ویندوزفون 8.1 چقدر سریع‌تر شده است؟ مقایسه بنچمارک‌ها با ویندوزفون 8.0

پیش از این بارها و بارها شنیده‌ایم که ویندوزفون 8.1 از نظر کارایی و عملکرد، نسبت به نسخه‌های پیشین، بهبود چشمگیری داشته است، اما شاید! بتوان با تست این سیستم‌عامل از طریق نرم‌افزارهای بنچمارک موجود در بازار، شاخص بهتری از این میزان پیشرفت بدست آورد.

0

در این آزمایش، سه گوشی ویندوز فونی لومیا 720، لومیا1020، لومیا 1520 مبنای آزمایش ما قرار گرفتند. هر بنچمارک بر روی ویندوزفون 8 با GDR3 و به روزرسانی Black انجام گرفت و پس از آن دستگاه‌ها به جدیدترین نسخه ویندوزفون 8.1 (ویرایش مخصوص توسعه‌دهندگان) به‌روز رسانی شده‌اند.

اولین آزمایش، عملکرد تک هسته‌ای را با اندازه‌گیری عدد Pi مشخص می‌کند. همه دستگاه‌های مورد آزمایش در بررسی ما، با سیستم‌عامل قدیم و جدید، نتیجه یکسانی را ثبت کردند. این نتیجه عجیب به نظر می‌رسد زیرا این تست، فشار زیادی را بر روی پردازنده گوشی‌ وارد می‌کند.

pi benchmark win 8.1

پس از این، تست ترکیبی AnTuTu انجام شد. هر سه گوشی یادشده بهبود یا افت کارایی محسوسی در عملکرد نداشتند. بنابراین در این قسمت نیز نمی‌توان مزیتی برای ویندوزفون 8.1 قائل شد.

antutu winphone 8.1

پس از این مرحله، تست ترکیبی Basemark OS II انجام شد. گوشی‌های مورد آزمایش با سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 توانستند نتیجه بهتری را ثبت کنند.

basemark os winphone 8.1

ویندوزفون 8.1 از اینترنت اکسپلورر 11 بهره می‌برد و به همین جهت انتظار می‌رود این ارتقای نسخه، منجر به افزایش کارایی مرورگر نیز شده باشد. SinSpider کارایی جاوا اسکریپت مرورگر وب را بررسی می‌کند. اینترنت اکسپلورر 11 بر روی لومیا 1520 و لومیا 1020 با بهبود قابلیت‌های جاوا اسکریپت روبرو شده اما به نظر می‌رسد این برنامه بر روی لومیا 720 با افت کارایی مواجه شده است. البته این امکان وجود دارد که این عملکرد در نسخه نهایی این سیستم‌عامل تصحیح شود.

sinspider winphone 8.1

BrowserMark 2 تستی ترکیبی برای بررسی قابلیت‌های مختلف مرورگر وب است. اگرچه اینترنت اکسپلورر 11 همچنان از رقبای خود عقب است، اما عملکرد بهتری نسبت به IE10 دارد.

browsermark 2 winphone 8.1

 

نهایتا تست استاندارد HTML5 را بر روی این دستگاه انجام دادیم تا بهبود عمکرد را در این قسمت نیز به چالش بکشیم، نتیجه کار، برتری ویندوزفون8.1 بود.

html5 test winphone 8.1

 

به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که ویندوزفون 8.1 در عمل، کارایی بهتری نسبت به ویندوزفون 8 داشته و البته امیدواریم در نسخه نهایی شاهد بهبود بیش از پیش این کارایی باشیم.

  Source: Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.