تماشا کنید: شبیه‌سازی ناسا برای فرود بر روی مریخ با چتر نجاتی با سرعت فراصوت!

برای اطمینان از اینکه تجهیزات گران‌قیمتی که به مریخ ارسال می‌کنیم، به زمین برخورد نمی‌کنند، ناسا چترهای نجات فراصوت خود را از طریق آزمایش‌های سنگین مورد بررسی قرار می‌دهد.

0

فارنت: برای اطمینان از اینکه تجهیزات گران‌قیمتی که به مریخ ارسال می‌کنیم، به زمین برخورد نمی‌کنند، ناسا چترهای نجات فراصوت خود را از طریق آزمایش‌های سنگین مورد بررسی قرار می‌دهد. اما اگر این سوال برای شما به وجود آمده که چترهای نجات چه ارتباطی با ماموریت‌های مریخ دارند؟ بد نیست بدانید که ناسا از این چترهای نجات برای کاهش سرعت محموله‌های فضایی هنگام فرود استفاده می‌کند.

این چترهای نجات برای محموله‌های بسیار بزرگی که احتمال ارسال آن‌ها به فضا در آینده وجود دارد قابل استفاده نیستند و ناسا برای این ماموریت‌ها از دستگاهی به نام کاهنده فراصوت با تراکم پایین یا LDSD استفاده می‌کند.

mars-parachute

مسئله اساسی اینجاست که این دستگاه برای تونل‌های باد ناسا بسیار بزرگ است و به مکانی وسیع‌تر برای آزمایش نیاز دارد. به همین منظور این آژانس چاره‌ای به جز ایجاد لوازمی خاص برای تست‌های اینچنینی نداشته است.

اختراع ناسا، یک دستگاه ترکیبی است که از چندین المان شامل یک بالگرد Night Hawk، چندصد کیلو وزن، یک وینچ، یک سورتمه، راکت‌های مختلف و مقدار زیادی طناب تشکیل شده است. در ویدئوی زیر می‌توانید فرایند کامل را مشاهد کنید.

       Source: Engadget

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.