عرضه نسخه جدید میکرورایانه Raspberry Pi با پورت اضافه USB و پشتیبانی از کارت حافظه

حتماً با کامپیوتر کوچک رسپبری پای که تنها به اندازه یک کارت اعتباری است آشنایی دارید. حالا به تازگی مدل +B این کامپیوتر با پشتیبانی از پورت اضافه USB و پشتیبانی از کارت حافظه microSD معرفی و عرضه شده است.

0

Raspberry Pi در واقع یک کامپیوتر با حداقل سخت‌افزار لازم است که گیک‌ها و برنامه‌نویس‌ها به آن علاقه زیادی دارند؛ چرا که با خلاقیت و مهارت می‌توان آن را به هر چیزی تبدیل کرد: از مغز متفکر یک روبات گرفته تا یک تلفن همراه و یا کنسول بازی!

مدل جدید +B به گفته این شرکت تحول نهایی اولین نسل Raspberry Pi محسوب می‌شود که حالا دو پورت USB 2.0 بیشتر، یک کارت‌خوان microSD، و 14 پین GPIO دیگر به آن اضافه شده است. البته برای اعمال این تغییرات رسپبری مجبور به تغییر چیدمان و شکل آن شده و ممکن است نتوانید آن را در پوشش‌ها و قاب‌هایی که برای مدل‌های قبلی ساخته‌اید جا دهید.

خوشبختانه تغییری در قیمت مدل +B داده نشده است و همچنین تا وقتی درخواست برای مدل قبلی یعنی B وجود داشته باشد رسپبری فروش آن را نیز متوقف نخواهد کرد.

  Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.