اینها مطمئناً زیباترین و منحصر بفردترین فروشگاه‌های جهان هستند!

در دنیای تجارت و برای کسانی که با عرضه محصول به مصرف کننده طرف هستند، یکی از مهم ترین راه های جذب مشتری، استفاده از طرح های جذاب در معماری ساختمان فروشگاه است.

1

برندهای بزرگ با هزینه زیاد و همکاری با آرشیتکت های مطرح، سعی می کنند با ساخت بناهای منحصر بفرد برای فروشگاه خود، جذابیت بیشتری برای مشتری ایجاد کنند. در مطلب پیش رو ضمن معرفی 10 فروشگاه منحصر بفرد دنیا، طراح آنها را نیز به شما معرفی و توضیحات مختصری درباره نحوه ساخت آنها می دهیم.( برای بزرگنمایی عکس ها روی آنها کلیک کنید).


شیرینی فروشی سانی هیلز

توکیو، ژاپن                    آرشیتکت : کنگو کوما                    تاریخ افتتاح : 2013

سانی هیلز، کارخانه ای تایوانی است که یکی از بزرگان صنعت شیرینی در جنوب شرق آسیا محسوب می شود. شیرینی آناناس منحصربفرد این کارخانه، شهرت فراوانی در منطقه دارد. شعبه ژاپن سانی هیلز، سال گذشته در توکیو افتتاح شد. کنگو کوما، برای طراحی این بنا، از طرحی مینیمالیستی استفاده کرد که برای ساخت آن از چوب و مواد سازگار با محیط زیست استفاده شد. نمای این بنا که از تکه های چوب ساخته شده است، تداعی کننده جنگل های بامبو و همچنین یادآور آناناس است.


ویتراهاوس

ویل آم راین، آلمان                 آرشیتکت : ژاکز هرزوگ و پیر دومیرون                 تاریخ افتتاح : 2010

ویتراهاوس، شعبه فروش یکی از تولیدکنندگان میز و صندلی در غرب آلمان است. این شرکت، به ساخت فروشگاه های زیبا در سرتاسر آلمان توسط آرشیتکت های بزرگ مشهور است. ویتراهاوس یکی از چشمگیرترین بناهای این شرکت است که توسط دو آرشیتکت معروف اروپایی؛ ژاکز هرزوگ و پیر دومیرون طراحی شده است. طراحی این بنا بر اساس تعریف جدیدی از معماری مدرن است که در آن طرح های برگرفته از خانه های سنتی بدون یک محور مشخص در کنار هم و بر روی هم قرار می گیرند.


مرکز خرید اِمپوریا

مالمو، سوئد                    آرشیتکت : گرد وینگارد                    تاریخ افتتاح : 2012

در سال 2012 در حومه شهر مالمو، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید سوئد افتتاح شد. گرد وینگارد، در طراحی این ساختمان، سعی کرد با ایجاد تنوع در ظاهر یکنواخت مراکز خرید، با ایجاد فرمی خاص در ظاهر ساختمان، شکلی شبیه به «کهربای درحال ذوب» را طراحی کند. این ساختمان بعد از افتتاح سریعاً به مهم ترین منطقه حومه مالمو تبدیل شد.


اپل استور

درنقاط مختلف جهان          آرشیتکت : بوهلین کویینسکی جکسن          تاریخ افتتاح : از 2001

اپل، همواره به ساخت فروشگاه های منحصر به فرد زبانزد بوده است. در طی 12 سال، این کمپانی بیش از 400 فروشگاه در 16 کشور جهان افتتاح کرده است. برخی از فروشگاه های اپل به عنوان نمادی برای این شرکت محسوب می شوند. به عنوان مثال اپل استور زیرزمینی واقع در خیابان پنجم نیویورک: ورودی این فروشگاه به صورت مکعبی شیشه ای است که لوگوی اپل در بالای آن قرار دارد. به نظ می آید که طراحی فروشگاه های اپل را نورمن فاستر انجام داده است، درحالی که اینطور نیست و تقریباً اکثر طراحی های اپل استورها بر عهده آرشیتکت آمریکایی؛ پیتر بوهلن است. وی در معماری اپل استورها از طرح های مینیمالیستی که در عین حال مجلل نیز هستند استفاده می کند.


