معرفی هشت مدل جدید پردازنده‌های پنتیوم و Core i3 اینتل

بنابرگزارش CPU World، این پردازنده‌های جدید با فرکانس کاری 100 مگاهرتز بیشتر، جایگزین پردازنده‌های فعلی اینتل در بازار خواهند شد اما قیمت آن‌ها همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

2

شرکت اینتل با افزودن هشت پردازنده Haswell جدید و البته در کلاس پردازنده‌های سطح پایین و متوسط، لیست قیمت پردازنده‌های خود را به روز رسانی کرد. پردازنده‌های جدید شامل چهار پردازنده Core i3 و چهار تراشه پنتیوم هستند.

دو مدل از پردازنده‌های Core i3 و دومدل از پردازنده‌های پنتیوم با پسوند T در جدول ذکر شده‌اند که نمادی برای میزان مصرف کم آن‌هاست. همه این پردازنده‌ها از تکنولوژی 22نانومتری در طراحی بهره می‌برند و برای مادربردهای سوکت 1150 طراحی شده‌اند.

بنابرگزارش CPU World، این پردازنده‌های جدید با فرکانس کاری 100 مگاهرتز بیشتر، جایگزین پردازنده‌های فعلی اینتل در بازار خواهند شد اما قیمت آن‌ها همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

با نگاهی به ارزان‌قیمت‌ترین پردازنده‌ها مشاهده خواهیم کرد که اینتل پنتیوم G3250 جایگزین اینتل پنتیوم G3240 خواهد شد و از فرکانس کاری 3.2 گیگاهرتز(به جای فرکانس پیشین که 3.1 گیگاهرتز بود) بهره خواهد برد.

intel price list

میزان توان طراحی گرمایی نیز از 65 وات به 53 وات رسیده است. پردازنده‌های پنتیوم جدید به قابلیت تولید اعداد تصادفی در سیستم امنیتی اینتل تجهیز شده‌اند. همه پردازنده‌های پنتیوم یادشده دوهسته‌ای بوده و از هایپرتریدینگ نیز پشتیبانی نمی کنند. لازم به ذکر است که همه مدل‌های پنتیوم یادشده از اینتل اچ‌دی گرافیک با همان سرعت پایه/بیشینه همانند مدل‌های پیشین بهره می‌برند.

در گوشه دیگر جدول، اینتل Core i3-4370 جایگزین اینتل Core i3-4360 خواهد شد و از فرکانس کاری 100 مگاهرتز بیشتر، یعنی 3.8 گیگاهرتز بهره خواهد برد. این‌بار میزان TDP از 54 وات به 65 وات رسیده است. تراشه‌های i3 جدید نیز از قابلیت تولید اعداد تصادفی در سیستم امنیتی اینتل بهره می‌برند.

تغییر دیگری در مشخه‌های تراشه گرافیکی مشاهده نمی‌شود. البته پشتیبانی از Intel Wireless Display در تراشه‌های به روز‌رسانی شده Core i3 حذف شده است.

با نگاه به جدول، مشاهده می‌شود محصولاتی که از پسوند T بهره می‌برند همگی در عدد نامی 35W برای مقدار TDP با سرعت کلاک پایین‌تر در مقایسه با نسخه‌های با قدرت کامل به سر می‌برند.

 

Hexus

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    اشتباه تایپی:
    “این‌بار میزان TDP از 54 وات به 65 وات رسیده است.”
    باید از 65 به 54 باشه.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنون از توجهتون اما درست نوشته شده. این بار به جای کاهش در این مورد افزایش داشته طبق وبسایت اینتل
      http://ark.intel.com/compare/77495,77493