شارژ‌رهای تقلبی چه بلایی سر آیفون و یا آی‌پد و یا حتی خود شما می‌توانند بیاورند!

حدود یک سال پیش در رسانه‌ها شاهد خبری مبنی بر کشته شدن مهماندار چینی یک هواپیما پر اثر شوک وارد شده ناشی از پاسخ دادن به گوشی همراه آیفون ۵ خود در هنگام شارژ بودیم. در چند هفته گذشته نیز گزارشاتی در خصوص ‌شوک شدید ناشی از برق گرفتگی صاحبان آیفون و آی‌پد در حین تماس با صفحه نمایش دستگاه بودیم. شاید باور نکنید اما استفاده از شارژرهای غیر استاندارد دلیل این حوادث دلخراش شناخته شده‌اند!

0

در حال حاضر اپل سعی دارد تا شارژر‌های غیر استاندارد را که در بازار موجود است جمع‌آوری کند. اما متاسفانه بازار مملو از شارژرهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد چینی است که با قیمت بسیار کمی فروخته می‌شوند.

خریداران نیز به دلیل قیمت کم برای خرید این شارژرها راضی می‌شوند غافل از اینکه با این عمل جان خود را به خطر می‌اندازند. شارژرهای غیر استاندارد به قسمتی از بورد اصلی گوشی که ارتباط مستقیمی با باتری دستگاه دارد، صدمه می‌زند.

iPhone-5-U2

این چیست که U2 IC نامیده می‌شود فرآیند شارژ مجدد باتری آیفون ۵ را کنترل می‌کند. شارژر و کابل‌های تقلبی به چیپست فوق فشار آورده و آن‌را از کار می‌اندازد، در نتیجه پس از اینکه شارژ گوشی شما تمام شد، مجددا شارژ نخواهد شد. جالب اینجاست که این مشکل با تعویض باتری نیز برطرف نخواهد شد و زمانی که شارژ باتری به میزان صفر درصد رسید امکان شارژ مجدد آن نیز وجود ندارد.

مشکل از اینجا شروع می‌شود که شارژرهای بی‌کیفیت قادر به تنظیم مکانیزم شارژ گوشی نیستند و در نتیجه ولتاژ زیادی به گوشی وارد کرده و باعث صدمه زدن به آن می‌شوند. از طرف دیگر، تعویض چیپست مربوطه نیز حدود ۱۰۰ دلار هزینه برخواهد داشت و در نتیجه بهتر است از همان ابتدا شارژر و کابل با کیفیت را خریداری کرده تا گوشی و جان خود را در مقابل خطرات احتمالی محفوظ نگه دارید.

Source: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.