چرا Halo Master Chief Collection دیگر بازی‌های برتر را شرم‌سار کرد؟

شایعات مطرح شده در خصوص بازسازی نسخه Halo 2 توسط استودیو ۳۴۳ به مناسبت دهمین سال ساخت این عنوان، درست از آب درآمد. جالب اینجاست که این نسخه به همراه Halo 4 ,Halo 3 و نسخه اصلی Comban Evolved در یک دیسک منتشر خواهد شد.
در اینجا این سوال پیش می‌آید که در Master Cheif Collection دقیقا چه عناوینی را تجربه خواهیم کرد؟

0

علاقه‌مندان این سری بازی‌ها می‌توانند ۴ نسخه قدیمی این بازی محبوب را بر روی یک دیسک با کیفیت 1080p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه مشاهده کنند. اما همانطور که گفته شد از آنجایی که Halo 2 دهمین سال انتشار خود را جشن می‌گیرد، استودیو ۳۴۳ نیز توجه بیشتری به این نسخه داشته است.

سه سال پیش نیز عنوان Combat Evolved از این سری، بازسازی شد و در آن زمان بازی‌کنان با فشردن یک دکمه قادر بودند بازی را با گرافیک قدیمی خود به همراه گرافیک جدید مقایسه کنند.  استدیو ۳۴۳ تمام سعی خود را انجام داده تا تجربه‌ای یک‌پارچه از بازی‌های Halo را در یک دیسک به علاقه‌مندان هدیه کند.

Halo-ce-to-4

 در نتیجه بازی‌کنان برای اجرای مراحل مختلف نیازی به تمام کردن بازی ندارند و از ابتدا تمام مراحل قابل انتخاب است، با این حساب بازی‌کنان می‌توانند گلچینی از مراحل مورد علاقه خود را مشخص کرده و پشت سر هم مراحل نسخه‌های مختلف این بازی را انجام دهند. جالب اینجاست که مراحل آنلاین و چند نفره نیز به همین صورت است و به این ترتیب لذت بازی کردن Halo به صورت آنلاین چند برابر خواهد شد.

 برای مثال در هنگام بازی Comban Evolved می‌توانید لیستی از مراحل مختلف ۳ نسخه بعدی این بازی را نیز انتخاب کنید. در نتیجه  دیگر حتی نیازی نیست برای انتخاب مراحل بازی به منوی اولیه مراجعه شود. البته همانطور که ذکر شد از ابتدا تمامی مراحل نسخه‌های مختلف، برای بازی کردن باز می‌باشد.

جالب اینجاست که نسخه قدیمی بازی نیز همزمان اجرا می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند با فشردن یک دکمه مقایسه گرافیکی میان نسخه اولیه و نسخه بهینه شده بازی داشته باشند. البته Comban Evolved و Halo 2 دارای قابلیت بازی آنلاین به صورت دونفره هستند، اما در halo 3  و  Halo 4 می‌توانید تا ۴ بازیکن را برای بازی آنلاین انتخاب نمایید.

اگر از طرفداران این سری بازی‌ها باشید حتما به خاطر دارید که Combat Evolved که برای کنسول ایکس‌باکس ساخته شده بود اصلا قابلیت بازی تحت شبکه و آنلاین را نداشت!

بیشترین تغییرات در قسمت سرورهای بازی انجام شده است و هر ۴ نسخه از سرور‌های قدرتمند مایکروسافت برای بازی آنلاین بهره می‌گیرند.

از آنجایی که ۴ نسخه این بازی مربوط به ایکس‌باکس ۳۶۰ می‌باشد، بازی کردن آنلاین به صورت همتا به همتا (Peer to Peer) انجام میگرفته، اما در نسخه‌های بازسازی شده این عنوان همانطور که گفته شد از سرور‌های مایکروسافت بهره می‌گیرد و در نتیجه بازیکنان تجربه بهتری از بازی آنلاین خواهند داشت.

Halo-2

جالب اینجاست که استودیو ۳۴۳ سعی داشته تا اجزای اصلی بازی دست نخورده باقی بماند تا بازیکنان بتوانند از تکنیک‌ها و روش‌هایی که در حین بازی آنلاین از آنها در نسخه‌های قبلی بهره می‌گرفته‌اند، مجددا با گرافیک بالاتر استفاده کنند. استودیو ۳۴۳ سعی داشته تا در بازسازی این عنوان بزرگ چیزی را از قلم نیاندازد و تمامی نقشه‌های اضافی که به صورت جداگانه منتشر شده بود را نیز در این مجموعه گرد‌آوری کرده است.

این مجموعه که تنها ۶۰ دلار قیمت دارد حاوی قسمت سینمایی این عنوان که با نام Guardians شناخته می‌شود نیز می‌باشد و علاقه‌مندان با خرید این بازی به فیلمی از همین سری که توسط کارگردان معروف هالیوود آقای ریدلی اسکات درحال ساخت است نیز دسترسی خواهند داشت.

Source: gamespot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.