مایکروسافت چرخه انتشار ویندوزهای جدید را سرعت بیشتری می‌بخشد

مایکروسافت تاکنون هر ۲.۵ سال یک‌بار، نسخه‌ کامل و جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز را منتشر کرده است. اما از قرار معلوم این شرکت بزرگ‌نرم‌افزاری قصد دارد تا این سنت قدیمی را پشت سر گذاشته و این پس سالی یک‌بار سیستم‌عامل خود را آپدیت کند.

0

بنا به اطلاعاتی که توسط Wzor (وی هکری روسی است که عموما اطلاعات مهمی را در خصوص برنامه‌های مایکروسافت افشا می‌کند) منتشر شده، مایکروسافت در حال تدارک آپدیت ۲ برای ویندوز ۸.۱ است. وی مدعی شده است که آپدیت فوق شهریور ماه امسال منتشر خواهد شد. با این حساب بین این دو نسخه آپدیت تنها ۵ یا ۶ ماه فاصله وجود خواهد داشت.

البته هنوز مشخص نشده است که نام آپدیت ۲ برای این نسخه در نظر گرفته خواهد شد و یا اینکه مایکروسافت نام دیگری را در نظر گرفته است. در آپدیت ۸.۱ شاهد اضافه شدن امکانات بیشتری برای تعامل با ویندوز از طریق موس و صفحه‌کلید بودیم اما باز هم مشتریان از نحوه عملکرد با این سیستم عامل راضی نیستند.

از قرار معلوم در آپدیت دوم شاهد حضور مجدد منوی استارت به ویندوز خواهیم بود. البته تعامل با منوی استارت برای کاربرانی که از صفحه نمایش ها‌ی لمسی استفاده می‌کنند در مقابل با کاربرانی که با موس و صفحه‌کلید سروکار دارند متفاوت خواهد بود. شایع شده است که اپلیکیشن‌های مترو نیز بر روی صفحه دسکتاپ به صورت شناور قرار خواهند گرفت.

نسخه ویندوزفون مایکروسافت نیز در سال گذشته ۳ مرتبه شاهد آپدیت جدید بوده است. در این زمینه نیز شایعاتی به گوش می‌رسد که تیم برنامه نویسی ویندوزفون برای امسال دو آپدیت دیگر در برنامه زمان‌بندی خود قرار داده‌اند.

البته این مورد را نیز باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر تمام پیش‌بینی‌ها در خصوص آپدیت جدید ویندوز در حد شایعه است و هیچ‌یک از این موارد رسما تایید نشده است.

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.