آمار خرداد اندروید: رشد ۴ درصدی کیت‌کت/ 56 درصد سهم جلی‌بین

در ماه خرداد سهم هر کدام از توزیع‌های مختلف اندروید دچار تغییر شده است، برخی از نسخه‌های جدید با افزایش زیاد سهم، برخی که قدیمی‌تر بوده‌اند مقدار کمتری افزایش داشته یا بدون تغییر باقی مانده‌اند و نسخه‌های بسیار قبل‌تر اندروید نیز با کاهش سهم همراه بوده اند. به سراغ آمار خرداد ماه اندروید می‌رویم تا تغییرات در هر نسخه را بررسی کنیم.

1

از آخرین نسخه منتشر شده از اندروید یعنی نسخه 4.4 کیت‌کت شروع می‌کنیم که در حال ادامه رشد خود است و سهم نسخه‌های قدیمی‌تر را جذب می‌کند. نسخه کیت‌کت اندروید نسبت به ماه اردیبهشت 4.1 درصد رشد داشته و اکنون به سهم 17.9 درصدی رسیده است. این تغییر زیاد تقریبا در هیچکدام از نسخه‌های دیگر غیر از 4.2 جلی‌بین اتفاق نیافتاده است. این نسخه شاهد رشد 0.6 درصدی بوده است.

gsmarena_001

جلی‌بین هنوز سهم عظیمی از بازار را در اختیار دارد و به این زودی‌ها قرار نیست جای خود را با کیت‌کت عوض کند. با در برگرفتن سه API سهم کل نسخه جلی‌بین به 56.5 درصد می‌رسد.

اما نسخه‌هایی که شاهد کاهش رشد بوده‌اند دو نسخه 2.2 Froyo و 2.3 Gingerbread است که به ترتیب 0.1 و 1.4 درصد نسبت به سهم قبلی خود تنزل داشته‌اند. و حالا به صورت ترکیبی هر دو با هم تنها بر روی 14.2 درصد گوشی‌های هوشمند اندرویدی اجرا می‌شوند.

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    جلی بین سه نسخه
    4.1
    4.2
    4.3
    هست
    پس معلومه سهم بیشتری رو خواهد داشت
    در مقایسه با نسخه 4.4