تماشا کنید: سیستم‌عامل CarPlay اپل بر روی خودروهای نمایشگاه خودرو نیویورک

اگر شما هم از آن دسته طرفداران آیفون و البته iOS هستید که در هنگام رانندگی نیز دست از گوشی خود برنمی‌دارید باید خود را برای سیستم‌عامل CarPlay آماده کنید.

2

همانطور که می‌دانید این سیستم‌عامل در واقع نسخه‌ ساده سازی شده iOS است که با تمرکز بیشتر بر روی کنترل‌های صوتی ساخته شده است.

carplay-mercedes-benz

این سیستم در نمایشگاه خودرو‌ نیویورک بر روی چندین خودرو از جمله بر روی یک مدل خودرو ولوو به نمایش گذاشته شد. در واقع می‌توان گفت که هدف اصلی CarPlay اتصال آیفون به درگاه مربوطه بر روی خودرو و کنترل تجهیزات از طریق آن است.
صفحه نمایش تعبیه شده بر روی داشبورد تمامی پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی، برنامه‌ اجرای موسیقی و سایر نرم‌افزارهایی را که توسط کاربر نصب شده باشد به نمایش می‌گذارد و این موضوع در حالیست که تعامل با این سیستم قرار است بیشتر از طریق دستیار صوتی Siri انجام شود چرا که انتخاب گزینه‌ها با انگشت در هنگام رانندگی مطمئنا دشوار و خطرناک خواهد بود.

در خصوص ظاهر رابط کاربری CarPlay نیز باید گفت که در واقع از همان ظاهر سیستم‌ عامل همراه اپل برخوردار است و البته سعی شده تا نهایت سادگی در طراحی رابط کاربری رعایت شود چرا که تعامل با این سیستم در سرعت‌های زیاد ممکن‌ است خطرساز شود.  البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این سیستم تنها با اتصال یک‌ گوشی آیفون کار می‌کند.

Source: PopSci

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. آرش می‌گوید

    سایتتون عالیییییییییییییییییییییییی شده. مرسی فارنت

  2. احمد می‌گوید

    واقعا تو طراحی اپل نوآور هست
    بعد از شایعه های CarPlay شرکت های دیگه هم مثل سامسونگ طرح ارائه دادن. اما انقدر طراحی پیچیده ای داشتن که آدم نگران کار کردن تو سرعت بالا با اونها میشد.

    نمونه مایکروسافت هم عالی بود. اما سامسونگ مثل همیشه (مثل ساعت هوشمند!!) فقط تقلید می کنه اما کاملا حساب نشده و بیفکر .. این تفاوت اصلی کمپانی های نوآور و کمپانی های فقط تولید کننده هست