30 درصد از هزینه‌ای که برای گوشی‌های جدید می‌پردازید در واقع هزینه پتنت آنهاست!

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، 30 درصد از بهایی که بابت تلفن‌های همراه هوشمند پرداخت می‌کنیم در حقیقت پول مجوزی است که برای بهره‌برداری از حق اختراع (پتنت) آنها می‌پردازیم.

0

بنابر این گزارش، با استفاده از قانون افشاء اطلاعات عمومی، به عنوان مثال از هزینه 400 دلاری یک گوشی هوشمند در حدود 120 دلار به عنوان حق امتیاز به دارندگان صاحب اختراع پرداخت می‌شود که البته میانگین قیمت یک تلفن همراه در سال 2012 در حدود 450 دلار بود که به تازگی به 375 دلار کاهش یافته است.

The-Smartphone-Royalty-Stack-Armstrong-Mueller-Syrett

این گزارش‌ها همچنین نشان داده‌اند که تولیدکنندگان تلفن همراه برای حق استفاده از شبکه‌های LTE باید هزینه 60 دلاری را پرداخت کنند و در حقیقت برای استفاده از باند تماس سلولی در یک تلفن هوشمند هزینه بین 10 تا 13 دلاری پرداخت می‌شود.

New-Patent-lawsuits-filed

در این مقاله به “حق امتیاز انباشته” نبز اشاره شده که در آن شرکت‌های مختلف، فناوری‌های مختلف را فقط در یک تلفن همراه گردهم می‌آورند که باعث می‌شود قیمت یک محصول بسیار بالا برود که این موضوع در اکثر مواقع بر روی پرچمدار یک شرکت سازنده متمرکز شده است!

Sources: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.