلار به ترتیب برای نسخه‌های 16 گیگابایتی وای‌فای تنها و 32 گیگابایتی LTE عرضه خواهد شد. همچنین قیمت گیم‌پد و کاور مخصوص آن نیز 59 و 39 دلار تعیین شده‌اند. به این ترتیب خانواده شیلد حالا با سه عضو گیمرها را هدف قرار داده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. سام می‌گوید

    قیمتش با دستش تو ایران 1 میلیون تا 1 میلیون و 300 هزار تومان هست مثل کنسول های دیگه

  2. میثم می‌گوید

    اگه بیاد تو ایران چقدر میشه از چه سایتی میشه تهیه کرد

  3. a-x1 می‌گوید

    دسته بازی (دسته شیلد) خیلی بزرگ به نظر میاد!!!!!

  4. اردلان می‌گوید

    وااااااااااااااااااییی عجب چیزیه
    خیلی ممنون از مقاله خوبتون
    تو ایران میاد؟! و اینکه چند میشه اگه بیاد؟!
    واقعا همون 1200 و 1600 میشه یا بیشتر؟!
    من که میگم بیشترم میشه و تا 2 تومن (یا بالاتر ) هم میره
    یه کم در مورد این استریم بازیها به صورت ابری یا آنلاین توضیح بدید
    و اینکه یعنی چی میشه با این کنسول ادامه بازی pc رو داد؟!!
    من این خبر رو با ذکر منبع میبرم تو یه فروم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در رابطه با قیمت که چیزی مشخص نیست.
      در مورد استریم بازی های می تونید بررسی کنسول دستی انویدیا شیلد رو از فارنت بخونید:
      http://farnet.ir/1392/05/38294/nvidia-shield-short-review/