خبر خوب: رفع تحریم دانلود از گوگل‌پلی برای کاربران ایرانی

پنجم شهریور ماه سال گذشته بود که گوگل با انتشار مطلبی به توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که از این پس امکان عرضه برنامه‌های خود به کاربران ایرانی را خواهند داشت. اگر چه آن زمان بسیاری از جمله خود ما به این باور رسیدیم که این موضوع را باید آغازی بر پایان تحریم گوگل علیه کاربران ایرانی در اندروید بدانیم.

40

اما پس از آن رویه‌ای که گوگل در این خصوص پیش گرفت در واقع چیزی از رنج تحریم در این خصوص را کم نکرد. گوگل تنها استفاده از برنامه‌هایی را برای کاربران ایرانی آزاد گذاشته بود که برنامه‌نویسان آن در هنگام انتشار برنامه کاربران ایرانی را جزو کاربران بازار خود قرار داده بودند و با توجه به عدم وجود نام ایران در این لیست در مدت گذشته در واقع بسیاری از برنامه‌ها همچنان از دسترس خارج بودند و این موضوع حتی در آپدیت اپلیکیشن‌ها نیز دیده می‌شد تا جایی که باعث شد کاربران ایرانی همچنان مانند گذشته از اندروید مارکت‌های دیگر ایرانی و خارجی بهره برند.

Fifa-App-Google-Play

عصر روز گذشته آپدیت‌های گوگل‌پلی برای برنامه‌ها نشان از ان داشت که اتفاق تازه‌ای رخ داده است. اپلیکیشن‌های بسیاری از کاربران ایرانی که برخی از انها با رنج و مشقت فراوان از گوگل‌پلی دانلود و نصب شده بودند و اگر در هنگام نصب گزینه به‌روزرسانی خودکار آنها حذف نشده بود به طور خودکار شروع به آپدیت به نسخه جدید شدند.

Google-Play-Store-My-Apps-update

این موضوع برای نویسندگان فارنت نیز رخ داد و با پیگیری و انجام بررسی مشخص شد که این موضوع عمومی بوده و ظاهرا اتفاق تازه‌ای در این خصوص رخ داده است. البته گوگل هنوز نسبت به این موضوع واکنش و یا اطلاع‌رسانی انجام نداده است و البته ما ایرانی‌ها به اتفاقاتی که به اشتباهات فنی نسبت داده می‌شوند عادت کرده‌ایم.

ذکر این نکته نیز لازم است که همچنان در برخی از اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی پیام مشهور ERROR 403  ظاهر می‌شود و در یافتن برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مشهور ناکام ماندیم. البته این موضوع همگانی نیست و در کنار آن به‌روزرسانی برنامه‌هایی که قبلا نصب کرده‌اید به راحتی انجام می‌شود و احتمال رفع این مشکل نیز وجود دارد.

منتظر می‌مانیم که شاید گوگل اطلاع‌رسانی خاصی در این خصوص انجام داده و امیدواریم اشتباه و اختلالی در کار نباشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.