پرادا

توکیو، ژاپن                    آرشیتکت : ژاکز هرزوگ و پیر دومیرون                     تاریخ افتتاح : 2003

پرادا یکی از برندهای مطرح دنیای مد است که مقر آن مانند اکثر هم صنف های آن در ایتالیا است. اوایل دهه میلادی گذشته، رِم کولهاس، آرشیتکت مطرح هلندی، به برندهای مد پیشنهاد کرد، با سپردن معماری فروشگاه های خود به آرشیتکت های بزرگ، برند خود را تبلیغ کنند. پرادا، با تکیه بر همین تفکر، دست به ساخت شعبه های مختلف در نقاط مختلف دنیا زد که شعبه توکیو این برند توسط هرزوگ و دومیرون طراحی شد. می توان گفت که منحصربفرد ترین شعبه پرادا همین شعبه توکیو است.


گالری لافایتته

برلین، آلمان                    آرشیتکت : جین نوول                    تاریخ افتتاح : 1995

این فروشگاه نمادی از معماری کلاسیک آمیخته با تکنولوژی روز است. معمار فرانسوی آن، طرحی مجلل از ساختمانی شیشه ای و راهروهایی غیر معمول در مخروطی برعکس اجرا کرده است. شیوه طراحی داخل این بنا، به شکل جالبی باعث دفورمه شدن صدا نیز می شود.


فروشگاه عروسک های باربی

شانگهای، چین                    آرشیتکت : استودیو اسلید                    تاریخ افتتاح : 2009

بزرگترین فروشگاه کمپانی اسباب بازی «مِتِل»، سازنده عروسک های باربی، در شانگهای چین واقع شده است. این ساختمان که به شکل یک کمد کودک طراحی شده است، علاوه بر داشتن هزاران مدل عروسک باربی، دارای کافی شاپ و همچنین خانه بازی برای کودکان است.


پوما

فروشگاه متحرک                    آرشیتکت : استودیو لات اِک                     تاریخ افتتاح : 2008

فروشگاه سیّار پوما، نمونه بسیار جذابی از معماری مدرن سازگار با طبیعت است که در ساخت آن از مواد قابل بازیافت استفاده شده است. ساختمان سه طبقه پوما از چند کانتینر ساخته شده است که این امکان جابجایی را برای آنها فراهم می کند.


مرکز خرید هانجی واندا

ووهان، چین                    آرشیتکت : استودیو یو اِن                    تاریخ افتتاح : 2013

این مرکز خرید مجلل، به دست آرشیتکت های هلندی طراحی شده است. قسمت های مختلف این بنا به وسیله پنل های آلمینیومی پوشیده شده و همچنین سیستم روشنایی یکپارچه منحصربفردی به وسیله لامپهای LED در آن ایجاد شده است.


فراری

اسکندریه، ایتالیا                    آرشیتکت : ایوساگینی و همکاران                     تاریخ افتتاح : 2011

فروشگاه فراری در اسکندریه، که گل سر سبد فروشگاه های فراری محسوب می شود، با تکیه بر مرام نامه فراری، به وسیله مواد بازیافتی ساخته شده است. در این فروشگاه 2 ماشین مسابقه فراری قرار گرفته است و علاوه بر این، این امکان برای مشتریان فراهم شده است که به خرید اجناس یادگاری و یا پوشاک با برند فراری اقدام کنند.

راستی، زیباترین فروشگاه یا مرکز خرید در ایران کدام است؟

hopesandfears.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. یو پی اس می‌گوید

    خیلی ممنون بسیار جالب بودند