سیمانتک : آنتی‌ویروس‌ها را باید «مُرده» به حساب بیاوریم!

ممکن است شما نیز تحت تاثیر تبلیغات نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس قرار گرفته و پیش خود اندیشیده‌ باشید که با توجه به این حجم تبلیغات، کار و بار شرکت‌های تولید کننده آنتی‌ویروس حسابی سکه است! اما برایان دای (Brian Dye) از شرکت سیمانتک نظر دیگری دارد. وی در مصاحبه‌ای که با وال‌استریت‌ژورنال انجام داده، عنوان کرده که عملا آنتی‌ویروس‌ها را باید مرده به حساب بیاوریم!

1

وی در ادامه تاکید کرده که آنتی‌ویروس‌ها تقریبا تنها نیمی‌ از حملات ویروسی را شناسایی می‌کنند و با این حساب باید تمرکز بیشتری بر روی کاهش صدمات ناشی از حمله ویروس‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه نتیجه گرفته است که با این حساب، شرکت سیمانتک برنا‌مه‌هایی برای ساخت و فروش محصولاتی که فایل‌های ویروسی شده را ترمیم می‌کنند، در نظر گرفته است.

البته این امر را باید در نظر داشت که سازندگان آنتی‌ویروس به یکباره نمی‌توانند منبع اصلی درآمد خود را که همان تولید آنتی‌ویروس است کنار بگذارند. برای مثال آنتی‌ویروس نورتون در حال حاضر بیشتر از ۴۰ درصد درآمد شرکت سیمانتک را تامین می‌کند.

با توجه به صحبت‌های برایان دای باید در آینده علی‌رغم استفاده از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس، نرم‌افزارهای جانبی را نیز برای ترمیم فایل‌های آسیب دیده، تهیه کنیم!

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. آرش می‌گوید

    شرکت مزخرف سیمانتک ۴۰ درصد حملات ویروس‌ها رو شناسایی می‌کنه وگرنه کسپرسکی وضعش بهتره