چگونه گوشی‌های با باتری غیرقابل دسترس را مجبور به ری‌استارت کنیم؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، همه گوشی‌های هوشمند به باتری‌هایی مجهز بودند که به راحتی قابل تعویض بودند و مزیت دیگر آن‌ها این بود که در صورت هنگ کردن گوشی و یا عدم پاسخگویی گوشی در موقعیتی خاص، کاربر به راحتی می‌توانست با بیرون آوردن باتری برای چندین ثانیه، مجددا آن را روشن کند. امروزه گوشی‌های هوشمند زیادی وجود دارند که به باتری‌های غیرقابل برداشت مجهز شده‌اند. در این لیست، گوشی‌های محبوبی مانند اچ‌تی‌سی وان (M8)، گوگل نکسوس 5، سونی اکسپریا زد2 و البته آیفون وجود دارند.

157

مجبور کردن این گوشی‌ها به راه‌اندازی مجدد یا خاموش شدن در صورت بروز مشکلات بالا برای همه گوشی‌ها یکسان نیست. در برخی مدل‌ها باید کلید خاموش و روشن را چندین ثانیه نگه دارید و در برخی باید از ترکیب چندین کلید استفاده کنید. در برخی موارد مجبور خواهید بود به مدت طولانی تری مثلا تا 10 ثانیه، کلیدهایی را نگه دارید. در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

آیفون: کلیدهای پاور و هوم را نگه‌دارید تا گوشی خاموش شود. سپس آن‌را مجددا روشن کنید.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس: دکمه‌های پاور و کم کردن صدا را ده ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس: طبق این آموزش عمل کنید.

سامسونگ، ال‌جی، هواوی و ایسوس (مدل‌های اندرویدی): کلید پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سپس گوشی را مجددا روشن کنید.

سونی، اچ تی سی (مدل‌های اندرویدی): کلیدهای پاور و افزایش صدا را با هم نگه دارید تا گوشی خاموش شود. در صورت نیاز، کلید پاور را برای روشن شدن مجدد گوشی فشار دهید. مدنظر داشته باشید که برخی گوشی‌های سونی از کلید اختصاصی ریست بهره می‌برند. به عنوان مثال در سونی اکسپریا زد 2، این کلید در کنار اسلات سیم‌کارت قرار دارد.

موتورولا و نوکیا لومیا: کلیدها پاور و کاهش صدا را باهم نگه دارید تا گوشی خاموش شود، در صورت ری‌استارت نشدن خودکار گوشی، مجددا آن‌را روشن کنید.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

157 نظر برای این مطلب
  1. ــR می‌گوید

    من گوشیم ردمی نوت 10 پرومکس هستش الن از دیشب تا حالا گوشی خاموشه و فقط روی صفحه علامت MIUI رو نشون میده و روشن نمیشه
    چیکار کنم؟؟؟؟

  2. عسل بهرامی می‌گوید

    ببخشید گوشی من سامسونگ A51 و شارژش خیلی زود تموم میشه برنامه خاصی هم ندارم فقط اینستاگرام و اسنپ چته چند بار هم کالیبره و ریست کردم اما بازم خیلی زود تموم میشه مثلا تو ۲۰ دقیقه ۳ ۴ درصد تموم میکنه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر تو 20 دقیقه 3 تا 4 درصد شارژ باتری کم میشه که طبیعیه! برنامه‌هایی که نام بردید هم شارژ زیادی مصرف می‌کنند.

  3. Bita می‌گوید

    سلام وقت بخیر.من گوشیم شیایومی A2..وسط گیم گوشیم زنگ خورد و ی صداشوی خش خش بدی داد گوشی و هنگ کرد خاموش روشنش کردم اما گوشی روی صفحه اندروید وان مونده و روشن نمیشه..رسیت فکتوری هم دارم میکنم باز هم روی صفحه wiping data مونده..چیکار کنم؟

    1. رضا می‌گوید

      ظاهرا گوشیت خراب شده