Cider؛ ابداع روشی برای اجرای اپلیکیشن‌های iOS بر روی دستگاه‌های اندرویدی!

کاربران گوشی‌های ایفون و به طور کل سیستم عامل iOS از سال‌های گذشته همواره از کیفیت و کمیت برنامه‌های موجود برای پلتفرم خود به عنوان عاملی مهم برای انتخاب گوشی هوشمندشان نام برده‌اند. اما با رشد اندروید و افزایش تعداد برنامه‌های این شرکت باز هم این سردرگمی در انتخاب پلتفرم به میان کاربران گوشی‌های هوشمند بازگشته است.

4

اما حالا شش دانشجوی دانشگاه کلمبیا در واقع پلی میان این دو سیستم عامل برقرار کرده‌اند که نام آن را Cider نهاده‌اند و البته با این نام ممکن است آن را با برنامه Cider در OSX اشتباه گرفته شود و از این بابت باید آن را گیج‌کننده بدانیم! اما در هر صورت نسخه اندروید Cider در واقع اپلیکیشن‌های iOS‌ را فریب می‌دهد که در حال اجرا بر روی سیستم‌عامل iOS یک آیفون و یا آی‌پد واقعی هستند.

در ویدئو بالا می‌توانید اجرای این اپلیکیشن بر روی یک تبلت اندرویدی نکسوس 7 را ببینید. در این ویدئو اجرای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS در کنار اپلیکیشن‌های اندرویدی را می‌بینید به طوری که گویا سازگاری کاملی با هم دارند و یک اپلیکیشن اندرویدی هستند!

Cider-figure

البته متاسفانه هنوز نباید زیاد خوشحال باشید چون عملکرد برنامه‌های iOS در این روش چندان هم کامل نیست و شما نمی‌توانید از برخی منابع سخت‌افزاری سیستم همچون GPS و اتصال شبکه برخوردار شوید و این برنامه‌ها بدون استفاده از چنین امکاناتی در حال اجرا هستند.

البته اپلیکیشن Cider نیز در ابتدای راه بوده و یک نمونه اولیه به حساب می‌آید و بعید نیست که سازندگان این برنامه محدودیت‌های ذکر شده را برطرف کنند. در هر صورت سازندگان Cider جزئیات بیشتری از ان را بر روی وب‌سایت دانشگاه کلمبیا قرار داده‌اند که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

Source: 9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ۹۰۹۰ می‌گوید

    چطور میشه دانلودش کرد؟

  2. محمد می‌گوید

    ندارم

  3. خودم می‌گوید

    کاش میتونستم همین نمونه اولی که آزمایشیه رو از یه جایی دان کنم ولی نیست

  4. akbarjimi می‌گوید

    عالی، منتظر همچین روزی بودم