گوشی‌های اندرویدی 64 بیتی زمستان از راه می‌رسند

تا کنون اپل از پردازنده ۶۴ بیتی موبایل خود با نام چیپست A7 در گوشی‌ آیفون ۵ اس به عنوان اولین گوشی‌ همراه مجهز به پردازنده ۶۴ بیتی شناخته می‌شد اما پس از معرفی پردازنده‌های 64 بیتی میان‌رده و همچنین فوق قدرتمند از کوالکام به نظر می‌رسد اندرویدی‌ها نیز به زودی 64 بیتی خواهند شد.

0

معاون اجرایی شرکت ARM که سازنده تجهیزات سخت‌افزاری گوشی‌های همراه است، اخیرا اعلام کرده که در زمستان امسال می‌توانیم شاهد ارایه اسمارت‌فون‌هایی با پردازنده ۶۴ بیتی باشیم.جالب اینجاست که هنوز خبری در خصوص نسخه سیستم‌عامل اندروید ۶۴ بیتی منتشر نشده است. البته همین سیستم‌عامل ۳۲ بیتی نیز با استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی عملکرد بهتری خواهد داشت  و با این حساب می‌توانیم شاهد بهینه‌تر شدن مصرف باتری، سرعت بیشتر و امکانات بهتری باشیم. پس از عرضه گوشی‌های اندرویدی، نوبت به ساخت و ارایه نرم‌افزارهای اندرویدی نیز برای استفاده در محیط ۶۴ بیتی خواهد رسید.

Qualcomm-Snapdragon

در این میان شرکت‌های کوالکام، مدیاتک و مارول (Marvell) را می‌توان به عنوان مثال‌های بارزی از تولید کنندگان پردازنده‌های ۶۴ بیتی موبایل شناخت.

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.