شیائومی Mi 4 رسما معرفی شد: مشخصات و قیمت عالی، قاب فلزی، درب پشتی قابل تعویض چوبی و چرمی!

همان‌طور که انتظار داشتیم شرکت چینی و البته معتبر شیائومی امروز بالاخره از پرچم‌دار جدید خود Mi 4 پرده‌برداری کرد. این گوشی با مشخصات عالی، قاب فلزی، درب‌های پشتی قابل تعویض چوبی و چرمی و البته دوربین 8 مگاپیکسلی با قیمتی احتمالاً بسیار رقابتی خطری جدی برای پرچم‌داران کنونی بازار است.

3

برخلاف چیزی که شاید روز گذشته در وب‌سایت‌های دیگر خوانده باشید شیائومی Mi 4 را دقایقی پیش رسماً معرفی کرد و مشخصاتی که روز گذشته درز کرده بود اصلاً درست از آب درنیامد!

Xiaomi-Mi-4-build

Mi 4 شاید مانند One M8 از بدنه‌ای کاملاً فلزی ساخته نشده باشد اما به گفته هیوگو برا بادقتی باورنکردنی و کیفیتی فوق‌العاده تولید شده و قاب فلزی اطراف آن زیبایی و استحکام زیادی به Mi 4 بخشیده است. قاب پشتی دستگاه مانند Moto X و OnePlus One قابل تعویض است و این‌بار شیائومی خلاقیت به خرج داده و طرح‌هایی حتی زیباتر را به همراه گزینه‌های چرمی فراهم کرده است.

Xiaomi-Mi4-back

از مشخصات ظاهری که بگذریم به صفحه‌نمایش 5.0 اینچی با وضوح 1080p و پردازنده اسنپ‌دراگون 801 می‌رسیم که شاید به وضوح صفحه‌های QHD نباشد اما شیائومی اعتقاد دارد چنین وضوحی بیش از کافیست و پردازنده اسنپ‌دراگون 801 هم با چنین وضوحی عملکردی مشابه 805 و QHD دارد. از دیگر مشخصات فنی می‌توان به 3 گیگابایت رم، باتری 3080 میلی‌آمپر ساعتی و 16 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

Mi-4-Camera

شیائومی با کمک سونی دو سنسور بسیار خوب 13 مگاپیکسلی در پشت و 8 مگاپیکسلی در جلو را انتخاب کرده است که از فناوری Exmor سونی بهره می‌برند و گشادگی f/1.8 به آن‌ها برای عکسبرداری در نور کم کمک می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی جلو علاوه بر وضوح خوب با 80 درجه زاویه دید برای سلفی‌های چندنفره نیز ایده‌آل خواهد بود. از نظر نرم‌افزاری هم شیائومی این گوشی را به اندروید 4.4 کیت‌کت به همراه رابط کاربری جدید MIUI 6 مجهز کرده است.

Mi-4

در مورد زمان عرضه هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما این گوشی قرار است با قیمت فوق العاده ۳۲٠ دلار عرضه شود که نسبت به قیمت 650 دلاری استاندارد پرچم‌داران اندرویدی و آیفون بسیار مناسب‌تر است.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. اردلان می‌گوید

    عالیه
    مخصوصا از همه چیز مهمتر قیمتش
    فقط یه کم شبیه سیب گاز خورده اس (شما بخون اپل) که ناامیدکننده اس

    1. momo می‌گوید

      من که تشابهی با آیفون نمی بینم
      دوربین که پشتشه وسط هست که تو آیفون کنارشه لبه های آیفون از این یه خورده بیشتر خمیدگی دارن و دکمه های ول + – هم که سمت راسته ولی ظاهرش به شخصه از نظرم خوب کار شده ولی وان پلاس از این بهتره نظر من چه تو ظاهر و تو سخت افزار.

  2. hadi می‌گوید

    قیمت و امکاناتش عالیه،رقابت با برند های چینی خیلی سخت تر از قبل میشه …