ژاپن اینترنت پرسرعت رایگان وای فای برای توریست‌های خارجی فراهم می‌کند

اگر شما هم تاکنون به کشور ژاپن سفر کرده‌ باشید متوجه خواهید شد که خبری از دسترسی رایگان به ‌وای‌فای در ابعاد گسترده نیست. البته این سخن در مقام مقایسه با دسترسی به اینترنت رایگان در کشورهای غربی صحیح است!

0

در یکی دوسال گذشته شرایط در کشور ژاپن کمی متفاوت شده و اکنون نیز بنابر گزارش خبرگزاری محلی Nikkei، دولت این کشور قصد دارد وای‌فای رایگان برای گردشگران خارجی فراهم کند. بنابر این گزارش گردشگران می‌توانند با دریافت یک شناسه دسترسی از طریق بارگذاری یک برنامه بر روی گوشی همراهشان یا ارائه پاسپورت در ایستگاه‌های گردشگری و فرودگاه‌ها از وای‌فای رایگان در این ایستگاه‌ها و دیگر مکان‌ها بهره ببرند.

free wifi in japan

سرویس مشابهی در حال حاضر توسط یکی از اپراتورهای ژاپن راه‌اندازی شده ولی قرار است سرویس‌های اینچنینی سراسر کشور ژاپن را پوشش دهند.

دولت این کشور همچنین قصد دارد کمیته‌ای را برای ایجاد یک سیستم شناسه مشترک تشکیل دهد تا هتل‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار بتوانند اطلاعات گردشگران خارجی را به اشتراک بگذارند. اقدامی که برخی آن‌را مغایر با حریم خصوصی افراد می‌دانند.

به هرحال اگر شما از بازدیدکنندگان المپیک 2020 توکیو هستید می‌توانید امیدوار باشید که دسترسی آسانی به اینترنت برای شما فراهم خواهد شد.

Source: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.