4 اپلیکیشن که می‌تواند هر گوشی اندرویدی را به گلکسی اس 5 تبدیل کند!

در زمان معرفی و عرضه گلکسی اس‌5 سامسونگ، مانور زیادی بر روی قابلیت‌های نرم‌افزاری این پرچمدار جدید سامسونگ داده شد. اما در صورتی که علاقه‌ای به خرید این گوشی هوشمند ندارید، روش‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های جالب این گوشی هوشمند، بر روی دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. در زیر به معرفی مختصر قابلیت‌ها و بیان برنامه‌های جایگزین با کارایی مشابه خواهیم پرداخت.

9

سنسور تشخیص میزان ضربان قلب

سنسور مشخص‌کننده تعداد ضربان قلب که در پشت گلکسی‌ اس5 سامسونگ قرار گرفته است، یکی از قابلیت‌ها مهم اس5 به شمار می‌آید. با بازکردن برنامه S Health و گذاشتن انگشت بر روی این سنسور، می‌توانید تعداد ضربان قلب در دقیقه را دریافت کنید.

samsung-galaxy-s5-Heart-rate-sensor

برنامه رایگانی که از سوی Runtastic منتشر شده نیز کارایی مشابهی دارد. Runtastic Heart Rate کاربر را قادر می‌سازد تا با بهره‌گیری از سنسور دوربین گوشی هوشمند خود بتواند تعداد ضربان قلب را اندازه‌گیری کند.

نکته جالب اینکه نتایج دریافتی، تفاوت زیادی با نتایج حاصل از استفاده از سنسور ضربان قلب اس 5 ندارند.

G bazaar  badge B

فوکوس انتخابی!

گلکسی‌ اس‌5 سامسونگ و M8 اچ‌تی‌سی، هر دو به قابلیت فوکوس مجدد بعد از گرفتن عکس‌ها مجهزند. M8 با استفاده از سنسور دوربین دوم موجود در پشت دستگاه، این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد اما در گلکسی اس5 این قابلیت به روش نرم‌افزاری محقق شده است.

lensblurgooglecameraapp

برنامه جدید Google Camera که به تازگی و برای اندرویدهای 4.4 به بالا عرضه شده، قابلیتی مشابه به نام Lens Blur را برای تنظیم میزان تاری پس زمینه عکس‌ها برای کاربر فراهم می‌کند.

G bazaar  badge B

حالت خصوصی و شخصی

از عکس‌های شخصی تا مستندات محرمانه، اکثر کاربران اطلاعات شخصی و مهمی در دستگاه‌های اندرویدی خود دارند. Private Mode در اس5 به کاربر این امکان را می‌دهد تا این محتوای شخصی را مخفی کند و تنها با غیرفعال کردن این حالت ( از طریق اسکن اثرانگشت یا وارد کردن گذرواژه یا پین) می‌توانید مجددا این محتویات را مشاهده کنید.

app-lock

App Lock برنامه رایگانی که در پلی‌استور گوگل موجود است، قابلیت‌هایی مشابه و دربرخی موارد برتر از حالت یادشده را به کاربر ارائه می دهد. می‌توانید گذرواژه‌ یا پینی را برای دسترسی به برنامه‌ای خاص، تغییر تنظیمات سیستم، حذف برنامه‌ها، پاسخگویی به تماس‌ها و دیگر موارد تعیین کنید.

می‌توانید محتویات گوشی را بسته به ساعت شبانه‌روز و یا حتی موقعیت مکانی گوشی قفل کنید. استفاده از این قابلیت در مواقعی که گوشی را در اختیار دیگران قرار می‌دهید بسیار مفید فایده است.

دسترسی کودکان به گوشی

Kids Mode، بر روی گلکسی‌ اس‌5 گوشی هوشمند شما را برای کودکان امن خواهد کرد. این برنامه به والدین این امکان را می‌دهد تا بتوانند دسترسی کودکان به برنامه‌ها یا محتوایی خاص را محدود کنند. این برنامه، رابط کاربری دستگاه را نیز به‌گونه‌ای که مورد پسند کودکان باشد تغییر می‌دهد و از نمایه‌ها و تم‌ها و پس‌زمینه‌های کودکانه استفاده خواهد کرد.

samsung-galaxy-s5-kids-mode

والدین می‌توانند پروفایل محدود شده‌ای را بر روی تبلت‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 4.3 یا بالاتر ایجاد کنند اما بر روی گوشی‌های هوشمند چنین قابلیتی به صورت پیش‌فرض وجود ندارد. با استفاده از Kids Mode، ساخت شرکت Zoodles می‌توانید قابلیتی مشابه قابلیت به کارگرفته شده در اس‌5 را تجربه کنید.

G bazaar  badge B

با بیش از 10 میلیون‌بار دانلود، این برنامه رایگان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کنترل کودکان شماست. علاوه بر فراهم کردن بازی‌های و محتویات رایگان که متناسب با سن کودکان تولید شده، می‌توانید پروفایل‌های مختلفی را برای محدود کردن دسترسی ایجاد کنید. این برنامه نیز رابط کاربری گوشی هوشمند شما را برای جذب مخاطبین بیشتر، تغییر می‌دهد.

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. سجاد می‌گوید

    سلام لطفا برنامه ذخیره نیرو اس5رو بزارین.من قبلا اون برنامه رو داشتم ولی رو گوشیم حذف شد دقیقا شکل و کارکردش مثل مال اس5 اس.ممنون

  2. èeeeeeee می‌گوید

    من خودم اس5 دارم خیلی هم ازش راضیم

  3. کامران می‌گوید

    استفاده از App lock بعد از یک مدتی مموری کارت (یا مموری داخلی) گوشی رو رایت پروتکت میکنه وباعث خرابی مموری میشه.جهت استفاده دوستان توی متن اصلی قرار بگیره بد نیست( به عنوان یک هشدارو پی نوشت از طرف فارنت )

  4. علیرضا می‌گوید

    حالا پیش خودت فکر کردس اس۵ چی هست که همه گوشیا باید به اون تبدیل بشن

  5. yaya می‌گوید

    عالی بودن ولی کاش یه اپلیکیشن هم واسه دوربینش جلو آفتاب معرفی میکردین که دیگه عکسا تاریک دیده نشن و مجبور نشیم از نور قشنگ آفتاب تو عکسامون بی بهره بشیم! شاید براتون اتفاق افتاده باشه ولی گاها پشت به آفتاب عکس گرفتن یه دنیا میرزه…
    بهرحال ممنون و سپاسگزارم و همچنین بهتون خسته نباشید میگم

  6. رضا می‌گوید

    البته هیچ گوشی مث اس 5 نمیتونه یه پلاستیکی ناب باشه :)

  7. dj double می‌گوید

    کیدز مود یه حالت پیشفرض برای گوشی های وینفونی هست
    وقتی فعالش میکنی انگار میگی گوشی کلا عوض شده

  8. امیدبرتر می‌گوید

    اس5 دیگه انحصاری نیست!!!
    راستی فارنت قالب جدیدت خیلی قشنگه…
    البته خیلی شبیه زومیته…

    1. رضا می‌گوید

      نمی گم شبیه نشده اما الان اکثر وب سایت ها با طراحی فلت شبیه هم شدن. اونی که ما می خوایم محتوای مناسبه طراحی چه فرقی داره وقتی خوب باشه بذار همه یه جور باشن اصلن