ده فلش مموری که برای استفاده در گوشی یا تبلت اندرویدی شما ساخته شده‌اند

حالا که گوشی‌ها و تبلت‌هایمان بسیار به قدرت و عملکرد رایانه‌های خانگی نزدیک شده‌اند نیاز به یک حافظه همراه و قابل حمل برای انتقال اطلاعات حس می‌شود. حافظه‌ای که بتوان با آن به راحتی اطلاعات مختلف را میان لپ‌تاپ، رایانه و گوشی‌هایمان انتقال دهیم. در این مطلب ده فلش مموری طراحی شده برای گوشی‌ها و تبلت‌ها را معرفی می‌کنیم تا بدون استفاده از کابل‌های مزاحم OTG بتوانید مستقیماً از آن‌ها در دستگاه‌های خود استفاده کنید.

2

توجه: این فلش‌مموری‌ها برای سیستم‌عامل اندروید و گوشی‌ها و تبلت‌های با پورت microUSB و البته پشتیبانی از USB OTG ساخته شده‌اند. پس پیش از اقدام به خرید از پشتیبانی این فناوری در دستگاه خود مطمئن شوید. اکثر تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی امروزی میان‌رده یا پرچم‌دار از این فناوری‌ها بهره می‌برند. لیست برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های پشتیبانی شده را می‌توانید از این صفحه از وب‌سایت سونی بخوانید.

نکته: قیمت ذکر شده قیمت رسمی در خارج از کشور است و بعید نیست که در داخل ایران قیمت فروشگاه‌ها به دلایل مختلف از جمله گارانتی، کمیاب شدن در بازار و بعضی اوقات دندان‌گردی فروشندگان با قیمتی بسیار گران‌تر عرضه شود.

یک – SanDisk Ultra Dual USB Drive

SanDisk-Ultra-Dual-USB-Drive

این فلش‌مموری که از فناوری USB 2.0 استفاده می‌کند در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. مدل 16 گیگابایتی تنها 15 دلار قیمت دارد اما برای خرید مدل 64 گیگابایتی باید 40 دلار بپردازید.


دو – Kingston DataTraveler microDuo 3.0

Kingston-DataTraveler-microDuo-3.0

این فلش مموری از استاندارد بسیار سریع‌تر USB 3.0 بهره برده و باز هم در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی با قیمت 14 تا 36 دلار عرضه می‌شود.


سه – Sony MicroVault

Sony-MicroVault

فلش‌مموری سونی طراحی زیباتر و شیک‌تری دارد و از USB 2.0 استفاده می‌کند. این حافظه در نسخه‌های 8 تا 32 گیگابایتی از 10 تا 30 دلار به فروش می‌‌رسد.


چهار – LG MU1

LG-MU1

شاید از این‌که ال‌جی هم یک فلش‌مموری تولید کند کمی متعجب شوید اما فلش‌مموری زیبای ال‌جی هم که از نسخه دوم USB استفاده می‌کند برای ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی در eBay به ترتیب به قیمت 20، 30 و 42 دلار فروخته می‌شود.


پنج – ADATA DashDrive Durable

ADATA-DashDrive-Durable

این فلش USB 2.0 در واقع یک فلش‌مموری عادی بسیار کوچک است که به وسیله تبدیلی با microUSB سازگار شده است. مدا 32 گیگابایتی این فلش‌مموری در آمازون با قیمت 30 دلار قرار گرفته است.


شش – PQI Connect 302

PQI-Connect-302

مزیت بزرگ این فلش‌مموری استاندارد IPX7 مقاوم در برابر آب است و سازنده آن را به صورت مادام‌العمر ضمانت کرده است. این مدل با وجود این‌که کمیاب است در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی فروخته می‌شود و مدل 32 گیگابایتی قیمتی حدود 43 دلار دارد.


هفت – Patriot Stellar for Smartphones

Patriot-Stellar-for-Smartphones

همان‌طور که برند پاتریوت را با سرعت بالای آن می‌شناسند این فلش‌مموری نیز با استاندارد USB 3.0 عرضه شه است. قیمت نسخه 16 گیگابایتی 14 دلار و نسخه 64 گیگابایتی هم 46 دلار است.


هشت – Corsair Voyager GO

Corsair-Voyager-GO

برند CORSAIR نیز در تولید حافظه‌های مختلف کامپیوتری از جمله SSD و RAM مشهور است و فلش مموری سبک USB 3.0 آن نیز قیمت نسبتاً مناسبی دارد. نسخه‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 20، 30 و 45 دلار عرضه شده‌اند.


نه – Leef Bridge Mobile USB 3.0

Leef-Bridge-Mobile-USB-3.0

این فلش‌مموری نیز با استاندارد USB 3.0 سرعت مناسبی دارد. قیمت این مدل هم برای نسخه 16 تا 64 گیگابایتی از 18 تا 52 دلار متغیر است.


ده – imation 2-in-1 Mini Express

Imation-2-in-1-Mini-Express

اگر به دنبال گزینه‌ای واقعاً جمع‌وجور هستید فلش‌مموری imation گزینه مناسبی است. در ظرفیت‌های 8 تا 64 گیگابایتی ارائه می‌شود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    این فلشا تو ایران پیدا میشن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله بعضی از اون ها توی بازار یا فروشگاه های اینترنتی موجود هستند