آیا می‌دانید رکورد سریعترین تایپ پیامک از سال 2006 تاکنون نصف شده است!

زمانی تایپ با دکمه‌های 0 تا 9 گوشی‌های همراه به سادگی حالا نبود اما باز هم کاربران زیادی برای شکستن رکورد سریع‌ترین با هم رقابت می‌کردند. امروزه با استفاده از کیبردهایی که کلمات را پیش‌بینی می‌کنند و یا تنها با کشیدن انگشت روی کلمه آن را تایپ می‌کنند، تایپ کردن روی گوشی‌ها بسیار ساده‌تر شده و در واقع رکورد تایپ پیامک نسبت به سال 2006 نصف شده است.

4

دقیقا در تاریخ پنجم آذرماه سال ۱۳۸۵، شرکت سنگاپوری SingTel میزبان برگزاری رقابت تایپ سریع اس‌ام‌اس با موبایل بود. شرکت کنندگان در این رقابت باید یک متن ۱۶۰ کاراکتری را که از ۲۶ کلمه تشکیل شده بود با سرعت هرچه تمام‌تر بر روی موبایل تایپ می‌کردند. ۳۰۰ شرکت کننده در این رقابت حضور داشتند که آنگ چوانگ یانگ ۱۶ ساله توانست بر سایر رقبا غلبه پیدا کند و جایزه ۲۵ هزار دلاری این مسابقه را از آن خود کند. وی توانست متن مشخص شده را در زمان ۴۱.۵۲ ثانیه با گوشی موبایل تایپ کند و جالب اینجاست که این زمان نسبت به رکورد قبلی تنها ۰.۷ ثانیه اختلاف داشت.

متن جمله وارد شده برای این مسابقه به شرح زیر بود:

“The razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world.In reality, they seldom attack a human”

 یانگ با کمک گوشی مدل CandyBar خود توانست در این مسابقه رکورد جدیدی را در کتاب گینس ثبت کند. جالب اینجاست که با ظهور گوشی‌هایی مجهز به صفحه نمایش لمسی این رکورد تا کنون دائما در حال شکستن است.

swiftkey

۴ سال بعد فرانکلین پیج توانست همان متن را با گوشی سامسونگ اومنیا ۲ خود در زمان ۳۵.۵۴ ثانیه تایپ کند. البته استفاده از صفحه کلید Swype به وی کمک زیادی در رسیدن به رکورد جدید کرد.  اما رکورد فرانکلین هم چند ماهی بیش‌ دوام نیاورد و ملیسا تامپسون ۲۷ ساله توانست در زمان ۲۵.۹۴ ثانیه با استفاده از صفحه کلید Swype سامسونگ گلکسی اس رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد.

 در سال میلادی جاری نیز ۲ بار این رکورد شکسته شده است، گاروف شارما با استفاده از صفحه کلید Word Flow ویندوز ۸.۱ توانست همان متن را در زمان ۱۸.۴۴ ثانیه تایپ کند و ماه گذشته نیز مارسل فرناندز ۱۶ ساله توانست این رکورد را از آن خود کند. وی توانست همان ۱۶۰ کاراکتر معروف را با استفاده از صفحه کلید Fleksy در زمان ۱۸.۱۹ ثانیه به کمک گوشی گلکسی اس ۴ تایپ کند.

Fleksy

در پایان این سوال پیش‌ می‌آید که شما با چه سرعتی قادر هستید این متن ۱۶۰ کاراکتری را تایپ کنید؟

Source: Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. hosseinnamju می‌گوید

    عجبا خوب اون اولی نمیدونست که چه چیزی باید تایپ کنه یه دفه بهش گفتن اونم شروع کرد
    ولی بقیه خدا میدونه چقد سرش تمرین کردن

  2. Omid می‌گوید

    درسته کیبورد Flesky الان رکورد داره اما متاسفانه هنوز از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه.

  3. علی می‌گوید

    سلام میگم کیبورد گوشی اخری اسمش چیه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      Fleksi