پروژه بزرگ اپل برای نقشه‌برداری از داخل هر ساختمان بزرگی که بر روی زمین وجود دارد

شرکت اپل برنامه‌هایی جالب و البته بلندپروازانه را برای استفاده از سنسورهای موجود در دستگاه‌های آیفون، به منظور ترسیم نقشه‌های داخلی از ساختمان‌هایی بزرگ مانند فروشگاه‌ها، دفاتر و نمایشگاه‌ها در سر دارد.

0

بنابر اعلام Roman Foeckl، مدیرعامل شرکت Onyx Beacon که در نمایشگاه سالیانه اپل برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری WWDC 2014 شرکت کرده بود، این برنامه، سری نبوده و اپل مدت‌هاست که به تبلیغ سرویس iBeacon پرداخته اما کاربران از وجود این سرویس و اهداف آن باخبر نیستند.

شرکت اپل از تکنولوِژی‌های مکملی برای این سرویس بهره برده تا بتواند نقشه‌هایی داخلی از مکان‌های مهم و معتبر تهیه کند. این شرکت هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درباره این برنامه منتشر نکرده است.

ibeacon

بنابرعقیده Foeckl، اپل در این زمینه پیشرفت‌های بیشتری در مقایسه با گوگل داشته و این سرویس می‌تواند درآمدهای زیادی را نصیب این شرکت کند. iBeacon ها دستگاه‌های کوچکی هستند که می‌توانند سینگنال‌های بلوتوثی ساطع شده از دستگاه‌های آیفون را شناسایی کنند و با این دستگاه‌ها به منظور راهنمایی کاربران ارتباط برقرار کنند.

این دستگاه‌ها تاحدی دقت دارند که می‌توانند مشتری را برای خرید شکلات تلخ و یا دیگر انواع شیرینی نیز راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که کاربر می‌تواند به دلخواه این سرویس را فعال و یا غیرفعال کند و به همین دلیل هیچ نگرانی از بابت حریم خصوصی افراد وجود نخواهد داشت.

Source: macdailynews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.