خودرو کم‌مصرف دانشجویان فرانسوی با مصرف یک لیتر در 3300 کیلومتر!

هنگام انتخاب یک خودروی جدید، بهینه بودن مصرف سوخت به عنوان عاملی اصلی در خرید به حساب می‌آید. به همین دلیل، شرکت‌های خودروسازی نیز به سمت ساخت خودروهایی با مصرف بهینه‌ گام برداشته‌اند. در این بین، خودرویی وجود دارد که توسط دانشجویان کالج La Joliverie در نانت فرانسه طراحی و تولید شده و به نظر نمی‌رسد خودروی دیگری به این زودی‌ها بتواند جانشین آن شود.

3

این خودرو که Microjoule نام دارد را می‌توان بهینه‌ترین خودرو از نظر میزان مصرف سوخت، با وزن 35 کیلوگرم برشمرد. این خودرو در رقابتی اروپایی برای تعیین برترین خودرو از نظر میزان مصرف سوخت معرفی شد. تیم فرانسوی سازنده این خودرو موفق شده 200 تیم رقابت کننده دیگر را در این مصاف شکست دهد. این خودرو می‌تواند مسافت 3300 کیلومتر را با یک لیتر سوخت مصرفی طی کند!

The-Microjoule-Team

Microjoule بر روی پیستی در روتردام هلند مورد آزمایش قرار گرفت. این خودرو از موتور اختراق داخلی بهره می‌برد و از سوخت‌های معمولی می‌توان در آن استفاده کرد. این خودروی 35 کیلویی به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و مقاومت چرخشی و مقاومت هوایی بسیار پایینی دارد.

The-Microjoule-Car

به عنوان مثال وقتی چرخ‌های آن شروع به گردش می‌کنند، این چرخش بدون توقف برای کیلومترها ادامه خواهد داشت. این خودرو می‌تواند از بنزین و یا اتانول به عنوان سوخت بهره ببرد. فراموش نکنید که کمینه وزن راننده باید 50 کیلوگرم باشد. با توجه به افزایش روزافزون مصرف سوخت و قیمت آن، مشاهده خودروهایی اینچنینی در بازار، چندان دور نمی‌نماید.

Source: wonderfulengineering

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. A S می‌گوید

    دقیقا مثل تابوتی که طرف رو دور دنیا میبره !
    اگه به شکل ماشینهای خونگی در بیاد همون ماشین معمولیه خودمون میشه احتمالا

    1. مهرداد می‌گوید

      با توجه به بدنه فیبر کربن که این ماشین داره احتمال حضور در جاده‌های بین شهری و درون شهری برای اون خیلی پائین میاد. یه دلیل مصرف خیلی پائین این ماشین وزن بسیار پائین اون هست تا اونجا که برای اطمینان بیشتر باید راننده حتما حداقل 50 کیلو وزن داشته باشه!

  2. Amir می‌گوید

    خب این خودرو که مثل تابوت هست!!!!!!!!!!!!!